ZF TechDay

ZF TECH DAY. Florian Bucă, CEO al Soft Tehnica: Lucrăm la implementarea soluţiei noastre Aidoo, bazată pe AI, într-o sucursală complet digitală a unei bănci din România

23.10.2023, 00:07 Autor: Ioana Nita

Soft Tehnica a intrat recent în programul Orange Fab cu soluţia sa Aidoo, bazată pe tehnologia inteligenţei artificiale Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 17,6 mil. lei (3,6 mil. euro), în creştere cu 183% comparativ cu 2021. 

Compania locală Soft Tehnica, spe­cializată în dezvoltarea de so­luţii software proprii, lu­crează în prezent la imple­men­tarea soluţiei sale Aidoo, ba­za­tă pe tehnologia inteligenţei artificiale, în cadrul unei sucursale complet digitale a unei bănci din România. Soluţia Aidoo, care func­ţio­nează ca un asistent virtual interactiv, poate fi folosită pentru automatizarea dife­ri­te­lor activităţi şi procese din cadrul com­pa­ni­ilor, indiferent de industria în care acti­vează. În prezent, pe lângă proiectul din do­me­niul bancar, Soft Tehnica testează şi an­tre­nează soluţia şi pentru industria de asigurări.

„Suntem într-o fază finală cu o bancă din România care vrea să facă o agenţie digitală. Şi atunci unul dintre agenţii băncii o să fie un avatar 3D care o să poată să interacţioneze cu clienţii. De fapt, o să fie o succesiune de trei avataruri - unul care o să stea într-o vitrină expus către stradă şi o să anunţe ceea ce facem, unul în interiorul băncii care o să îi invite către camera specială amenajată şi apoi Aidoo care o să interacţioneze cu clientul final. În prima etapă Aidoo va fi coordonat de un operator uman - o să preluăm mimica feţei, gesturi, voce, cunoştinţe etc., astfel încât să oferim aceeaşi interacţiune ca şi cu un om. Iar după şase luni, timp în care noi o să analizăm toate interacţiunile pe care le au aceştia pentru a ne da seama de speţele pe care le au oamenii, o să intre într-un mediul full automat, o să răspundă singur şi o să poată să rezolve singurul speţa“, a explicat în cadrul emisiunii ZF Tech Day Florian Bucă, CEO-ul şi acţionarul majoritar al Soft Tehnica, adăugând că proiectul urmează a fi finalizat până la finalul acestui an.

„De asemenea, mai avem un studiu de caz în zona de asigurări în care antrenăm, facem scenarii de vânzări cu agenţii în sine pentru a putea să răspundă rapid în cazul unui client care, de cele mai multe ori, nu vrea să cumpere o asigurare“, a completat el.

Echipa Soft Tehnica lucrează la dezvoltarea tehnologiei din spatele soluţiei Aidoo încă de acum circa patru ani, îmbunătăţind-o constant.

„Am început să dezvoltăm tehnologia bazată pe inteligenţă artificială din 2019, practic de dinaintea valului acesta cu AI. La acel moment, ne-am imaginat noi cum va fi scenariul de onboarding al omului în com­panii în viitor pentru că simţeam tot mai mult că oamenii noştri nu vor mai lucra din birou, ci o să lucrează de acasă şi atunci ne-am gândit cum o să facem noi onboardingul acestor oameni în companie ca să fie conform valorilor şi culturii noastre. Şi de aici am plecat la un training asistat de hologramă. De fapt, holograma este un avatar 3D inte­r­activ, iar cu trecerea timpului am dezvoltat tehnologii prin care înţelege ceea ce vorbim - adică robotul, holograma înţelege ceea ce vorbim cu ea, face din voce text şi generează un răspuns contextual“, a relatat Florian Bucă cum a pus bazele dezvoltării tehnologiei pe care este creată soluţia Aidoo.

„După ce generăm răspunsul contextual, putem să-l redăm cu voce, şi practic nu doar să-l redăm audio, ci avem şi un avatar, o faţă umană care ne spune acel răspuns astfel încât să ne apropiem foarte mult de naturaleţea unei convorbiri cu un om. Ne-am dorit să avem o experienţă cât mai umană, nu un chatbot simplu în care îi scriem şi ne întreabă anumite lucruri şi apoi răspunde, dacă are sau nu un răspuns“, a continuat el să explice.

Avatarul este redat pe un monitor sau un televizor, dar poate fi redat şi sub formă de ho­logramă, se pot folosi ochelari pentru rea­li­tate augmentată şi atunci interacţiunea poa­te imita şi mai bine interacţiunea cu un om.

Soluţia Aidoo se află acum în stadiul final de dezvoltare, echipa Soft Tehnica rafinând soluţia pe măsură ce este testată la clienţi.

Soft Tehnica a intrat recent în programul Orange Fab cu soluţia Aidoo, începând deja să colaboreze cu Orange, cel mai mare operator de telecomunicaţii din România, pentru a îmbunătăţi soluţia din punct de vedere tehnic şi pentru a găsi noi studii de caz şi noi clienţi pentru implementare.

„Noi practic vom sprijini dezvoltarea continuă a produsului Aidoo şi vom pune la dispoziţia companiei întreaga noastră reţea de clienţi, know-how-ul nostru. De asemenea, vom avea diferite discuţii de identificare a una potenţiale nevoi de mentorat, iar aici vor intra colegii mei care sunt experţi pe diferite domenii şi care vor colabora cu echipa Aidoo“, a spus Ana Ciobanu, Startup Programs Manager Orange Fab.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday