Supliment ZF Rezidențial

Creşterea interesului pentru renovări în perioada pandemiei a generat şi o creştere a cererii de plăci ceramice. Odată cu dorinţa de reîmprospătare a interiorului, au crescut şi bugetele alocate, semn că piaţa se îndreaptă spre premiumizare. GALERIE FOTO

Se poartă confortul la interior

21 iun 2021 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Confortul este criteriul care dictează atunci când vine vorba de amenajarea locuinţei, iar el se traduce nu doar prin rezultatul procesului de renovare, ci şi prin derularea procesului în sine. De aceea, tot mai mulţi beneficiari aleg să colaboreze cu firme care le iau toate bătăile de cap din sarcină şi predau proiectul complet terminat.

„Oferirea de soluţii complete de design interior, la cheie, incluzând proiectare, furni­zare de materiale şi mo­bilier, execuţie lucrări sunt una dintre direcţiile de business prin care ne adresăm celor care au în vedere amenajarea întregii locuinţe, care sunt pretenţioşi şi dispun de bugete de nivel peste medie“, spune Dragoş Bonea, proprietarul furnizorului de amenajări interioare Delta Studio.

Tot pentru astfel de clienţi, compania dezvoltă un magazin online de concepte de amenajare „ready to buy“, destinate spaţiilor dintr-o locuinţă, realizate de propriii arhitecţi de interior, cu toate materialele şi mobilierul disponibile imediat. Magazinul nu oferă doar produse în mod individual, ci concepte întregi, dezvoltate de specialişti, pentru amenajarea unei întregi încăperi - baie, bucătărie, living, dormitor.

Delta Studio dezvoltă, de asemenea, un brand propriu, Dalet, de obiecte sanitare destinate amenajării băilor - lavoare, mobilier de baie, baterii, vase de WC, căzi şi cabine. Producţia are loc atât în România, cât şi în China şi Vietnam, iar de design sunt responsabili oameni renumiţi la nivel mondial, precum Karim Rashid, dar şi tineri designeri români chiar din cadrul Delta Studio.

Pop-Up, Take a Break, Pure Spice şi Cool Down sunt stilurile de amenajare interioară pe care le-a propus anul acesta retailerul german Hornbach în magazinele sale, după ce a remarcat că inspiraţia din natură, influenţele din mai multe culturi şi dorinţa de relaxare au stat, în acest sezon, la baza conceptelor de amenajare. „Mai mult decât atât, ne-am inspirat din cultura pop şi am creat o propunere inedită de design, care îmbină culori vibrante“, spune Mugurel-Horia Rusu, directorul general de la Hornbach.

În vreme ce stilul Pop-Up încurajează folosirea imprimeurilor abstracte în culori stridente şi jocul repetitiv al elementelor decorative, stilul Take a Break îşi propune să aducă în locuinţă linişte şi relaxare, pe acorduri discrete de verde, crem sau maro. Pure Spice aduce la un loc influenţe din diferite stiluri, în culori calde, picante, inspirate din condimente, care dau nuanţe de orange, muştar şi bordo. Stilul Cool Down este inspirat din cultura scandinavă, reprezentată de camere luminoase, în tonuri de alb, cu mult lemn, dar şi iută sau in, în armonie cu piatră, beton şi culori reci. Dulcele stil clasic nordic, minimalist.

Tot în minimalism se înscriu şi obiectele fabricate de Kuma pentru băi şi bucătării. Un element pe care îl reinventează constant este cada independentă, pornind de la faptul că în ţările nordice tot mai mulţi clienţi ce dispun de locuinţe generoase aleg concepte tip dormitor cu cadă în aceeaşi încăpere, deoarece aduc un plus de exclusivism.

„Am lucrat la astfel de concepte pentru Scandinavia încă din anul 2000 şi am prezentat la acea vreme şi designerilor locali moda nordică, dar românii nu erau pregătiţi să accepte aceste provocări“, spune Camelia Olesen, director executiv la Kuma România.

Identitatea vizuală a căzilor independente creează un efect vizual de continuitate cu celelalte elemente de design din baie, precum lavoarul turnat continuu cu blatul. Odată cu amplasarea căzii de baie în dormitor, zona devine una deschisă, cu spaţii interconectate şi fluide prin care se maximizează atât designul locuinţei, cât şi confortul acesteia.

„Cu siguranţă amplasarea acestui element în dormitor nu este o opţiune pentru un spaţiu limitat, ci pune în valoare, printr-o notă distinctă şi originală, imaginea unei camere cu spaţiu deja generos“, spune Cristina Căpitanu, cea care alături de Elena Oancea a fondat Lemon Interior Design.

Se poate opta pentru punerea în evidenţă a căzii de baie prin poziţionarea la un nivel diferit, prin conceptul de „free-standing“ sau prin folosirea unor obiecte de iluminat somptuoase.

Şi dacă tot am ajuns la obiectele de iluminat, nici rolul lor nu este mai puţin important în ansamblul proiectului de amenajare interioară. Reprezentanţii retailerului online de mobilă şi decoraţiuni Vivre afirmă că obiectele de iluminat s-au clasat pe locul al doilea în topul categoriilor care au înregistrat cele mai mari creşteri în vânzări pe parcursul anului 2020, cu un plus de peste 90%. Statisticile arată în continuare un interes mare pentru acest segment, semn că atenţia acordată îmbunătăţirilor casei nu s-a diminuat, chiar şi la mai bine de un an de la debutul pandemiei.

„La capitolul celor mai vândute corpuri de iluminat predomină aplicele şi lustrele pentru tavan şi perete. Ca direcţie de design, clienţii Vivre au optat cel mai des anul trecut atât pentru modelele inspirate din natură, realizate din materiale naturale, cât şi pentru cele care vin în completarea unui decor industrial, minimalist“, spun reprezentanţii Vivre.

Creşterea interesului pentru renovări în perioada pandemiei a generat şi o creştere a cererii de plăci ceramice, după cum a remarcat Petrişor Grindeanu, director general al Lasselsberger Ceramics România, producătorul brandului Cesarom.

Cele mai solicitate produse din portofoliul Cesarom în 2020 au fost plăcile de gresie porţelanată de format 60 x 30 cm. Vânzări de top s-au înregistrat cu gresiile de tip parchet, cunoscut şi ca greso-parchet, cele care imită cimentul sau cele care imită pietrele naturale precum granitul sau travertinul.

Odată cu dorinţa de reîmprospătare a interiorului, au crescut şi bugetele alocate, semn că piaţa se îndreaptă spre „premiumizare“.

 

Parteneri: