Supliment ZF Logistică 2021

Albin Budinsky, DB Schenker România: Rezultatul la 8 luni indică faptul că în 2021 cifra de afaceri din acest an o va depăşi pe cea din 2019

29 sep 2021 Autor: Bogdan Alecu

Cererea tot mai mare de transport, dar şi creşterea tarifelor din cauza aprecierii costurilor, în special a celor legate de motorină şi transport maritim, au susţinut majorarea businessului transportatorilor.

DB Schenker, divizia de logistică a gigantului german Deutsche Bahn, a mizat în România pe extinderea capacităţii de depozitare, dar şi pe automatizare în condiţiile în care creşterea puternică a comerţului online a pus presiune pe infrastructura logistică.

„Am început noi proiecte multimodale cu produse atractive pentru clienţi ca preţ şi timp de tranzit. Am lansat proiecte internaţionale de succes, precum Connect 4.0 unde clienţii pot intra pe platformă şi pot vedea preţul pentru transportul în regim de grupaj internaţional sau transportul aerian, plus că au opţiuni multiple pentru grupaj, precum serviciul premium dacă optează pentru livrări într-o anumită zi, serviciul standard dacă există mai multă flexibilitate cu privire la timpul de tranzit“, a explicat Albin Budinsky, CEO, DB Schenker în România.

Chiar dacă 2020 a fost un an atipic, compania se aşteaptă ca din 2021 volumele să revină la un nivel similar cu cel din 2019, de dinainte de pandemie.

„Anul trecut am funcţionat bine, dar precum alte companii anul 2020 nu a fost cel mai bun, am avut o scădere, anul acesta am demarat bine. După 8 luni vedem că sunt şanse să depăşim rezultatul din 2019 de aproximativ 130 mil. euro, în 2020 am avut 114 mil. euro. Este dificil de spus dacă această creştere se datorează şi creşterilor tarifelor de transport. În unele sectoare există şi o cerere mai mare de transport, în altele mai mică“, a spus Albin Budinsky.

El a subliniat că în transportul rutier compania a rămas stabilă, însă în transportul aerian şi naval a existat o creştere semnificativă.

„Pe transportul maritim nu există suficientă capacitate în acest moment şi multe companii se chinuie să livreze produsele în special din Asia-Pacific. Sunt companii care mută producţia în zona Europei – near-shoring, sunt deja trenduri în acest sens“, a spus CEO-ul companiei.

În cazul transportului rutier anul trecut preţul motorinei era unul scăzut, dar acum şi-a revenit şi s-a înregistrat o creştere de 23% la motorină faţă de 2020.

„Costul transportului rutier este stabil, în cazul celui aerian a crescut din cauza cererii, dar nu la fel precum cel maritim. Un container de 40 de picioare transportat de la Shanghai la Constanţa costa 2.400-2.500 de dolari, iar acum poate ajunge la 15.000 de dolari. Situaţia este una dificilă chiar dacă clientul doreşte să plătească preţul, nu se găsesc suficiente containere sau spaţiul la bordul navelor este limitat“, a declarat Albin Budinsky.

În România, DB Schenker deţine 6 spaţii logistice (Bucureşti, Arad, Constanţa, Craiova, Giurgiu, Cluj-Napoca), iar suprafaţa totală ocupată este de aproximativ 60.000 mp.

Cel mai mare spaţiu închiriat este cel din CTPark Bucharest West (autostrada 1, „Cross-docking avem în cinci locaţii şi aproximativ 8.000 mp. Deja construim un nou cross-dock în Cluj de aproximativ 2.000 mp care ar trebui să fie gata până la finalul acestui an, mai avem în plan un nou terminal din acesta şi în Arad“, a adăugat CEO-ul companiei.

DB Schenker, divizia logistică a gigantului Deutsche Bahn are în plan creşterea volumelor derulate în portul Constanţa. Principalele operaţiuni desfăşurate de DB Schenker în terminalul din portul Constanţa sunt reprezentate de descărcări şi încărcări nave, barje, vagoane, containere, servicii logistice, formalităţi vamale, transport rutier din şi spre portul Constanţa şi Agigea (containerizat, prelată etc.); transport feroviar. Platforma DB Schenker din portul Constanţa este tranzitată de circa 900.000 de tone anual, reprezentând marfă de import, export şi tranzit.