Supliment ZF Logistică 2021

E-P Rail, compania de transport feroviar de mărfuri, cu afaceri de aproape 400 mil. lei, investeşte 50 mil. lei în achiziţia de locomotive şi vagoane

29.09.2021, 00:04
E-P Rail, compania de transport feroviar de mărfuri, cu afaceri de aproape 400 mil. lei, investeşte 50 mil. lei în achiziţia de locomotive şi vagoane

Compania de transport feroviar de mărfuri E-P Rail şi-a majorat cifra de afaceri cu 10%, raportând venituri de 394 mil. lei în 2020.

Compania are anul acesta un buget alocat investiţiilor de 50 milioane lei, iar cele mai importante proiecte de investiţii vizează achiziţionarea de locomotive şi vagoane. Astfel, compania are în plan achiziţionarea de locomotive tip LEMA de la producătorul Softronic Craiova, locomotive tip Smartron de la producătorul german Siemens, vagoane specializate pentru transportul de containere, vagoane specializate pentru transportul produselor petroliere.

Totodată, E-P Rail plănuieşte dezvoltarea şi implementarea de aplicaţii interne, cât şi echiparea tuturor vagoanelor din flotă cu dispozitive GPS.

Reprezentanţii companiei estimează pentru anul acesta creşterea volumului de transport de la 4 milioane tone la 4,5 mil. tone. „Pentru anul 2021 estimăm o cifră de afaceri de 120 mil. euro, în timp ce pentru 2022 estimările indică un business de 130 mil. euro“, au spus reprezentanţii E-P Rail.

De partea cealaltă, compania nu se aşteaptă la o creştere a transportului feroviar în România, deşi la nivel european acesta înregistrează atât o apreciere, cât şi o susţinere din partea statelor europene.  „Nu ne aşteptăm la o creştere a transportului feroviar deoarece statul român nu susţine transportul feroviar prin subvenţia de CO2/tonă“, au explicat reprezentanţii companiei.

Principalii clienţi ai E-P Rail sunt HS Timber (Schweighofer Holzindustrie), Azomureş, Kronospan, VTG şi grupul MOL. Cele mai utilizate rute sunt Constanţa-Braşov, Constanţa-Curtici şi Giurgiu-Curtici. Spre exemplu, statul român prin guvern şi Ministerul Transporturilor nu a reconstruit podul de la Grădiştea dintre Giurgiu şi Bucureşti, astfel încât ocolul prin Videle durează două ore în plus.

Podul s-a prăbuşit în 2005, iar abia în 2021 se lucrează la reconstrucţia acestuia, deşi era pe una dintre rutele feroviare importante.

De asemenea, în prezent se degradează mai mulţi kilometri de cale ferată decât sunt reabilitaţi.

„Problemele de infrastructură sunt imposibil de gestionat având în vedere relaţia foarte proastă şi total indiferentă pe care Ministerul Transporturilor o are cu transportatorii privaţi“, au explicat reprezentanţii companiei.

Compania, înfiinţată în 2013, este controlată de Radu Gabriel Gheorghiu, care are 67% din acţiuni, şi Express Group din Slovacia. E-P Rail deţine subfiliale în Slovacia, Slovenia, Ungaria, Austria şi Germania, potrivit datelor de pe site-ul companiei. În urmă cu trei ani Radu Gabriel Gheorghiu a fost implicat într-o tranzacţie pe piaţa de transport feroviar.

Astfel, Consiliul Concurenţei a autorizat la începutul anului 2018 preluarea firmei Central Railways din Slovacia de către Unicom Tranzit SA, Radu Gabriel Gheorghiu şi Smart Rail A.S.

Central Railways desfăşoară, în principal, activităţi de transport de mărfuri pe căile ferate din Slovacia şi Ungaria. Compania oferă, de asemenea, ca activităţi secundare, consultanţă în domeniul transportului feroviar, precum şi activitatea de casă de expediţii în transportul pe calea ferată în ţările menţionate anterior.

 

Cine este E-P Group

E-P Group cuprinde şase firme (două din România, una din Slovacia şi trei din Cipru), desfăşurând activităţi de casă de expediţii în transportul pe calea ferată în România, Slovacia, Austria, Bulgaria, Polonia, Marea Britanie, Cehia, Ungaria, Germania, precum şi în alte state europene. Radu Gabriel Gheorghiu deţine, de asemenea,  50% din E-P Rail Slovakia S.R.O. şi 25% din CRW Ungaria.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.