Supliment ZF X-Mas Gifts

GALERIE FOTO

X-MAS Gifts. „Made in Ro“

18 dec 2020 Autor: Cristina Roşca

În 2020, mai mult ca niciodată, ideea de globalizare a fost pusă la zid sau măcar sub semnul întrebării. La polul opus, ideea de „made in Romania“, care deja începuse să prindă contur în ultimii ani în mintea consumatorului, a căpătat noi valenţe.

Artizanii, artiştii, meşteşugarii sau designerii locali, de fapt brandurile şi produsele creionate de ei, au devenit căutate pe de-o parte dintr-un soi de solidaritate, iar pe de alta pentru că ideile şi creaţiile lor au reuşit să atragă atenţia publicului care a început să fie tot mai exigent şi mai sofisticat odată cu creşterea puterii de cumpărare.

Iniţial, când economia făcea primii paşi în capitalism, ba chiar până acum nu mai departe de cinci ani, brandurile româneşti de modă, cosmetice ori design erau o raritate pe o piaţă dominată clar de nume străine care mai de care mai puternice, mai cunoscute şi cu produse adaptate.

În ultima perioadă însă, zeci de mărci noi autohtone apar pe fiecare segment în parte şi avantajul lor este evident în această luptă pentru clienţi: înţeleg îndeaproape piaţa, comportamentul de consum şi au produse şi servicii creionate după chipul şi asemănarea românilor. Iar selecţia noastră de Crăciun, cu produse realizate doar de artişti şi designeri locali, dovedeşte acest lucru încă o dată. Dacă mai era nevoie.