Primele zece companii din transportul rutier de mărfuri au avut anul trecut afaceri de aproape 4,5 mld. lei (1 mld. euro), de trei ori mai mult decât cifra de afaceri a companiilor prezente în top în 2008. În total, în domeniul transportului rutier de mărfuri activează peste 30.000 de companii.
Sectorul de transport rutier de mărfuri reprezintă aproape jumătate din businessul generat de toate companiile din transporturi.
Sectorul de transport rutier s-a dezvoltat în ciuda faptului că infrastructura de drumuri a României este una dintre cel mai puţin dezvoltate din Europa. România are în prezent aproape 750 de kilometri de autostrăzi, faţă de peste 3.500 km de autostrăzi şi drumuri express cât are Polonia.
Carrion Expedition, VOS Logistics, Duvenbeck Logistik sau XPO Transport sunt doar câteva nume de jucători care au urcat rapid în topul celor mai mari transportatori rutieri de mărfuri, deşi în urmă cu zece ani unii dintre ei nici nu intraseră pe piaţă.
Însă, în această perioadă s-au dezvoltat alte companii româneşti precum International Alexander sau Filip Spedition. De exemplu, International Alexander, companie fondată de Simion Ioan Apreutese, a intrat în top zece transportatori rutieri de mărfuri în 2017.
În ultimul deceniu, businessul companiilor din sectorul de transport rutier de mărfuri s-a dublat, ajungând în 2016 (ultimele date disponibile) la aproape 45 miliarde de lei (circa 10 mil. euro). Astfel, acest sector reprezintă aproximativ jumătate din toată piaţa de transport. ZF a luat în calcul companiile cu cod CAEN 4941 (Transporturi rutiere de mărfuri) şi 5229 (Alte activităţi anexe transporturilor). Companii precum Havi Logistics ar fi putut fi prezente în top, însă au un cod CAEN diferit deşi activează în sectorul de transport.