ZF TechDay

ZF Tech Day. Tiberiu Dobre, Samsung România: Piaţa locală de smartphone-uri va ajunge la 1,2 miliarde euro la finalul lui 2021. Segmentul premium este într-o continuă creştere. În primele şase luni ale anului, vânzările de smartphone-uri din România au depăşit deja 500 mil. euro

28.08.2021, 09:54 Autor: Ioana Nita

Piaţa locală de smartphone-uri continuă să crească, urmând să ajungă la finalul acestui an la 1,2 miliarde euro, în condiţiile în care românii alocă bugete tot mai mari pentru modele premium dat fiind că telefonul mobil inteligent a ajuns astăzi un dispozitiv indispensabil atât pentru uz personal, cât şi pentru mobilitatea oferită în scop de serviciu. În prima jumătate a acestui an, vânzările de smarphone-uri din România au crescut cu 21% în valoare faţă de aceeaşi perioadă din 2020, situându-se la peste 500 milioane euro, iar segmentul premium a „muşcat” o cotă tot mai mare din totalul livrărilor. 

„Dacă facem comparaţia cu 2020, în prima jumătate a acestui an piaţa a crescut cu 13% în volum şi 21% în valoare, iar pentru a doua jumătate a anului, estimările noastre indică faptul că piaţa o să continue să crească, însă nu în acelaşi ritm. Ritmul se va atenua pentru că unitatea de măsură de anul trecut se schimbă un pic - în prima jumătate a fost lockdown, în a doua jumătate nu a mai fost lockdown, iar lumea deja nu a mai fost atât de temătoare vizavi de evoluţia pandemiei şi atunci sigur s-a repercutat într-un comportament de consum absolut normal. De aici şi ritmul faţă de anul trecut. În a doua jumătate nu va mai fi acelaşi ritm din primul semestru, însă per total cred că pentru 2021 sunt semne de creştere - 6% în volum şi 10% în valoare”, a declarat în cadrul emisiunii ZF Tech Day, Tiberiu Dobre, head of IM Division în cadrul Samsung Electronics România şi Bulgaria. El a explicat că din cauza declanşării pandemiei în prima jumătate a anului trecut, o comparaţie mai bună pentru evoluţia pieţei locale de smartphone-uri din primele şase luni ale acestui an este cu perioada aferentă din 2019, când nu a existat o criză sanitară.

„Pentru a fi sinceri cu noi şi în egală măsură obiectivi, noi comparăm evoluţia pieţei cu ceea ce s-a întâmplat în 2019 pentru că prima jumătate a anului trecut a fost pic afectată de acel lockdown şi de un comportament de cumpărare un pic temător pentru că era această frică de necunoscut. Dacă ne raportăm la 2019 piaţa a crescut şi acest lucru înseamnă foarte mult. Practic, vorbim despre o piaţă în creştere atât faţă de 2019 cât şi faţă de 2020 - a crescut în volum faţă de 2019 cu 4%, iar în valoare a crescut şi mai rapid cu 13% în conexiune cu apetitul românilor către tehnologie şi către smartphone-uri cu specificaţii din ce în ce mai de premium.”

În ultimii doi, segmentul premium de pe piaţa de smartphone-uri din România a câştigat tot mai mult teren, românii fiind interesaţi de cele mai noi şi mai scumpe modele lansate. În categoria de smartphone-uri premium se încadrează modelele care au un preţ de vânzare de peste 600 euro.

„Piaţa în structura ei s-a modificat în sensul în care porţia de telefoane premium se plasează pe un trend crescător – dacă în 2019, spre exemplu, aveam doar 36% din piaţă în valoare reprezentată de acest segment, anul trecut a fost 42%, iar în primul semestru al anului acesta a fost 46%. Cu alte cuvinte, acest lucru arată foarte clar apetitul românilor pentru tehnologiile noi, pentru telefoane cu specificaţii din ce în ce mai performante”, a punctat şeful diviziei IM din cadrul Samsung Electronics România şi Bulgaria. Gigantul sud-coreean a continuat să fie liderul pieţei locale de smartphone-uri şi în primul semestru al acestui an, cu o cotă de peste 50%.

„Am crescut în ritmul pieţei, ceea ce înseamnă că ne-am păstrat o cotă de piaţă de aproximativ 50 la sută. Unu din doi români foloseşte un Samsung şi acest lucru înseamnă că pe de-o parte apreciază ceea ce le oferim, iar pe de altă parte este o responsabilitate a noastră pentru viitor pentru că trebuie să continuăm să inovăm”, a subliniat el.

În urmă cu două săptămâni, Samsung a lansat cea de-a treia generaţie a smart­phone-urilor pliabile Galaxy Z Fold3 5G şi Galaxy Z Flip3 5G, care vine cu o serie de îmbunătăţiri comparativ cu primele mo­dele, compania sud-coreeană mizând pe faptul că aceste telefoane inteligente ultrapremium vor reprezenta viitorul smart­phone-urilor.

Mai multe detalii pe www.zf.ro

„Românii au un apetit crescut pentru tehnologie, iar acest apetit a fost înregistrat şi în vânzările de telefoanelor pliabile de până acum. Este o nouă categorie care oferă experienţe în plus şi este o categorie care creşte - anul acesta, de exempl,u la nivel global se estimează o creştere de trei ori a pieţei de telefoane pliabile, iar noi în România suntem mai optimişti decât atât, cred că vom depăşi acest multiplu de 3 dacă facem referire la anul 2020. Cu alte cuvinte, suntem pe o curbă ascendentă, exponenţială în ceea ce priveşte rezultatele în vânzări ale telefoanelor pliabile. Credem cu tărie că aceste telefoane, această nouă categorie, o să aibă o proporţie semnificativă în totalul smartphone-urilor premium de pe piaţă, şi din România. Ele reprezintă cumva viitorul telefoanelor inteligente”, a menţionat Tiberiu Dobre.

Preţurile recomandate pentru vânzare pentru modelul Z Fold3 este de 8.899 lei, iar pentru Z Flip3 este de 5.199 lei, conform oficialilor Samsung de pe plan local, compania având ca ţintă vânzări de câteva zeci de mii de unităţi anul acesta.

„Ne pregătim să vindem zeci de mii de astfel de telefoane anul acesta. Vorbim despre cifre estimate pentru anul 2021.”

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday