ZF TechDay

ZF TECH DAY. Edward Petrescu, fondator şi CEO Axes Software – soluţii software pentru logistică: Vom închide anul acesta cu o creştere de 20%, iar în 2024 mizăm pe o creştere şi mai mare

06.11.2023, 00:05 Autor: Ioana Nita

Compania se concentrează acum pe atragerea primilor clienţi din zona Orientului Mijlociu, unde şi-a creat o reţea de parteneri şi unde proiectele din zona de logistică sunt cu mult mai mari decât cele din România.

♦ Axes Software are peste 150 de clienţi mari în România, printre care se numără Fan Curier, Elefant.ro, Auchan, Renault şi Mobexpert.

Compania locală Axes Software, specializată în dezvoltarea de soluţii software pentru domeniul logisticii încă de acum 18 ani, mizează pe închiderea acestui an cu o cifră de afaceri mai mare cu 20% faţă de cea înregistrată în 2022, urmând ca businessul să depăşească astfel pragul de 10 milioane lei. Iar pentru 2024, compania se aşteaptă la un avans şi mai mare al businessului, în condiţiile în care există încă mult potenţial de dezvoltare a pieţei de logistică din România, dar şi mult potenţial de creştere în străinătate, zona vizată pentru extindere fiind cea din Orientul Mijlociu.

„Vom închide anul acesta pe creştere, cu o creştere de aproximativ 20%. După un an, 2022, în care am stagnat ca să ne organizăm, acum începem iarăşi să creştem şi în 2024 aşteptăm o creştere foarte abruptă. Vom creşte în continuare pe piaţa din România pentru că România este la fel de efervescentă ca orice altă piaţă din lume. Şi dacă avem noroc să vină şi fondurile europene care să aşteaptă să fie alocate, să fie date în piaţă de vreo trei ani, va fi o creştere semnificativă pe piaţa din România“, a declarat în cadrul emisiunii ZF Tech Day, Edward Petrescu, fondator şi CEO al Axes Software. El a adăugat că un potenţial mare de creştere pentru companie este în zona Orientului Mijlociu, Axes Software stabilindu-şi deja o reţea de parteneri în regiune în ţări precum Kuweit, Emiratele Arabe Unite, Oman sau Qatar.

„Acolo discutăm de altă amploare a proiectelor, pentru că piaţa din România lucrează doar pentru români. Însă acolo, piaţa din Dubai, spre exemplu, lucrează şi pentru zona Golfului şi pentru Africa, din punct de vedere logistic lucrează. Spre deosebire de la noi, unde avem depozite de 1.000 mp, în Dubai un depozit de 10.000 mp este mic, pentru că ei vând şi în alte părţi, nu numai în ţara respectivă. Acesta este motivul pentru care proiectele sunt mai mari acolo, logistica este mai mare.“

Axes Software are dezvoltat un ecosistem de soluţii software pentru industria de logistică, acoperind complet lanţul de aprovizionare – de la producţie, depozitare şi până la livrare.

Compania are în total peste zece aplicaţii software dezvoltate, cea mai veche fiind soluţia pentru managementul depozitelor (Warehouse Management System – WMS).

„Am început cu această soluţie în 2005. Am lucrat constant la ea, este o aplicaţie foarte matură şi lucrăm în continuare, schimbăm tehnologia şi aducem funcţionalităţi noi în ea conform experienţei pe care o acumulăm şi o împărtăşim împreună cu clienţii noştri“, a punctat Petrescu.

După dezvoltarea soluţiei pentru managementul depozitelor, echipa Axes Software a început să construiască şi alte soluţii pentru eficientizarea proceselor din logistică, precum soluţia pentru zona de producţie - MES (Manufacturing Execution System), managementul transportului - TMS (Transport Management System), gestionarea livrărilor - POD (Proof Of Delivery), gestionarea paleţilor - PMS (Returnable Packaging Management Software) şi gestionarea activităţilor din curtea depozitelor - YMS (Yard Management System).

Pe plan local, Axes Software are peste 150 de clienţi, printre care se numără atât companii mici, dar şi companii mari din România şi multinaţionale.

“Unul dintre clienţii noştri este Elefant.ro, care îşi gestionează depozitul cu aplicaţia noastră. Un alt client este Auto Total care are peste 100 de depozite în ţară şi care gestionează cu aplicaţia noastră toată activitatea din acele depozite, unde sunt circa o mie de angajaţi. Fan Curier este de asemenea clientul nostru, având soluţia noastră pentru managementul depozitelor. Totodată avem şi clienţi din zona de multinaţionale ca Auchan şi Renault”, a precizat el.

Echipa Axes Software personalizează soluţiile pe nevoile fiecărui client în parte, modificând sau dezvoltând chiar noi soluţii la cerinţa companiilor. “Putem să implementăm în aplicaţiile noastre toate funcţionalităţile pe care ni le cere clientul. Sunt cazuri în care am ieşit din sfera unui depozit, de exemplu, şi am făcut şi un mic CRM - Customer Relationship Management, pentru clienţii firmei respective ca să ajutăm şi departamentul de vânzări şi să facem o comunicare între logistică şi vânzări mult mai facilă, mult mai transparenţă”, a explicat Petrescu.

Costurile unui proiect care constă în implementarea unei soluţii software sau mai multor soluţii din ecosistemul de aplicaţii Axes Software sunt cuprinse între câteva zeci de mii de euro şi sute de mii de euro, în funcţie de complexitatea soluţiilor instalate şi a integrărilor realizate.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday