Supliment ZF Branduri românești

Cine sunt ambasadorii brandurilor româneşti? Cu cine îşi asociază imaginea afacerile locale?

26.02.2021, 00:07
Cine sunt ambasadorii brandurilor româneşti? Cu cine îşi asociază imaginea afacerile locale?

Tenismenul Roger Federer este imaginea mai multor branduri de top din lume printre care şi Rolex. Actorul George Clooney este ambasadorul cafelei Nespresso şi are parteneriate cu multe alte businessuri. Exemplele de personalităţi - din lumea modei, a cinematografiei sau a sportului - care şi-au asociat numele cu cel al unor mărci de top sunt multe. Asemenea colaborări se găsesc şi pe plan local şi sunt tot mai numeroase.

Acum câţiva ani, ciobanul Ghiţă, Dorel, văru’ şi zânul erau personajele din recla­mele brandurilor locale, figuri în jurul că­rora se ţesuse o poveste şi se conturase un caracter emblematic pentru consu­matorii români. Acea eră pare că a apus, iar acum afacerile româneşti aleg altfel de ambasa­dori pentru brandurile lor - actori, cântăreţi sau sportivi -, după modelul de afară.

Cea mai recentă asociere este cea dintre brandul de cosmetice Gerovital, din portofoliul Farmec, şi actriţa-fotomodel Catrinel Menghia.

„Susţinem valorile româneşti şi suntem mândri să avem o familie de ambasadori formată din oameni talentaţi şi de succes în domeniile lor de activitate, precum: Horia Tecău în sport şi Medeea Marinescu şi Catrinel Menghia în actorie şi modelling“, spune Liliana Popa, PR manager Farmec Cluj. Ea adaugă că Gerovital este un brand emblematic pentru România, cu o tradiţie de peste jumătate de secol şi dedicat, în primul rând, românilor. Astfel, decizia de a avea ambasadori de brand români este absolut firească.

Mai multe branduri locale au urmat acelaşi model, alegând să îşi asocieze numele cu cel al unor români. Tot recent, brandul de bijuterii Teilor a ales-o pe cântăreaţa Antonia ca imaginie, ea fiind al treilea ambasador al mărcii.

„Teilor e o companie antreprenorială, un business românesc clădit în peste 20 de ani. E o afacere de familie, construită în jurul emoţiei, frumuseţii, diamantelor şi a pietrelor preţioase. Cred că este foarte important ca un brand care oferă femeilor unele dintre cele mai remarcabile lucruri din lume – bijuteriile – să fie o sursă de inspiraţie infinită“, spune Florin Enache, fondatorul afacerii. El adaugă că am­basadoarele care s-au alăturat brandului Teilor de-a lungul timpului excelează în domeniul lor de activitate. Este vorba de modelul Catrinel Marlon (Menghia) şi de cântăreţele Antonia şi Delia Matache.

Superbet, cel mai mare operator de pa­riuri sportive din România, îl are pe fostul fotbalist Ilie Dumitrescu ca amba­sador de brand. Această din urmă asociere este justificată prin faptul că fotbalul e cel mai popular sport local, iar Dumitrescu este reprezentantul unei generaţii „de aur“.

Nu doar companiile din domenii conexe sportului îşi asociază imaginea cu sportivi însă, Simona Halep fiind nu doar una dintre cele mai bune jucătoare ale momentului din tenis la nivel mondial, ci şi o alegere des întâlnită când vine vorba de brandingul afacerilor locale. Banca Transilvania şi retailerul de bricolaj Dedeman sunt două astfel de exemple.

„Numărul 1 nu se câştigă, se construieşte“, spune mesajul transmis de Simona Halep şi Dedeman în 2014, când a fost semnat parteneriatul.

„Deşi venim din domenii total diferite, sunt multe lucruri prin care ne asemănăm, iar aici mă refer la ambiţie, la pasiunea pe care o punem în tot ceea ce facem şi la dorinţa de a ne depăşi de fiecare dată limitele. Noi credem că niciun vis nu este de neîmplinit dacă te dedici trup şi suflet, iar Simona ne dovedeşte asta prin fiecare meci disputat“, afirma la momentul acela Dragoş Pavăl, preşedintele Dedeman, cea mai puternică afacere antreprenorială românească.

Aceste relaţii brand-ambasador au în spate raţiuni economice şi sunt de fapt instrumente pentru creşterea atât a vizibilităţii brandului, cât şi a vânzărilor. Astfel de parteneriate sunt gândite de regulă pe termen lung, cele două părţi pun bazele unei relaţii de business, iar un alt exemplu concludent în acest sens este asocierea dintre farmaciile Catena şi cântăreţii Adrian Enache şi Nico, ce datează de aproape un deceniu.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.