Supliment ZF Logistică 2021

Gebrüder Weiss pariază pe extindere şi vrea să-şi majoreze spaţiile logistice din Bucureşti şi Sibiu cu 20% în 2022. În prezent, compania are un total de 65.000 mp de spaţii logistice, dintre care 35.000 mp se află în Bucureşti

29 sep 2021 Autor: Miruna Diaconu

Gebrüder Weiss, unul dintre cei mai mari jucători ai pieţei locale de transport şi logistică, are în plan ca în următorul an să-şi extindă spaţiile logistice din Bucureşti şi Sibiu cu circa 20%. În prezent, compania are un total de 65.000 mp de spaţii logistice cu un grad mediu de ocupare de 90%, se arată într-un comunicat al companiei.

„Din totalul celor circa 65.000 mp de spaţiu logistic pe care îl gestionăm pe plan local, aproximativ 15% este proprietatea companiei, restul fiind închiriat în parcuri logistice de mare anvergură. Pentru întreaga suprafaţă, procentul de ocupare este permanent de 90%. Desigur, există şi un grad de fluctuaţie a ocupării de câteva procente, determinat în special de sezonalitatea produselor, campanii promoţionale, finalul de lună când se încearcă atingerea ţintelor de vânzări sau perioadele de sărbători şi Black Friday“,  spune Mirela Brojban, business unit manager soluţii logistice în cadrul Gebrüder Weiss România.

Circa 35.000 mp, adică mai bine de jumătate din spaţiile logistice ale Gebruder Weiss, se află în Bucureşti, unde compania are patru hub-uri logistice. Al doilea centru din punctul de vedere al mărimii este localizat în Arad, cu circa 15.000 mp, urmat de hub-ul din Cluj-Napoca, cu 7.000 mp, şi cele din Sibiu şi Braşov cu circa 5.000 mp fiecare. Compania mai ocupă spaţii de circa 3.000 mp şi în Constanţa, Craiova şi Bacău.

În prima parte a acestui an, într-un interviu acordat ZF, directorul general Gebruder Weiss Viorel Leca anunţa că extinderea spaţiului logistic de la Sibiu ar presupune o investiţie de circa 4 mil. euro.

„În acest moment, clientul de spaţii logistice Gebruder Weiss România este reprezentat, de cele mai multe ori, de companii mari, multinaţionale, cu o cotă de piaţă importantă, pentru care avantajele puse la dispoziţie de spaţiile noastre, dar şi de serviciile pe care le oferim, sunt fundamentale. Printre cei circa 2.000 de clienţi pe care îi deţinem în portofoliu pe plan local, majoritatea activează în domenii precum industria de petrol şi gaze, retail, mobilier, automotive şi telecomunicaţii“, mai spune Mirela Brojban.

Piaţa de logistică a fost anul trecut afectată de efectele pandemiei, astfel că cele mai mari companii de logistică au rulat anul trecut afaceri de peste 3 mld. lei, în scădere cu 10% faţă de anul anterior. Reprezentanţii Gebruder Weiss spun însă că piaţa locală a spaţiilor logistice este ofertantă. „România a devenit în ultimii ani un hub logistic pentru pieţele din sud-estul Europei, atrăgând astfel investiţii pe acest segment, ceea ce a dus la o extindere a suprafeţelor industriale. Estimăm că evoluţia va fi una pozitivă şi în următorii ani, în special datorită creşterii pieţei de e-commerce.

De asemenea, odată cu dezvoltarea infrastructurii rutiere, România va atrage cu siguranţă mai multe investiţii ce vor presupune o lărgire a suprafeţelor logistice“, subliniază Mirela Brojban.

Compania a înregistrat o cifră de afaceri în 2020 de circa 329 milioane lei, în creştere cu 3% faţă de 2019, şi un profit net de 15 milioane lei, conform datelor Ministerului de Finanţe.

Gebrüder Weiss a realizat la nivel global, în anul fiscal 2020, o cifră de afaceri netă de 1,77 miliarde de euro. Această valoare corespunde unei creşteri de 3,7 puncte procentuale comparativ cu anul precedent (2019: 1,71 miliarde de euro). Prin aceasta, compania îşi continuă trendul ascendent din anii trecuţi.

În 2020, compania a lansat noul portal pentru clienţi myGW. Platforma online permite accesul facil, rapid şi direct la toate serviciile companiei Gebrüder Weiss şi furnizează informaţii în timp real cu privire la comenzile de transport şi logistică.