Suplimente

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Ana-Maria Pâslaru, general manager al Unilever South Central Europe: România, o piaţă „centrală” în regiune

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Ana-Maria Pâslaru,...

Autor: Cristina Roşca

20.11.2021, 00:04 93

Executivul român Ana-Maria Pâslaru este din acest an general manager al Unilever South Central Europe, un business de peste 1 mld. lei în 2020. Gigantul anglo-olandez din domeniul bunurilor de larg consum este prezent pe piaţa locală cu operaţiuni de import şi distribuţie (prin intermediul companiei Unilever South Central Europe) pe de-o parte, şi cu producţie pe de alta. Grupul are fabrici în Suceava – unde se realizează îngheţată –, Ploieşti – detergent – şi Bucureşti – alimente. Acestea sunt operate separat.

„Afacerea de distribuţie şi import e cea mai mare, însă producţia Unilever în România creşte dat fiind că grupul şi-a consolidat această divizie prin achiziţii - în 2018 a fost preluată fabrica de îngheţată Betty Ice, iar în anul următor un pachet majoritar la Good People, o companie activă pe segmentul de mâncare sănătoasă.

La nivel mondial, Unilever este un gigant care are afaceri de peste 50 mld. euro, fiind prezent pe aproape toate pieţele din lume cu branduri precum Omo, Rexona, Dove sau Domestos.

Pentru regiunea Europei de Est, din care face parte compania pe care o conduc - Unilever South Central Europe -, dar şi pentru Europa, în general, România este o piaţă importantă. Unilever a investit peste 120 de milioane de euro în România în ultimii 30 de ani, de când primele noastre produse au intrat pe această piaţă. Am reuşit să dezvoltăm capacitatea de producţie locală şi să ne extindem portofoliul de branduri şi articole în ultimii trei ani prin achiziţia fabricii Betty Ice şi a 75% din Good People, compania din spatele brandurilor FRUFRU şi Urban Monkey - două companii locale, dovadă a implicării noastre în societatea românească prin susţinerea mediului de business local.

Pentru Unilever, România rămâne o ţară cu multe oportunităţi de dezvoltare având în vedere diferenţa de consum şi specificul consumatorilor din Europa de Est versus Europa de Vest.

Totuşi, cred că principalul impact asupra dezvoltării regiunii în ultimii ani s-a văzut în modificările de la nivelul comportamentului de consum al românilor în contextul pandemiei şi al adaptării la stilul de viaţă generat de criza sanitară. Oamenii sunt mai precauţi şi mai atenţi ce produse cumpără, caută tot mai des articole prietenoase cu mediul, bunuri care le simplifică viaţa, produse de calitate, iar pentru noi acesta este un semnal extraordinar.

Având în vedere consumatorul român şi preferinţele şi priorităţile sale în procesul de cumpărare, cred că, pentru a ne dezvolta în continuare sănătos pe piaţa din România, este important să fim atenţi la alegerile care fac diferenţa pentru oameni. Iar alegerile sunt, aşa cum am observat în ultimii ani, bazate pe ingredientele utilizate în produse, pe calitatea bunurilor şi pe încrederea în brandurile care sunt aproape de consumatori prin proiectele sau misiunile lor sociale.

Printre punctele forte ale României aş menţiona creşterea economică din ultimii ani, peste nivelul mediu din Uniunea Europeană, oportunităţile de dezvoltare în multiple domenii, dar şi adopţia relativ rapidă a inovaţiilor de produs. La polul opus, bile negre ar fi volatilitatea pieţei şi nivelul scăzut al puterii de cumpărare a consumatorilor români.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO