Supliment ZF Branduri românești
Doar patru din cele mai vândute zece branduri de lacuri şi vopsele de pe piaţa locală sunt mărci româneşti
Doar patru din cele mai vândute zece branduri de lacuri şi vopsele de pe piaţa locală sunt mărci româneşti 28 feb 2023

Köber, Sticky, Spor şi CasaBella sunt singurele branduri româneşti de lacuri şi vopsele care se regăsesc în topul celor mai vândute zece mărci de pe această piaţă, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare de piaţă Market Vector.

citește mai mult
Există o „reţetă“ universală pentru a crea un brand de succes? Care sunt ingredientele, cât costă şi cât timp este necesar?
Există o „reţetă“ universală pentru a crea un brand de succes? Care sunt ingredientele, cât costă şi cât timp este necesar? 28 feb 2023

Un antreprenor din industria vinului mi-a adresat la un moment dat o întrebare: Cum ajungi la o avere mică în domeniul vinului? Răspunsul mi l-a oferit tot el: Porneşti de la o avere mare.

citește mai mult
O a doua şansă. Branduri româneşti cu istorie, dar dispărute, sunt repuse pe piaţă de antreprenori care cred în povestea lor
O a doua şansă. Branduri româneşti cu istorie, dar dispărute, sunt repuse pe piaţă de antreprenori care cred în povestea lor 28 feb 2023

Brandul de parfumuri Miraj este, pentru unii, doar o poveste înmiresmată de demult. Istoria acestei mărci a început să se scrie în anii ’50, când s-a deschis în Bucureşti fabrica de parfumuri Macul Roşu, care avea să fie numele iniţial.

citește mai mult
Studiu de caz: Cinci branduri create de antreprenori locali în ultimul deceniu care au reuşit să se impună pe piaţă. Care a fost reţeta lor?
Studiu de caz: Cinci branduri create de antreprenori locali în ultimul deceniu care au reuşit să se impună pe piaţă. Care a fost reţeta lor? 28 feb 2023

Lanţul de cafenele 5 to Go, berea artizanală Zăganu, hipermarke­turile pentru copii BebeTei, covrigeii Toortitzi şi lactatele ce poartă brandul Lăptăria cu Caimac au ceva în comun. Toate cele cinci mărci româneşti au fost create în ultimul deceniu de antreprenori locali.

citește mai mult
Mărcile de export ale României. Ce afaceri antreprenoriale au ieşit pe pieţele externe şi care sunt lecţiile?
Mărcile de export ale României. Ce afaceri antreprenoriale au ieşit pe pieţele externe şi care sunt lecţiile? 28 feb 2023

♦ Unui grup străin, cu forţă financiară şi cu know-how în spate, îi e mai uşor să contureze o strategie de export pentru o marcă românească. Dacia e cel mai bun exemplu în acest sens. Ce fac însă antreprenorii? „Sunt puţine mărci româneşti care reuşesc să...

citește mai mult
Brand local vs. brand internaţional. Cât cântăreşte eticheta „made in Romania“ pentru consumator?
Brand local vs. brand internaţional. Cât cântăreşte eticheta „made in Romania“ pentru consumator? 28 feb 2023

În urmă cu 20-30 de ani, românii căutau mărci internaţionale cu renume. În ultimul deceniu, dar mai ales în ultimii cinci ani, „produs in Romania“ a căpătat valenţe pozitive.

citește mai mult
Îmbrăcăminte, îngrijire personală şi electronice sunt pieţe de consum unde brandurile româneşti lipsesc aproape cu desăvârşire. În aceste domenii, România nu mai are de mulţi ani mărci autohtone puternice
Îmbrăcăminte, îngrijire personală şi electronice sunt pieţe de consum unde brandurile româneşti lipsesc aproape cu desăvârşire. În aceste domenii, România nu mai are de mulţi ani mărci autohtone puternice 28 feb 2023

Pasta de dinţi Super Cristal, ţigările Snagov, Mărăşeşti ori Carpaţi, dar şi magazinele de îmbrăcăminte House of Art sau Tina R sunt astăzi doar o amintire.

citește mai mult
Câteva dintre cele mai mari agenţii de turism din România povestesc despre cum „călătoresc“ cu brandurile lor în jurul lumii
Câteva dintre cele mai mari agenţii de turism din România povestesc despre cum „călătoresc“ cu brandurile lor în jurul lumii 28 feb 2022

După doi ani în care tot ce ştiam despre călătorii s-a schimbat radical, agenţiile vorbesc despre strategiile lor de marketing şi cum au făcut pentru a menţine în atenţia publicului brandurile pe care le-au construit în zeci de ani de existenţă.

citește mai mult
La vremuri noi, nume noi: care sunt cele mai cunoscute rebrandinguri din construcţii ale ultimilor ani
La vremuri noi, nume noi: care sunt cele mai cunoscute rebrandinguri din construcţii ale ultimilor ani 28 feb 2022

„Construcţiile, prin definiţie, sunt despre livrarea rezistenţei, a durabilităţii şi a calităţii. Acestea pot fi percepute doar în timp, în pe­rioada de garanţie, adică după ce proiectul este implementat. Bran­dingul rezolvă asta încă din momentul vânzării şi este pri­mordial“, spune Dochiţa Zeno­veiov, brand innovator în cadrul agenţiei de branding Inoveo.

citește mai mult
Cine sunt furnizorii renovării emblematice a hotelului Athénée Palace Hilton din Bucureşti?
Cine sunt furnizorii renovării emblematice a hotelului Athénée Palace Hilton din Bucureşti? 28 feb 2022

La proiectul de renovare a hotelului Athénée Palace Hilton din Bucureşti, parte a grupului ANA Hotels, au lucrat şi lucrează încă un total de 62 de companii, dintre care 26 sunt implicate în execuţie – toate româneşti, iar 36 sunt companii furnizoare –, majoritatea fiind din Uniunea Europeană.

citește mai mult
Branding în tonuri de verde şi afaceri care îşi dedică întreaga existenţă transformării planetei într-un mediu sustenabil
Branding în tonuri de verde şi afaceri care îşi dedică întreaga existenţă transformării planetei într-un mediu sustenabil 28 feb 2022

EFdeN este unul dintre numele cu cea mai mare rezonanţă atunci când vine vorba de economie verde în general şi despre case solare în special. Fondată de câţiva studenţi care au dezvoltat până acum două prototipuri de astfel de construcţii, EFdeN este o organizaţie reprezentativă în „lupta“ cu consumurile prea mari de energie în clădiri.

citește mai mult
România are 10 produse agricole şi alimentare tradiţionale recunoscute în UE. Lista de vinuri şi spirtoase e mult mai lungă
România are 10 produse agricole şi alimentare tradiţionale recunoscute în UE. Lista de vinuri şi spirtoase e mult mai lungă 28 feb 2022

România are în total 77 de produse agricole, alimentare şi bău­turi tradiţionale recunoscute sau în curs de recunoaştere în UE, arată portalul eAmbrosia al Uniunii Eu­ro­pene, unde sunt reunite aceste articole din toate ţările membre şi nu numai.

citește mai mult
Branduri româneşti create de antreprenori străini. Ce i-a determinat pe o serie de oameni de afaceri să-şi părăsească pieţele-mamă pentru România?
Branduri româneşti create de antreprenori străini. Ce i-a determinat pe o serie de oameni de afaceri să-şi părăsească pieţele-mamă pentru România? 28 feb 2022

Ciocolata Heidi, magazinele de accesorii Meli Melo, uşile Pinum, băutura spirtoasă Alexandrion, apa minerală Aqua Carpatica sau restaurantele SpringTime sunt, deşi nu pare la prima vedere, mărci româneşti.

citește mai mult
Faţă în faţă: cele mai puternice branduri româneşti versus cele mai valoroase din lume
Faţă în faţă: cele mai puternice branduri româneşti versus cele mai valoroase din lume 28 feb 2022

Cele mai valoroase 10 branduri din România sunt evaluate la 3,96 mld. euro (4,5 mld. dolari) în 2021, ultimul an pentru care există date.

citește mai mult
Concepte româneşti disruptive în business: care sunt afacerile care ţin pasul cu trendurile internaţionale sau chiar le anticipează
Concepte româneşti disruptive în business: care sunt afacerile care ţin pasul cu trendurile internaţionale sau chiar le anticipează 28 feb 2022

Afacerile antreprenoriale româneşti sunt, de regulă, com­parate cu cele internaţionale din domeniul lor de activitate, fie că sunt prezente local, fie că nu.

citește mai mult