Supliment ZF Soluții IT

Adrian Postelnicu, managing director al METRO.digital România: Accelerăm digitalizarea şi în special adopţia proceselor decizionale bazate pe date

30.07.2021, 00:03
Adrian Postelnicu, managing director al METRO.digital România: Accelerăm digitalizarea şi în special adopţia proceselor decizionale bazate pe date

„Odată cu posibilităţile puse la dispoziţie de tehnologii precum cloud, inteligenţa artificială şi machine learning, ne îndreptăm spre democratizarea data science şi augmented analytics.“

METRO.digital România (fosta METRO Systems România), divizia de IT a grupului german de comerţ angro METRO, va continua procesul de digitalizare accelerat în 2020, care vizează atât mediul online, cât şi comerţul tradiţional, având în vedere schimbările aduse de pandemia de COVID-19.

„Accelerăm digitalizarea şi, chiar mai mult, intenţionăm să accelerăm adopţia proceselor decizionale bazate pe date. Tehnologia evoluează fantastic în această zonă. Odată cu posibilităţile puse la dispoziţie de tehnologii precum cloud, inteligenţa artificială şi machine learning, ne îndreptăm către democratizarea data science şi augmented analytics. În fapt, presupune ca acest domeniu să devină mai accesibil nu doar specialiştilor, ci tuturor celor care au nevoie să-şi atingă obiectivele de business în ecosistemul METRO“, a spus pentru ZF Adrian Postelnicu, managing director în cadrul METRO.digital România. El a adăugat că METRO.digital continuă drumul spre technologii de ultimă generaţie în cloud, dar şi procesul de implementare a unor practici de lucru şi instrumente moderne, de ultimă generaţie, prin încheierea de parteneriate cu jucători globali din industrie.

„Am pus bazele unui centru de competenţe în zona tehnologiei cloud prin intermediul căruia colegii noştri au acces la traininguri tehnice de ultimă generaţie şi certificări recunoscute internaţional, spre exemplu.“

În prima parte a acestui an, compania a continuat proiectele strategice pentru business online, dar şi offline – spre exemplu, operaţiuni din magazin, checkout, supply chain, operaţiuni logistice, a demarat noi proiecte în segmentul managementului de date şi proiecte menite să optimizeze procesele conexe celor de business, spre exemplu în zona financiară.

„Pe măsură ce lumea se redeschide către normalitate, această normalitate se reinventează. În mod cert, anul în care pandemia ne-a forţat să ne adaptăm la un nou stil de viaţă îşi va lăsa amprenta pe termen lung. Cu toţii vom adopta noi moduri de lucru şi vom accesa produse şi servicii în modalităţi convenabile fiecăruia dintre noi, altfel decât am făcut-o până acum un an. Această realitate ne oferă provocări. Şi nouă ne plac provocările, astfel că ne continuăm direcţia către soluţii inovatoare.“

Anul trecut, având în vedere contextul pandemic, o parte importantă din businessul METRO.digital a fost reprezentată de soluţiile de comunicare şi colaborare, astfel că cei aproximativ 350 de angajaţi din cadrul companiei au fost nevoiţi să asigure platformele digitale de comunicare şi colaborare întregului grup METRO. „Un alt punct de focus au fost acele soluţii care a trebuit îmbunătăţite pentru a susţine noi modele de business sau noi cerinţe legale la nivel global în context pandemic. Luând în considerare volatilitatea extremă a condiţiilor legale şi comerciale în ţările în care operăm, a fost necesar să răspundem prompt şi eficace la noile probleme de business ridicate de tot acest context“, a mai spus Adrian Postelnicu.

El afirmă că printre cele mai mari proiecte dezvoltate anul trecut de compania pe care o reprezintă se află cele care au susţinut consolidarea strategiei omnichannel a grupului METRO.

„Astfel, clienţii s-au putut bucura în continuare de cele mai bune produse alimentare şi nealimentare, comandate online şi livrate în locaţia lor, la ora dorită şi la cel mai înalt nivel de calitate datorită rezultatelor muncii extraordinare a echipelor noastre. Îndrăznesc să spun că această experienţă ne-a făcut mai puternici şi mai bine pregătiţi pentru viitor. Ne-a făcut să conştientizăm unde ne aflăm şi că putem cu adevărăt să influenţăm succesul afacerilor METRO prin tehnologie.“

METRO.digital a fost înfiinţată în urma semnării unui parteneriat strategic multianual între METRO AG şi Wipro Limited, la preluarea celor două companii de tehnologie ale angrosistului – METRO NOM în Germania şi METRO SYSTEMS în România. Actorul global asigură toate infrastructurile IT şi serviciile de aplicaţii pentru toate ţările METRO, în timp ce METRO.digital se concentrează pe soluţii şi produse IT inovatoare.

În cadrul companiei lucrau la finalul anului 2020 aproximativ 350 de persoane, iar pe parcursul primelor şase luni din anul în curs METRO.digital a mai recrutat circa 40 de angajaţi.

„Avem deschise în prezent 50 de poziţii pe care ne propunem să le ocupăm până la finalul acestui an. Nevoile aduse pe pandemie ne-au făcut să fim în continuare în căutare de talente şi oameni pasionaţi de tehnologie de ultimă generaţie care să ne ajute să livrăm la timp şi la cele mai înalte standarde de calitate produse tehnologice pe care utilizatorii să le îndrăgească şi, în acelaşi timp, să fie viabile pentru noi. Şi toate acestea, la nivel global în cele 25 de ţări în care METRO Cash&Carry operează“, a menţionat Adrian Postelnicu.

El a adăugat că divizia de tehnologie a grupului german METRO se bazează pe inginerii software care să aducă plusvaloare şi să dezvolte tehnologii care să răspundă la noile nevoi de pe piaţă.

„Aşteptăm de la inginerii software, după cum spunea Steve Jobs, «să ne înveţe ce este posibil în ziua de azi», şi nu să le spunem noi ce să facă. Alături de ei, ne bazăm pe talentul şi expertiza product managerilor, UX designer-ilor, precum şi a celorlalţi colegi care activează în roluri de experţi de domeniu - project manageri, consultanţi şi data scientists, pentru a facilita crearea de valoare de business şi o experienţă de utilizator superioară.“

Compania caută să atragă ingineri, product manageri, designeri, project manageri, experţi de business sau facilitatori Agile, „talentaţi şi dornici să contribuie la digitalizarea lumii comerţului cu ridicata la nivel mondial“, a mai spus reprezentantul companiei.

De asemenea, printre obiectivele diviziei METRO.digital pentru anul în curs se regăsesc extinderea echipei şi continuarea digitalizării, dar şi continuarea dezvoltării de soluţii IT inovatoare.

„Continuăm drumul pe care am pornit anul trecut, de asumare de noi responsabilităţi, de a crea noi oportunităţi prin tehnologie pentru METRO, de a impulsiona un aer proaspăt în industria IT din România prin abordarea orientată către produse tehnologice pe care clienţii le îndrăgesc. Vom continua şi accelera programele axate pe oameni şi dezvoltarea lor, pe simplificarea proceselor interne, crescând nivelul de pragmatism în luarea deciziilor“, a conchis Adrian Postelnicu.

 

Parteneri:

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.