Suplimente

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Acoperişurile româneşti merg în Congo

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Acoperişurile...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

24.11.2021, 00:02 298

Dan Mircescu, general manager şi proprietar al producătorului de acoperişuri Novatik din Băicoi, judeţul Prahova, cu afaceri de 6,5 milioane de euro în 2020:

„În cadrul strategiei companiei noastre disiparea riscurilor a inclus şi extinderea geografică şi, implicit, exportul. Însă intrarea pe alte pieţe externe nu se poate realiza oricum şi oricând, în lipsa unei abordări specifice. În primul rând, este vorba de identificarea unor produse cu potenţial global şi adaptarea produselor şi serviciilor la nevoile altor pieţe.

Noi am investit în dezvoltarea unor astfel de produse, care ne-au oferit posibilitatea să intrăm şi pe pieţele externe, începând cu a doua jumătate a anului 2012. Începutul a fost timid şi am realizat primele exporturi în Slovenia, Spania şi Franta, urmând ca în 2021 să fim prezenţi cu exporturi pe trei continente, cu o gamă de produse extinsă în Europa, Africa şi America de Sud şi aproape douăzeci de ţări. Printre cele mai interesante destinaţii ale produselor Novatik aş menţiona Chile şi Republica Democrată Congo, iar pe continentul european principalele destinaţii unde ajung produsele noastre sunt Polonia, Ucraina, Croaţia, Slovenia, Bulgaria, Austria. Anul 2018 a reprezentat intrarea cu adevărat a produselor Novatik pe pieţele externe, la un an distanţă ponderea ajungând de la 5% la peste 20%. Ne mândrim cu faptul că Novatik a devenit un  brand important într-o piaţă precum Polonia, piaţă ce este considerată una dintre cele mai competitive pieţe din Europa.

Suntem în discuţii avansate pentru colaborări pe continentul nord-american şi noi pieţe şi parteneri din Europa cum ar fi UK, Franţa, Kazahstan. În acest scop, avem un amplu proiect de promovare la nivel european şi nu numai, pe care sperăm să îl punem în aplicare, în măsura în care condiţiile de afaceri şi cele medicale o vor permite. Exportul este evident o opţiune, asta din perspectiva ruperii dependenţei de o anumită piaţă. A fi dependent de un singur client sau de o singură piaţă este extrem de riscant, condiţiile şi situaţia putând să se schimbe brusc în sens negativ şi uneori ireversibil. De aceea, o reţea extinsă de parteneri şi noi pieţe este cheia unui bussines de succes.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO