TechDay

ZF Tech Day. Florin Popa, director B2B Orange: Odată cu preluarea efectivă a diviziei fixe a Telekom ţinta noastră este să devenim lider de piaţă şi pe comunicaţii integrate şi servicii de IT&C. Avem venituri în creştere, profitabilitate în creştere şi un număr de proiecte noi care este, la fel, în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

03.08.2021, 00:07

Orange, liderul pieţei locale de comunicaţii, are ca obiectiv să devină nu­mărul unu şi pe segmentul pache­telor de comunicaţii inte­grate fix-mobil şi  serviciilor IT&C odată ce va prelua efectiv infrastructura şi baza de clienţi a diviziei fixe a grupului Telekom Româ­nia, operaţiune aşteptată în acest an.

„Pentru zona de servicii business avem aceleaşi intenţii de a ne consolida poziţia pe piaţă şi această consolidare ar trebui să vină prin punerea împreună a două infrastructuri care să servească şi mai bine clienţii noştri. Este vorba de o infrastructură mobilă, o reţea mobilă certificată şi apreciată drept cea mai bună din piaţă, cu o reţea fixă, în special în zona de fibră optică, cu ajutorul căreia să completăm infrastructura pe care noi o avem în final urmând ca şi în zona de B2B să încercăm şi sper eu să şi devenim alegerea numărul unu a clienţilor când vine vorba de servicii convergente fix-mobil dar şi de servicii IT&C. Iar în mod specific în această zonă vorbim de o foarte bună complementaritate, deci nu o să punem la un loc doar nişte clienţi şi nişte echipe, ci expertiză care, sper din toată inima, şi sunt foarte încrezător, le va aduce clienţilor noştri servicii de cea mai înaltă calitate“, a declarat Florin Popa, director business to business al Orange România, în cadrul emisiunii ZF Tech Day. El a precizat că mai multe detalii nu sunt în prezent disponibile, câtă vreme nu au fost parcurşi toţi paşii legali de finalizare a tranzacţiei.

Orange a agreat anul trecut să achite 268 mil. euro pentru un pachet de 54% din acţiunile fostului Romtelecom. Orange România, companie care avea deja 11 milioane de clienţi pentru servicii fixe şi mobile şi afaceri anuale de 1,2 mld. euro,  câştigă odată cu preluarea Romtelecom şi afaceri de circa 500 mil. euro pe an, 5 milioane de clienţi pentru net, telefonie fixă şi TV plus 900.000 de abonaţi la telefonie mobilă, şi o reţea de fibră optică de 90.000 de kilometri ce ajunge la 3 milioane de gospodării.

Întrebat cum a fost performanţa diviziei B2B în primul semestru, Florin Popa a precizat că toţi indicatorii au fost în creştere. „Performanţa noastră în primul semestru a fost una solidă şi una foarte bună, în creştere, pentru toţi indicatorii economici. Avem venituri în creştere, profitabilitate în creştere, şi un număr de proiecte noi care este la fel în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi ne raportăm nu la o perioadă în care anul trecut nu am fi avut perfor­manţe bune şi nu am fi fost pe creştere în primul semestru, deci cu atât mai mult sunt mândru de performanţa echipei Orange Business Services“.

Compania comunicase de altfel, cu ocazia publicării rezultatelor financiare pe primul semestru, că zona B2B a fost una de creştere. „Pe segmentul B2B, în trimestrul al doilea al anului 2021, dar şi pe durata întregului semestru s-a înregistrat o evoluţie pozitivă în zona de ITC, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Companiile au acordat o atenţie suplimentară soluţiilor de securitate cibernetică Orange Business Services, care au cunoscut o creştere accelerată faţă de de trim. 2 2020, ajungând până aproape de 60%. În primele şase luni ale anului serviciile profesionale IT&C şi soluţiile cloud au cunoscut creşteri notabile fiind cerute în procesele de digitalizare ale companiilor.

 

Ce a mai declarat Florin Popa:

► Indicatorii NPS - net promoter score - şi MRS, deci modul în care ne recomandă clienţii sunt doi indicatori în creştere semnificativă faţă de anii anteriori, ceea ce ne dă foarte multă încredere. În acelaşi timp aş spune că în toată această perioadă relaţia cu clienţii noştri şi cu partenerii noştri s-a consolidat şi într-o mare măsură datorită faptului că au văzut că am fost foarte aproape de ei şi alături de ei în toată această perioadă.

► Am fost aleşi de câţiva parteneri drept parteneri strategici, aş spune. Am fost recunoscuţi a doua oară de către Microsoft ca fiind partenerul anului în România şi datorită numărului mare de proiecte în care am prezentat şi am vândut clienţilor noştri soluţiile lor de colaborare în această perioadă atât de necesare, dar în acelaşi timp e o continuare a eforturilor pe care le-am depus cu toată echipa în ultimii doi ani. În acelaşi timp am semnat un parteneriat strategic cu Bitdefender, anunţat recent, devenind astfel un furnizor de încredere în zona soluţiilor de securitate şi un furnizor care cu un portofoliu care acoperă aproape toate nevoile în această zonă.

► În primul rând ne bucurăm că observăm o revigorare a pieţei şi după cum se vede evoluţia indicatorilor macroeconomici este una pozitivă, deşi, din păcate, în ultimele săptămâni observăm şi câteva semnale de alarmă, alarme sanitare care apar mai ales în Europa. Sper ca aceste alarme să aibă un impact mai ponderat decât anul trecut şi când mă gândesc la impact mă gândesc la cel economic, la cel psihologic. Probabil că suntem ceva mai pregătiţi cu toţii chiar dacă se vorbeşte foarte mult de venirea unui potenţial val 4. Dacă e să ne uităm pe de altă parte la ce fac companiile aş spune că vedem două tendinţe importante. Prima e legat de ceea ce fac companiile mai mici care şi anul trecut au fost mai puţin pregătite pentru ceea ce s-a întâmplat. Şi ele continuă să caute ajutor şi să achiziţioneze, să implementeze soluţii în special în zona aceasta de colaborare şi de interacţiune virtuală cu clienţii lor. Pentru companiile mari există o tendinţă de consolidare a soluţiilor deja implementate şi de dezvoltare a lor. De asemenea, companiile mici nu au personal specializat / dedicat şi cu atât mai mare este nevoia lor de a fi asistate. Companiile mari au procese să spunem deja consolidate şi personal calificat care îi ajuta să-şi îmbunătăţească soluţile.

► Cred că vedem tendinţe atât la nivel global cât şi local care arată din ce în ce mai mult că ne îndreptăm către un model hibrid adică în care angajaţii lucrează atât de la distanţă, de acasă, de oriunde - aşa cum se spune - cât şi de la birou. Există această tendinţă atât la companiile mari cât şi la companiile mai mici. Dacă e să mă refer la un studiu pe care l am văzut de curând făcut de CapGemini împreună cu o companie de consultanţă - McKinsey, vedem că 63 la sută dintre companii au raportat o creştere a productivităţii anul trecut în perioada trimestrului al treilea. Această tendinţă de creştere a productivităţii evident că toată lumea şi-o doreşte să fie menţinută.

► Pe de altă parte ce observăm este că pe măsură ce timpul a trecut a existat o tendinţă de aplatizare şi cumva companiile au început au început să introducă acest mod hibrid de lucru şi pentru că există un puternic impact asupra culturii organizaţionale, impact datorat în cea mai mare măsură lipsei de interacţiune umană între colegi.

► De aceea probabil că vom vedea că această tendinţă de lucru hibrid va fi menţinută în continuare. Pe de altă parte acelaşi studiu releva că anumite funcţiuni sunt într-adevăr mai productive şi mai eficiente când lucrează de la distanţă. Ne referim aici la funcţiunea de IT dintr-o companie, la contabilitate dar şi la altele în timp ce pentru alte alte funcţiuni să spunem mai creative interacţiunea umană este de dorit pentru a ne putea atinge obiectivele cu toţii, mă refer aici la echipa de marketing, de comunicare şi aşa mai departe. La nivel local observăm cam aceleaşi tendinţe. Sunt multe companii care deja au început să-şi creioneze şi să implementeze acest tip de politică de lucru de tip hibrid. Sunt în special în sectoare unde a fost deja anunţat acest tip de lucru - cel de tehnologia informaţiei şi comunicaţii, de exemplu. Aş mai aminti aici sectorul serviciilor financiare, sectorul serviciilor medicale, industria auto şi mai sunt şi probabil şi alţii.

Emisiunea ZF TechDay este realizata de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.