ZF TechDay

ZF TECH DAY. Tiberiu Dobre, head of IM Division Samsung Electronics România şi Bulgaria: Am distribuit 2 milioane de smartphone-uri anul trecut în România, am păstrat fotoliul de lider al pieţei cu o cotă de piaţă de peste 50%

09.03.2021, 00:07 Autor: Alexandra Cepăreanu

Telefoanele de volum reprezintă două treimi din vânzările companiei Samsung Electronics România.

Samsung Electronics România, subsidiara locală a gigantul sud-coreean Samsung, a distribuit pe piaţa locală aproximativ 2 milioane de telefoane mobile pe parcursul anului 2020, an atipic din pers­pectiva pandemiei şi a crizei medicale, reuşind astfel să-şi păstreze cota de piaţă la 50%.

„Anul trecut am păstrat statutul de lider al pieţei de telefonie mobilă în România. Am încheiat cu o cifră de afaceri în creştere şi cu o cotă de piaţă de peste 50%. Am avut o evoluţie constantă de la an la an, atât în zona de cotă de piaţă totală, dar şi în zona de telefoane premium”, a spus Tiberiu Dobre, head of IM Division al Samsung Electronics România şi Bulgaria, în cadrul celei mai recente emisiuni ZF TECH DAY.

El a adăugat că în ciuda contextului negativ Samsung a reuşit să-şi menţină businessul, prin adaptarea la noul context din piaţă. „Anul trecut ne-am repliat, am stat mult mai aproape de partenerii comerciali din România, am desfăşurat multe activităţi digitale şi am reconfigurat modul de distri­buţie a telefoanelor mobile, astfel încât să răs­pundem noilor condiţii. Pentru noi anul 2020 a fost bun, ceea ce nu e puţin având în vedere că alte industrii au fost puternic afectate.”

Smartphone-urile de volum (cu preţuri medii şi mici, care generează cea mai mare cerere – n. red.) reprezintă două treimi din vânzările companiei Samsung Electronics România, a mai spus reprezentantul Samsung Electronics.

„Mai mult, printre cele mai achiziţionate produse în 2020 a fost şi modelul de telefon A51, fiind bine primit de către public. Nu trebuie să uităm nici zona de flagshipuri, unde S20 a fost lansat în martie anul trecut. O altă zonă care a început să fie bine reprezentată pe piaţă este cea de telefoane pliabile. Însă, segmentul telefoanelor flagship este pe un trend crescător de câţiva ani, iar 2020 nu a făcut excepţie de la acest trend.”

Condiţiile generate de contextul pandemiei de COVID-19 au generat o creştere mare şi pe segmentul tabletelor, care era anterior crizei pe un trend uşor descrescător.

„Pentru noi, asta a însemnat o cifră de afaceri de trei ori mai mare faţă de 2019, în ceea ce priveşte categoria tabletelor. Şi cred că acest trend se va păstra în continuare şi anul acesta. Pentru că oamenii au redescoperit necesitatea şi utilitatea acestor tablete.”

Tiberiu Dobre consideră că tendinţa de creştere a achiziţiilor de telefoane mobile şi tablete înseamnă că teama de criză şi pandemie începe să treacă, aceasta fiind o tendinţă înregistrată la nivel european. „Asta se regăseşte şi în comportamentul de consum al celor care au fost mai cumpătaţi anul trecut sau mai rezervaţi şi este în linie şi cu tendinţa europeană pentru că toate studiile de piaţă la care avem acces arată o creştere uşoară în ceea ce priveşte numărul unităţilor progno­zate pentru anul în curs, şi o creştere cumva mai mare în zona cifrei totale de vânzări.“

Însă, acest trend înseamnă şi că preţul mediu de vânzare al acestor produse va creşte, în linie cu tendinţa de a achiziţiona mai mult telefoane de înaltă performanţă.

„Aici, o contribuţie are şi ponderea telefoanelor 5G, care creşte de la un an la altul. În continuare suntem concentraţi pe zona digitală şi încercăm să avem din nou trafic în magazine, să putem interacţiona fizic cu clienţii.”

 

Ce a mai spus Tiberiu Dobre

►Odată cu începutul pandemiei am realizat toţi cât de important este mediul online şi cei care au fost pregătiţi să preia în online cererea de tehnologie care venea dinspre publicul larg forţat de condiţii să stea în casă au avut de câştigat.

►Toate pieţele care au interacţiune cu tehnologia sunt dinamice prin definiţie, ceea ce este un lucru bun.

►În ceea ce priveşte peisajul jucătorilor din această industrie, acesta a suferit unele modificări pe parcursul anului trecut, însă, strategia noastră nu se face în funcţie de competiţie.

►Anul trecut a însemnat o continuare a tendinţei pe care am văzut-o deja de câţiva ani, în care telefoanele achiziţionate prin retail sau online au o pondere ceva mai mare faţă de anul precedent. Prin urmare, o analiză simplă arată că telefoanele care sunt vândute de către operatori sunt în uşoară scădere, însă, în prezent este un echilibru în piaţă. Dacă acum câţiva ani operatorii reprezentau circa 60-65% din piaţă, acum aceste proporţii s-au echilibrat.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday