ZF TechDay

ZF Tech Day. Emmanuel Chautard, chief technology officer Orange România: Suntem gata de preluarea diviziei fixe a Telekom România. Ne va oferi acces la un potenţial semnificativ de creştere organică mai rapidă pe segmentul fix - mobil

31.08.2021, 00:07 Autor: Adrian Seceleanu

„Suntem într-o logică de îmbunătăţire continuă a reţelei, aşa cum am spus, cu acţiuni de expansiune şi de monitorizare a calităţii. Acest lucru este important pentru noi, să rămânem lideri de piaţă într-un mod sustenabil.“

Orange, liderul pieţei locale de telecom, este „gata“ pentru preluarea diviziei fixe a grupului Telekom România, şi „de abia aşteaptă“ să înceapă lucrul la integrarea reţelelor pentru a dezvolta oferta de servicii a companiei, imediat ce tranzacţia de 268 mil. euro va trece de toate obstacolele legale.

„Suntem pregătiţi pentru preluarea diviziei fixe a Telekom România. Am făcut deja paşi în zona de servicii fixe, atât prin dezvoltarea propriei reţele fixe cât şi prin acordurile de tip wholesale care ne-au permis să le oferim clienţilor pachete de servicii convergente fix-mobil“, a declarat în cadrul emisiunii ZF Tech Day Emmanuel Chautard, chief technology officer al Orange România. „Achiziţia Telekom România Commu­nicatons va reprezenta pentru un pas major, care ne va oferi acces la un poten­ţial semnificativ de creştere organică mai rapidă, astfel că de abia aşteptăm să se concretizeze acest lucru, pentru că suntem convinşi că vom aduce foarte multă valoare tuturor părţilor implicate, pornind cu clienţii“, a adăugat el.

Gigantul francez Orange a anunţat la finele anului trecut că a ajuns la un acord cu grecii de la OTE şi nemţii de la Deutsche Telekom pentru achiziţia pachetului majoritar de acţiuni al diviziei fixe a Telekom România, fostul Romtelecom, pentru suma de 268 mil. euro. Ce câştigă din tranzacţie Orange România, companie care avea deja 11 milioane de clienţi pentru servicii fixe şi mobile şi afaceri de 1,2 mld. euro pe an?  Afaceri de circa 500 mil. euro pe an, 5 milioane de clienţi pentru net, telefonie fixă şi TV plus 900.000 de abonaţi la telefonie mobilă şi o reţea de fibră optică de 90.000 de kilometri ce ajunge la 3 milioane de gospodării.

Şi Florin Popa, director business to business al Orange România, a declarat anterior în cadrul emisiunii ZF Tech Day că odată cu preluarea Telekom compania vizează să devină lider pe segmentul comunicaţiilor integrate şi al serviciilor IT&C.

„Pentru zona de servicii business avem aceleaşi intenţii de a ne consolida poziţia pe piaţă şi această consolidare ar trebui să vină prin punerea împreună a două infrastructuri care să servească şi mai bine clienţii noştri. Este vorba de o infrastructură mobilă, o reţea mobilă certificată şi apreciată drept cea mai bună din piaţă, cu o reţea fixă, în special în zona de fibră optică, cu ajutorul căreia să completăm infrastructura pe care noi o avem în final urmând ca şi în zona de B2B să încercăm şi sper eu să şi devenim alegerea numărul unu a clienţilor când vine vorba de servicii convergente fix-mobil dar şi de servicii IT&C. Iar în mod specific în această zonă vorbim de o foarte bună complementaritate, deci nu o să punem la un loc doar nişte clienţi şi nişte echipe, ci expertiză care, sper din toată inima, şi sunt foarte încrezător, le va aduce clienţilor noştri servicii de cea mai înaltă calitate“, a declarat Florin Popa.

În acest an, Orange şi-a continuat investiţiile în extinderea reţelelor fixe şi mobile, a declarat Emmanuel Chautard în cadrul emisiunii. „Am continuat să lucrăm susţinut la extinderea reţelei noastre fixe, încercând să ajungem cu fibră optică  la cât mai multe localităţi. De asemenea, în partea de comunicaţii mobile, am implementat 4G în mai multe zone rurale. Acum ajungem la o acoperire a populaţiei de aproximativ 98,2% pentru tehnologia 4G. Am progresat şi cu 72 de noi localităţi care sunt acum acoperite cu 4G, oferind acces unui număr de 29.000 de români din aceste zone rurale la această tehnologie. Şi dezvoltăm de asemenea şi 4G plus, ceea ce înseamnă o capacitate mai mare a tehnologiei 4G în zonele urbane, dar şi în toate zonele care necesită acest lucru datorită traficului mai mare de date mobile, inclusiv în staţiuni şi în locurile în care poate exista o anumită sezonalitate a cererii. Deci, acesta a fost obiectivul nostru principal şi suntem foarte bucuroşi că toate aceste eforturi au fost recunoscute de măsurătorile Ookla, care sunt realizate pe baza testelor lansate de clienţi şi apoi analizate de compania Ookla, care este una internaţională, şi care face acest lucru în multe, multe ţări.“

Orange a anunţat recent că a primit de la compania americană Ookla premiile Speedtest pentru „Cea mai rapidă reţea fixă“, „Cea mai rapidă reţea mobilă“, „Cea mai mare acoperire mobilă“ şi „Cea mai bună reţea mobilă“.

În cazul măsurătorilor de viteză pentru reţelele mobile, Orange România a obţinut un loc fruntaş, oferind o viteză de download cu aproape 30% mai mare decât următorul operator clasat, în timp ce viteza de upload a fost cu 20% mai mare faţă de cel de-al doilea operator clasat.

Aceste date includ măsurători ale testelor de reţea mobilă efectuate prin intermediul aplicaţiei Speedtest® de la toţi operatorii telecom din România, la nivel naţional, regional şi de oraş, în reţelele 2G, 3G, 4G şi 5G. În cazul testelor de acoperire mobilă, Orange a obţinut un scor de 631 puncte, cu 66 de puncte mai mare decât operatorul care se clasează pe locul doi.

În cazul măsurătorilor pentru reţelele fixe, Ookla a comparat peste 3.5 miloane de teste iniţiate de pe întreg teritoriul României de către utilizatori ai aplicaţiei Speedtest, conectaţi la o reţea fixă sau de pe telefoane mobile ce utilizează o conexiune Wi-Fi. În urma acestor măsurători, Orange România a ocupat prima poziţie, înregistrând viteze de top de 655 Mbps pentru download şi 401 Mbps pentru upload.

„Este un rezultat valoros, deoarece aceasta reflectă direct experienţa clientului, deoarece aici vorbim despre teste lansate de clienţi şi de o companie independentă şi obiectivă. Rezultatele Ookla au fost confirmate şi de Autoritatea de reglementare în comunicaţii din România (ANCOM) în ultimul lor raport, care a fost publicat recent, şi care arată cele mai bune performanţe în dreptul reţelei Orange. Desigur, suntem într-o logică de îmbunătăţire continuă a reţelei, aşa cum am spus, cu acţiuni de expansiune şi de monitorizare a calităţii. Acest lucru este important pentru noi, să rămânem lideri de piaţă într-un mod sustenabil.“

Compania a continuat şi extinderea reţelei cu tehnologia 5G. „Am lansat 5G acum doi ani la sfârşitul anului 2019 cu cele trei oraşe principale, şi anume Bucureşti, Cluj şi Iaşi, şi ne-am extins la scurt timp la Timişoara, Braşov şi Constanţa. Acum suntem prezenţi în 20 de oraşe cu 5G, inclusiv în Craiova, unde am lansat 5G de la Orange în iulie. Şi am acoperit, de asemenea, în totalitate Bucureştiul, fiind primul operator local care a acoperit integral capitala ţării şi, de asemenea, localităţi din judeţul Ilofov. Vom continua, evident, în această direcţie. Şi din punct de vedere comercial, susţinem acest lucru deschizându accesul la 5G către utilizatorii anonamentelor din gama medie Smart 15, cu un tarif de 15 euro pe lină. La început 5G era disponibil doar pentru abonamentul premium cu 25 de euro pe lună. Acum clienţii au date 5G nelimitate începând cu un abonament Smart 15. Şi oferim şi cel mai larg şi diversificat portofoliu de dispozitive, telefoane, smartphone-uri şi alte dispozitive conectate, ceea ce este important pentru a face 5G disponibil pentru tot mai mulţi români.“

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday