Supliment ZF Dezvoltare în retailul modern

Cu piciorul pe pedala de acceleraţie. Activitatea retailerului PENNY în România ar putea fi rezumată astfel: mai bine de 15 ani de prezenţă, peste 300 de magazine, patru centre logistice şi afaceri care s-au apropiat de 1 mld. euro anul trecut

17 dec 2021 Autor: Cristina Roşca

Lanţul de magazine cu profil discount PENNY, deţinut de grupul german REWE, pariază pe o dezvoltare accelerată în România în următorii opt ani, astfel că ţinta este dublarea reţelei. Pentru a ţine pasul cu această expansiune, compania va dezvolta şi alte două centre logistice.

„Avem un plan clar: toate magazinele vor fi remodelate în 2022 şi vom atinge 600 de unităţi şi şase centre logistice până în 2029“, spune Voicu Sucală, expansion manager la PENNY.

Retailerul are pe plan local patru depozite, dintre care ultimul a fost inaugurat recent la Filiaşi, lângă Craiova, necesitând o investiţie de 26 de milioane de euro. De altfel, bugetul anual al companiei în România se apropie de 100 de milioane de euro, bani care merg atât către deschideri de noi magazine şi remodelări, cât şi către logistică, dezvoltare de produs şi comunicare.

„Piaţa din România este în continuare favorabilă expansiunii, atât în direcţia dezvoltării reţelei noastre de magazine, cât şi pentru extinderea capacităţii logistice“, adaugă Klaus Sattler, logistics manager la PENNY.

Compania a deschis în acest an 25 de magazine noi, depăşind pragul de 300 de unităţi cu preţuri mici la nivelul întregii ţării. Reţeaua acoperă atât oraşele mari, în frunte cu Bucureştiul, cât şi pe cele de chiar 5.000-7.000 de oameni.

Pentru 2022 PENNY vrea deja să accelereze expansiunea pentru a atinge ţinta setată pentru 2029.

„În 2022 vom continua să ne extindem, să construim şi să creştem numărul de magazine pe care le vom deschide. Ne-am propus peste 30 de magazine noi. Tot anul viitor, vom demara procesul de proiectare şi obţinere a autorizaţiei de construire pentru extinderea depozitului de la Bacău“, completează Traian Despa, construction manager la PENNY.

Expansiunea, creşterea vânzărilor magazinelor existente şi creşterea puterii de cumpărare au făcut ca şi cifra de afaceri a retailerului să se afle pe un trend ascendent. În ultimii patru ani, businessul aproape s-a dublat, la 4,7 mld. lei în 2020.

Parteneri: