ZF TechDay

ZF Tech Day. Bogdan Mihalcea, country manager ATEN pentru Europa de Est: Vrem să recrutăm 100-150 de integratori cu acoperire naţională în 2021, care să ne ajute să ne dezvoltăm în România. Mizăm pe continuarea creşterii cererii pentru sistemele de digitalizare

04.01.2021, 00:08 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Am resimţit o creştere substanţială a cererii de echipamente, însă provocarea a venit din zona de stocuri, pentru că multe companii au fost puse în imposibilitatea de a livra o cantitate mare.“

Sucursala locală a companiei taiwaneze ATEN, unul dintre cei mai mari furnizori globali de echipamente de conectivitate şi administrare a echipamentelor audio-video, are în plan recrutarea a aproximativ 150 de parteneri în 2021, în contextul în care reprezentanţii firmei mizează pe o continuare a creşterii cererii pentru echipamentele pe care le furnizează.

„Mizăm pe o continuare a creşterii cererii şi pe un stoc mai «bine pregătit». Am avut discuţii cu clienţii finali şi am identificat faptul că nevoia există, poate chiar nu e conştientizată. Sunt mulţi clienţi care au nevoie de diverse echipamente. Astfel, vrem să găsim acei integratori care au acoperire naţională, să recrutăm şi să transmitem know-how-ul la cel puţin 100 - 150 de parteneri şi să reuşim să îi familiarizăm cu toată gama de produse“, a spus Bogdan Mihalcea, country manager la ATEN pentru Europa de Est, în cadrul emisiunii ZF Tech Day.

Extinderea portofoliului de parteneri integratori vine în contextul în care ATEN a înregistrat o cerere în creştere cu 60% - 100% în ceea ce priveşte comenzile de echipamente, iar partenerii companiei nu au făcut faţă creşterii.

„Am resimţit o creştere substanţială a cererii de echipamente, însă, provocarea a venit din zona din cea de stocuri, pentru că multe companii au fost puse în imposibilitatea de a livra o cantitate mare, şi pe de altă parte pentru că vorbim despre soluţii complexe. Astfel, o mare problemă a fost în zona de know-how, nu am avut destui parteneri care să fie capabili ca peste noapte să livreze şi să instaleze soluţiile noastre.“

Astfel, ATEN a dezvoltat un program de training online prin care să poată transmite din know-how-ul ei viitorilor parteneri.

„Avem un program complet de certificare care ne va ajuta să găsim partenerii care vor constitui baza noastră de dezvoltare în România“, a adăugat Bogdan Mihalcea.

El a spus că pe fondul creşterii accelerate a cererii de echipamente dedicate muncii de la distanţă, ATEN a reuşit să atragă circa 25-30 de parteneri în portofoliu, în şase luni.

„Solicitările au venit din diverse domenii – educaţional, privat, administraţie publică. Cererea cea mai importantă a venit din zona sistemelor care permit controlul la distanţă a întregii infrastructuri a unei companii. Aici am înregistrat o creştere de peste 60-70%, întreaga regiune. Este evident că toate companiile au resimţit nevoia de a găsi soluţii de control remote şi soluţii de dezvoltare a infrastructurii. S-a investit mai mult şi mai inteligent.“

Un alt segment care a înregistrat creşteri semnificative pe fondul pandemiei şi al măsurilor impuse de autorităţi e cel al sistemelor dedicate zonei de creare de conţinut.

„Artiştii au fost printre cei mai afectaţi de pandemie şi au trebuit să se reinventeze. Astfel, şi-au amenajat ministudiouri acasă şi au utilizat platforme precum Facebook. I-am ajutat cu platforme stabile, mai bune decât soluţiile tradiţionale soft, platforme hardware care permit preluarea de semnale audio-video din alte surse, şi streamingul acestor semnale către platforme precum YouTube, Facebook. Estimăm că acest trend va continua şi după această pandemie.“

De asemenea, compania ATEN a înregistrat solicitări în creştere pentru echipamente care susţin zona de creare de conţinut atât din partea persoanelor fizice, cât şi din partea teatrelor mici.

„Nu doar artiştii individuali au solicitat astfel de soluţii ci şi localuri care furnizau spectacole live sau mici teatre. Chiar şi lăcaşe de cult au solicitat aceste soluţii pentru a susţine slujbe. Tendinţele sunt similare în toată regiunea, sucursala ATEN România gestionează acti­vităţile într-o regiune mai extinsă - Ucraina, Bulgaria - şi am sesizat acelaşi trend în toată regiunea“, a spus Bogdan Mihalcea.

El a menţionat că preţurile unor produse dedicate zonei de creare de conţinut încep de la 20 de euro şi pot ajunge la aproximativ 500 – 600 de euro.

„Nici acum nu am reuşit să aducem stocurile la un nivel care să satisfacă cererea. Cele mai cerute produse sunt cele care facilitează videostreamingul live pe platforme precum YouTube, pentru micii creatori de conţinut. Sunt echipamente care nu depăşeşc 500 – 600 de euro valoare totală. Unele pleacă de la 20-30 de euro, depinde de tipul de produs. Sperăm ca în luna ianuarie – februarie să putem să onorăm 100% toate solicitările.“

De asemenea, creşterea cererii de produse a dus şi la o creştere a echipamentelor care ajung în centrul de reparaţii dezvoltat anul trecut de compania Aten, la Bucureşti. Astfel, anul acesta, numărul de echipamente a crescut constant, iar în prezent centrul înregistrează între 20 şi 30 de echipamente pe lună.

„Am putut funcţiona normal şi în contextul pandemic. Pentru că reparaţiile se fac cumva semi-automatizat, iar în centru avem un număr mic de oameni. Sperăm ca în 2021 să creştem cifra de afaceri generată de departamentul de reparaţii cu peste 50%.“

Bogdan Mihalcea a adăugat că cea mai mare provocare a companiei ATEN în 2021 este legată de dezvoltarea reţelei de parteneri.

„Produsele noastre acoperă diferite nevoi iar marea provocare e de a transmite know-how-ul nostru partenerilor care facilitează instalarea şi suportul livrat clienţilor finali. Suntem într-o legătură mai strânsă cu partenerii şi clienţii finali să identificăm din timp nevoile şi comenzile ce urmează să vină. Însă nu putem estima cu precizie care vor fi sincopele în ceea ce priveşte furnizarea de subansambluri şi cipuri. Sperăm ca în al doilea trimestru din 2021 lucrurile să se tempereze şi să intre într-un normal.“

 

Ce a mai spus Bogdan Mihalcea la ZF Tech Day

► A fost un an atipic. Pandemia a accelerat adopţia tehnologiei, am fost nevoiţi să ne mutăm acasă, să învăţăm să ne împrietenim cu software-uri care ne ajutau să muncim la distanţă, companiile au investit în zona IT, totul s-a centrat în jurul ideii de a supravieţui în noua realitate.

► Un numitor comun a fost zona educaţională – toate şcolile a trebuit să migreze către un tip nou de învăţământ, acest lucru l-am facilitat în toată regiunea. Ţări ca România sau Ucraina au o pondere mai mare în rezultatele companiei.

► Un alt segment afectat a fost cel de echipamente pentru smart-city. Deşi a fost pandemie, investiţiile făcute de autorităţile publice au continuat şi suntem luaţi prin surprindere de solicitările din zona administraţiei publice privind soluţiile de gestiune a infrastructurii de iluminat public, spre exemplu. Pandemia a deschis apetitul administraţiilor publice de a investi în tehnologii inteligente care permit şi economisirea de curent electric.

► Cele mai vândute ca şi cantitate, număr, au fost adaptoarele mici, spre exemplu UC 30-20 este un dispozitiv care permite introducerea unui stream audio-video dintr-o cameră externă 4K într-un laptop, PC, şi transformarea acestuia în cameră web şi utilizatorul poate folosi platforme precum Zoom sau Teams, poate introduce drept cameră web un echipament 4K spre exemplu. Încă nu avem suficiente astfel de echipamente pe stoc pentru a stinge cererea.

► Un alt echipament la fel de solicitat este un mixer audio-video, utilizat tot în zona de creare de conţinut. Un echipament semiprofesional adresat youtuberilor şi vlogerilor, care permite mixarea în timp real într-un mediu similar celui din TV şi streamingul live pe platforme ca YouTube sau înregistrarea conţinutului pe un mediu de stocare pentru folosire ulterioară.

► Am vândut multe echipamente care permit controlul distant peste reţeaua de internet a serverelor, fiind achiziţionate de companii. În cazul în care un sistem de operare se defectează acest dispozitiv permite să instalezi un sistem de operare de la zero, ca şi cum ar fi o persoană lângă sistem.

► 2021 se anunţă la fel de turbulent ca 2020. Evident, încercăm să esitmăm cât mai corect cererea, am comandat stocuri în creştere la furnizorii noştri de cipuri şi subansambluri, dar este un lanţ şi orice verigă slabă în acest lanţ poate afecta întreaga structură de aprovizionare.

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday