Supliment ZF - După Afaceri Premium – iulie 2021

 

Să îţi faci chip cioplit?

În Biblie, porunca numărul doi este „Să nu îţi faci chip cioplit!“ (şi nici asemănare a vreunui lucru din câte sunt în cer, sus şi din câte sunt pe pământ, jos, şi din câte sunt în apele de sub pământ! Să nu te închini lor, nici să le slujeşti lor).

Ei bine, unul dintre cele mai populare trenduri din design în prezent pare să spună fix pe dos. Despre ce este vorba? Despre faptul că diverse chipuri - pictate sau sculptate - apar la interior fie sub forma unor bibelouri mai evoluate, fie ca opere de artă ori ca suport de lumânări, lămpi, mici piese de mobilier sau decoraţiuni.

Nu zic însă că piesele de decor au devenit idoli la care oamenii se roagă, nu în sensul biblic cel puţin. Totuşi, există şi a existat dintotdeauna o formă de adulaţie a trupului şi chipului uman, indiferent de forma în care el a fost prezentat.

Acum câţiva ani, în casele unora dintre cei mai excentrici muzicieni, actori sau în general narcisişti din orice domeniu puteai găsi mare, pe perete, un portret al proprietarului (proprietarei). Aceste opere erau cumva în spiritul tablourilor cu capete încoronate şi familii regale care tronează şi azi în palatele din lumea largă.

Nu ştiu dacă acesta a fost vreodată un trend în adevăratul sens al cuvântului, însă tablourile care înfăţişează oameni ori siluete cu siguranţă da. De altfel, şi la nivel de fotografie, unele dintre cele mai puternice imagini - cele care transmit cea mai multă emoţie - sunt cele din genul portret.

Această tendinţă pare să se extindă în prezent dincolo de imagini - tablouri sau fotografii - şi să includă diferite chipuri şi părţi de trupuri cu funcţionalităţi diferite. O inimă supradimensionată poate trona pe masă pe post de bibelou reinterpretat, pe când un chip cioplit poate să decoreze corpul unei lămpi. Exemplele sunt de fapt multiple.

Acesta este unul dintre cele mai vizibile trenduri actuale în designul de interior, însă cu siguranţă mai sunt şi altele, dat fiind că oamenii din toată lumea şi-au îndreptat în ultimul an şi chiar mai bine atenţia asupra propriei locuinţe, unde şi-au petrecut cea mai mare parte a timpului. Casa a devenit în pandemie şi birou, şi cafenea şi cinematograf, fără a-şi pierde rolul primordial de „culcuş“.

În contextul în care am descoperit şi redescoperit interiorul - al locuinţelor şi al nostru personal -, am decis să dedicăm o bună parte a acestui număr pentru tot ce înseamnă acasă. Am dezbătut pe larg teme legate de designul interior - de la tendinţe la poveşti antreprenoriale ale unor studiouri de arhitectură sau mobilier - şi de artă - pentru că o fotografie reuşită, un print de artă sau un tablou pot condimenta o locuinţă. Mai departe, am aflat ce înseamnă acasă pentru unii executivi locali şi am vorbit despre vinurile româneşti şi consumul casnic, pentru că e greu de imaginat o seară perfectă fără un pahar din licoarea lui Bacchus alături.

Poveştile sunt multe şi diferite, pentru toate gusturile. La fel cum sunt tendinţele în designul interior!

Lectură plăcută!

Cristina Roşca,
Editor-şef După Afaceri Premium

 

Mai multe detalii puteţi citi în cel mai nou număr din După Afaceri Premium.

Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.

Comandă Suplimentul După Afaceri Premium mai jos la preţul de 50 de lei, TVA inclus.



Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.