Recordul înregistrat anul trecut de vânzările de smartphone-uri în România, de 1,5 milioane de unităţi, va fi cel mai probabil depăşit în acest an, în condiţiile în care cererea este din ce în ce mai mare, atât din partea clienţilor business, cât şi a consumatorilor, au arătat participanţii la conferinţa ZF Mobilio ’14.
„Ne aşteptăm la o creştere a vânzărilor de smartphone-uri până la o pondere de 80% din totalul terminalelor vândute”, a estimat Vasile Voicu, manager pentru managementul produsului core segment business în cadrul grupului Cosmote / Romtelecom. „Pentru 2014 estimez o creştere semnificativă în penetrarea smartphone-urilor şi a tabletelor. Smartphone-urile sunt deja majoritare pentru noi. De câteva luni bune vindem mai multe smartphone-uri decât telefoane simple”, a declarat Valentin Ştefan, director Business Development, Vodafone România al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă.
Aceste evoluţii trebuie să fie un semnal de alarmă pentru companii, care trebuie să investească în variante mobile ale paginilor web, a avertizat Daniel Enescu, preşedintele companiei de cercetare Daedalus Group.
„Smartphone-urile au şanse mari să devină the next big thing în portalurile de cumpărare online. Cei care vor să vândă îşi taie o mână şi un picior dacă nu sunt pe toate ecranele folosite de consumatori.”