Să fie verde în 2022, în curând 2023, este ce îşi doreşte orice afacere – mică, medie, mare. Cât este verde în mod real şi cât este la nivel de declaraţie, asta mai rămâne de analizat. Cert este însă că, treptat şi aproape fără să ne dăm seama, în setul de criterii în funcţie de care se creează o percepţie despre o companie a mai apărut unul: cât de verde este. Într-un singur cuvânt, sustenabilitate.
Cum însă e mai uşor să spui decât să faci, nu putem fi corecţi până la capăt, aşa că în vieţile de zi cu zi dăm verdele la o parte şi ne facem toţi vinovaţi de un trafic din ce în ce mai sufocant, de tone de deşeuri generate, de consumerism excesiv, de risipă, de neglijenţă. Abia când discursul se va împleti cu stilul de viaţă vom putea vorbi despre o economie cu adevărat verde.
Anul 2022 ne-a adus mai aproape de ţintele pe care România trebuie să le atingă din punctul de vedere al sustenabilităţii, iar pentru anul 2023 s-au desenat noi planuri: un Sistem Garanţie-Returnare care să disciplineze modul în care ne descotorosim de ambalajele băuturilor, un buget de 220 mil. euro pentru reciclare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), investiţii în revitalizarea unor parcuri sau amenajarea unora noi, piste de biciclete noi. Bilanţurile vor arăta cât de mult progresăm. Pentru că ţinta este în continuare aceeaşi: din ce în ce mai verde.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE