ZF TechDay

ZF Tech Day. Cristian Pavel, Alfa Software: Ne-am propus să creştem cifra de afaceri cu 30% per total anul acesta. În primele nouă luni deja avem o creştere de circa 40%. Companiile cer tot mai multe soluţii de automatizare pentru orice tip de procese

18.09.2023, 00:07 Autor: Ioana Nita

În 2022, compania a încheiat cu afaceri de 13,6 milioane lei, plus 21% faţă de 2021, şi un profit net de 4,6 milioane lei, în creştere tot cu 21% comparativ cu anul precedent Printre clienţii mari ai Alfa Software se numără Cemacon, Ortoprofil, Deltamed, Arobs, Ardealul, Tirrena Scavi, Team Montage, Nova Grup, Pehart Grup, Remat Holding, Remat Braşov şi RematInvest.

Compania Alfa Software din Cluj-Napoca, specializată în dezvoltarea şi implementarea de soluţii software de business, şi-a propus să îşi crească anul acesta cifra de afaceri cu circa 30%, până la aproximativ 18 milioane lei (3,6 milioane euro), în condiţiile în care în cele aproape nouă luni din 2023 a reuşit să înregistreze deja un avans al businessului de circa 40%, pe fondul nevoii crescute de digitalizare la nivelul tuturor industriilor. Alfa Software furnizează un sistem informatic propriu de tip ERP (Enterprise Resource Planning) pentru gestiunea activităţii din cadrul unei companii care activează în industrii precum producţie, construcţii, transporturi, reci­clare, retail, servicii, utilităţi sau agricu­ltură. Compania a câştigat anul acesta circa 50 de clienţi noi, aceştia solicitând cu precădere soluţii de automatizare a diferitelor procese şi activităţi din organizaţie.

„Anul acesta a fost un an în care se aşteaptă şi probabil că se vor aproba cât de curând acele fonduri PNRR pentru digitalizarea companiilor. Şi atunci companiile care, să spunem, nu sunt aşa de digitalizate, sunt mai la început pe acest parcurs al digitalizării, aşteaptă aceste fonduri, şi probabil că o să fie o bulă serioasă de oxigen atât pentru ele, cât şi pentru noi. Iar de cealaltă parte, companiile care sunt mature din punctul de vedere al tehnologiilor folosite au investit şi au dus digitalizarea la nivelul următor“, a spus în cadrul emisiunii ZF Tech Day Cristian Gabriel Pavel, CEO şi acţionar în cadrul Alfa Software. El a adăugat că cele mai multe companii vor să-şi eficientizeze cât mai mult activitatea.

„Dacă până acum erau procesele cele mai mari consumatoare de timp, încep să intre în detaliu şi aproape că încep să digitalizeze fiecare proces pentru a se îndrepta, aşa cum le place şi lor şi nouă să spunem, către companii «paperless» sau companii în care să nu mai existe hârtie şi informaţii pe hârtie. Totul să fie digital şi digitalizat. Pot să dau un exemplu de o companie matură, producătoare de blocuri ceramice, care şi-a digitalizat, spre exemplu, inclusiv partea de livrări. Noi acolo, sigur, aveam comanda făcută de client şi aveam informaţiile despre când vine tirul şi legam numărul maşinii de acea comandă ca să plece. Însă acum ajunge tirul şi îşi face check-in ca şi cum ar fi la aeroport. Ştim că a intrat, putem să ridicăm automat o barieră, ştim când a trecut de barieră, îi dăm comanda stivuitoristului exact ca să ia tirurile în ordine, avem un afişaj ş.a.m.d. Deci optimizăm şi partea aceea de livrări, care până acum era mai manuală. Am ajuns şi la nivelul acela în care procese poate mai puţin importante ajung să se digitalizeze.“

Compania, înfiinţată în 1993, are în prezent un portofoliu de circa 550 de clienţi din diferite domenii de activitate, cu precădere din zona de producţie, construcţii şi transporturi, din care 10-15% sunt clienţi noi pe care i-a câştigat anul acesta. Unul dintre cele mai mari proiecte câştigate anul acesta de Alfa Software este cel realizat pentru un producător de mezeluri din ţară.

„Suntem în curs de implementare a unui proiect mare la un producător de mezeluri şi am mai avut câteva, tot aşa, la producători. Am implementat destul de mult şi la câţiva transportatori şi zona aceasta e-transport, fiindcă orice companie, şi dacă produce, şi dacă face drumuri, are această componentă de transport, un parc auto sau tiruri sau utilaje şi acum am reuşit să eficientizăm destul de mult această zonă.“

„În plus, am reuşit să ne înţelegem destul de bine cu firmele care fac partea de telemetrică, de GPS tracking, şi prin integrarea datelor reuşim să gestionăm mult mai bine acest proces. Ei gestionează bine unde e maşina, câţi kilometri face, iar noi gestionăm câţi bani costă şi prin fuziunea asta ştim cât costă pe kilometru şi ştim cât să ducem pe fiecare lucrare în parte aceste costuri“, a explicat Pavel.

Alfa Software a construit în cei 20 de an de activitate o soluţie software tip ERP care integrează partea de legislaţie românească şi este foarte rapid actualizat cu orice modificări apărute, acesta fiind unul dintre avantajele sale competitive pe piaţă. Numit AsiS ERP, sistemul informatic dezvoltat de Alfa Software are în total circa 14-15 aplicaţii şi 40 de module.

„Deci, avem modul de contabilitate, financiar, gestiune, stocuri, salarizare, contracte, comenzi, costuri, etc. Iar în funcţie de câte module îţi alegi, obţii acel preţ de licenţă sau de utilizare sau chiar dacă se face <<as a service>>, abonament, este în funcţie de ce module ţi-ai ales. Pe lângă partea aceasta de proprietate intelectuală, vine şi partea de servicii. Noi în piaţă suntem funizorul de ERP care personalizează foarte mult soluţiile pentru clienţi. Ca atare, întotdeauna o implementare o să înceapă cu partea această de analiză, vedem ce nevoie are, facem arhitectura soluţiei şi după aceea începem efectiv procesul acesta de implementare şi de a migra de pe soluţii actuale, pe soluţia nouă. Deci, componenta de licenţă vine şi cu componenta de servicii”, a punctat el.

În funcţie de nevoile de personalizarea pe care le are clientul, de nivelul de complexitate şi de modulele alese, un proiect de implementare a soluţiei AsiS ERP poate varia de la câteva zeci de mii de euro până la câteva sute de mii de euro.

 

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday