Top MBA

Exista un sentiment de neincredere fata de programele locale

Exista un sentiment de neincredere fata de programele locale

Nicolae Pop, decan al Facultatii de Administrarea Afacerilor cu predare in limbi straine si director din partea romana al programului de MBA Romano-German

19.03.2008, 20:47 24

"Deocamdata este mai rentabil pentru marile scoli sa atraga studenti la ele acasa. Practic, marile scoli vin si 'iau caimacul pietei', cum se spune in marketing, adica au ca public-tinta tinerii motivati si solvabili", spune Nicolae Pop, decan al Facultatii de Administrarea Afacerilor cu predare in limbi straine si director din partea romana al programului de MBA Romano-German.
Iar aceasta strategie nu este foarte profitabila pentru mediul de business local, intrucat o foarte mica parte dintre cei care aleg sa faca un MBA in strainatate se mai intorc acasa. "Perceptia asupra programelor de MBA de pe piata este relativ difuza. Exista un sentiment de neincredere fata de programele locale. Oamenii inca nu-si dau seama ca avantajul unui program local este ca nu trebuie sa iti intrerupi jobul", spune Pop, care adauga ca aceasta atitudine este generata de perceptia generala a investitorilor straini, declarata sau nu, vizavi de colaborarea cu structurile locale.
Cat priveste felul in care se obisnuiesc managerii cu rigoarea unui program de instruire cum este un MBA, Pop spune ca lucrurile nu sunt mereu usoare, intrucat este foarte puternic dezvoltata in randul acestora mentalitatea de a prioritiza lucrurile urgente in detrimentul celor importante.
Piata s-a segmentat pe criteriul lingvistic, este de parere decanul Facultatii de Administrarea Afacerilor cu predare in limbi straine, iar o nisa inca neexploatata, dar cu un potential extraordinar este cea spaniola. Programul de MBA Romano-German se adreseaza mediului de expresie german, 18 dintre cele 20 de module desfasurandu-se in germana si doar doua in engleza, fiind unul dintre cele mai ieftine de pe piata, dar Pop spune ca tariful va creste, cel mai probabil incepand cu anul viitor. Programul foloseste un sistem mixt de predare, numit "team teaching". "Fiecare modul este sustinut de catre doua cadre didactice, un roman si un german. Astfel, daca partea germana vine cu un profesor, partea romana ataseaza un specialist din mediul de afaceri. Aceasta formula ofera un element de complementaritate intre cele doua stiluri de predare", spune Pop.


Nume program: MBA Romano-German
Institutia: Academia de Studii Economice Bucuresti, in colaborare cu Universitatea de Stiinte Aplicate Gelsenkirchen din Germania, Institutul de Antreprenoriat si Managementul Inovatiei
Data aparitiei: 2005
Specializare: management antreprenorial
Cost: 5.200 euro
Durata: 2 ani
Numar total absolventi: 30

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO