Suplimente

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. România în poziţia de centru regional

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. România în...

Autor: Cristina Roşca

21.11.2021, 00:04 54

Diana Baicu este director general şi acţionar al Top Line, o companie care a fost lansată pe piaţa din România în 1996, într-un moment în care industria de înfrumuseţare profesională autohtonă era abia la început de drum. Circa 25 de ani mai târziu, produsele şi tehologia distribuită de Top Line se regăsesc în peste 5.000 de clinici şi saloane de înfrumuseţare, mai mult de jumătate din totalul existent în ţară astăzi. Mai mult, de aproape un deceniu firma a început expansiunea internaţională.

„Suntem deja prezenţi în Bulgaria, Republica Moldova şi, din acest an, şi în Ungaria. Mai mult, avem în plan ca în următorii ani să ne extindem într-o altă ţară din zonă.
Suntem prezenţi peste graniţe încă din anul 2012, când ne-am deschis birourile în Bulgaria. La începutul anului acesta eram activi în România, Bulgaria şi Republica Moldova, fiecare dintre aceste pieţe fiind generatoare de profit. Iar în a doua jumătate a anului 2021 am deschis piaţa din Ungaria. 

Am ales modelul de distribuţie directă pe toate pieţele pe care activăm. Fiecare companie locală este deţinută în proporţie de 100% de grupul nostru, astfel încât funcţionăm prin subsidiare. Operăm în sistem de distribuţie directă şi acesta este modelul pe care vom continua pentru cea mai mare parte a brandurilor din portofoliu. Vom considera dezvoltarea prin parteneri subdistribuitori doar pentru părţile de distribuţie în care nu am reuşit să avem o profitabilitate în linie cu cea a grupului.

Şi în ceea ce priveşte economia locală modelul de dezvoltare în viitor pentru România este să devină un centru regional. Suntem cea mai mare piaţă din Balcani şi ne putem eficientiza baza logistică şi costurile de headquarter prin extindere structurată în regiune. În lumea modernă, nu vom putea să rămânem jucători «single country» atunci când inflaţia devine galopantă şi atragerea oamenilor de calitate va însemna să oferim pachete substanţiale. Avem nevoie de oameni bine pregătiţi şi de execuţie în mai multe ţări. În plus, chiar pentru furnizori este important să aibă abordări coerente pe regiuni, cu obiceiuri de consum similare şi să nu-şi crească resursele din sediul central pentru a oferi suport fiecărei ţări în parte.”


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO