Suplimente

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Un mediu de afaceri reconfigurat

„O strategie de dezvoltare consolidată şi sustenabilă este, evident, necesară. Adoptarea tehnologiei este esenţială, mai ales că poate duce la un viitor mai bun pentru Romвnia, unde există atвt de mult talent оn acest domeniu.“

„O strategie de dezvoltare consolidată şi sustenabilă este, evident, necesară. Adoptarea tehnologiei este esenţială, mai ales că poate duce la un viitor mai bun pentru Romвnia, unde există atвt de mult talent оn acest domeniu.“

Autor: Cristina Roşca

24.11.2021, 00:02 77

Murat Büyükerk este chief executive officer la Arctic, cel mai mare producător local de electrocasnice. Cu o istorie de peste o jumătate de secol, Arctic face parte din grupul turc Arçelik din 2002, perioadă în care atât cifra de afaceri, cât şi capacitatea de producţie au crescut semnificativ. Compania a investit peste 320 de milioane de euro în România şi a creat peste 5.500 de locuri de muncă în comunitatea locală, fiind unul dintre cei mai importanţi angajatori şi exportatori ai ţării. Arcelik deţine în România două dintre cele mai mari unităţi de producţie de electrocasnice din Europa continentală. Fabrica de la Găeşti, a doua cea mai mare unitate de producţie de frigidere din Europa şi cea mai mare din UE, a produs până în prezent aproximativ 40 de milioane de frigidere. A doua unitate de producţie este situată în Ulmi şi este singura fabrică Industry 4.0 din România şi una dintre puţinele de acest tip din Europa. Doar anul trecut cele două unităţi au realizat 3,2 milioane de produse – aparate frigorifice şi maşini de spălat. Compania exportă 80% din producţia totală în peste 68 de ţări.

„Din 2002 (când grupul Arcelik a preluat Arctic - n.red.), România a devenit tot mai importantă pentru noi, angajându-ne să o transformăm într-un hub de producţie nu doar pentru regiune, ci pentru întreaga Europă. Am făcut paşi concreţi în această direcţie - deţinem în Dâmboviţa două dintre cele mai mari fabrici de electrocasnice de pe continent, am atras deja mai mulţi furnizori în zonă şi vom continua să investim în dezvoltarea producţiei. Am construit fabrica din Ulmi în doar 17 luni după o investiţie de 153 de milioane de euro, punând România pe harta Industry 4.0 (tehnologii folosite în industria de profil – n.red.). Aici suntem în proces de extindere a capacităţii de producţie la 2,2 milioane de maşini de spălat pe an. În prezent, investim încă 10 milioane de euro în fabrica de la Găeşti - a doua cea mai mare unitate de producţie de frigidere din Europa şi cea mai mare din UE - pentru a o moderniza, sporind automatizarea şi îmbunătăţind controlul calităţii. În concluzie, România are o importanţă strategică în viziunea de afaceri globală pe termen lung a grupului Arçelik.

Regiunea (din care face parte România – n.red.) face progrese în a ajunge Europa de Vest în ceea ce priveşte ocuparea forţei de muncă şi performanţa economică. În ultimii doi ani, sectorul de afaceri s-a dovedit flexibil şi inovator, accelerând transformarea digitală şi adaptându-şi operaţiunile la noua realitate.

România ar trebui să se pregătească pentru un mediu de afaceri reconfigurat. Mecanismul UE de Redresare şi Rezilienţă va juca un rol important în atragerea investitorilor, deoarece atinge domenii critice precum tranziţia tehnologică şi economia verde.

O strategie de dezvoltare consolidată şi sustenabilă este, evident, necesară. Adoptarea tehnologiei este esenţială, mai ales că poate duce la un viitor mai bun pentru România, unde există atât de mult talent în acest domeniu. După cum am afirmat mai devreme, tehnologia, inovaţia şi digitalizarea accelerată sunt o necesitate, împreună cu dezvoltarea infrastructurii. Poziţia strategică a României, la intersecţia mai multor pieţe, este un atu, precum şi forţa de muncă specializată şi competitivă. Românii învaţă şi se adaptează rapid, un punct forte major în contextul actual. Locaţia favorabilă, accesul bun la pieţe diverse şi costul moderat al forţei de muncă sunt punctele sale forte, care trebuie susţinute însă de o tranziţie mai rapidă la Industry 4.0 şi chiar la Industry 5.0.

România este foarte competitivă în ceea ce priveşte capitalul uman calificat şi infrastructura digitală şi trebuie să prioritizeze în continuare transformarea sa digitală. Inovaţia, educaţia şi adoptarea tehnologiilor digitale sunt avantaje competitive de care ţara ar trebui să profite la maximum. De asemenea, aş dori să adaug necesitatea ca România să promoveze utilizarea eficientă a resurselor prin creşterea eficienţei energetice şi dezvoltarea în continuare a surselor regenerabile de energie.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO