Suplimente

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Loc de creştere pe plan local

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Loc de creştere pe...

Autor: Mirabela Tiron

24.11.2021, 15:55 54

Eugen Banciu, fondatorul şi acţionarul Farmaciilor Dona, al patrulea jucător din retailul farmaceutic după numărul de unităţi:

„Nu am luat în calcul extinderea în afara graniţelor din cel puţin două motive:

(a) considerăm că există încă mult loc de creştere pe piaţa locală pentru reţeaua Dona, ne dorim să avem o acoperire teritorială cât mai bună a României pentru a putea respecta serviciul public specific retailului farmaceutic.

(b) fiecare ţară are reglementări specifice în domeniul comerţului farmaceutic, care trebuie cunoscute în detaliu dinainte.

Este foarte probabil ca modelul nostru de business să poată fi replicat cu succes şi pe alte pieţe, doar că în acest moment ne concentrăm eforturile investiţionale pe întărirea poziţiei Dona pe piaţa locală.  Între ingredientele succesului unei expansiuni în afara pieţei de origine se află în mod sigur o cunoaştere în detaliu a pieţei (cadru de reglementare, clienţi, produse, competitori), precum şi o strategie care să conţină şi factori de diferenţiere faţă de jucătorii existenţi.”


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO