Supliment ZF Birouri 2021T

(P) Ergonomia, trendul dus la superlativ de pandemie

22.09.2021, 11:49
(P) Ergonomia, trendul dus la superlativ de pandemie

Tot mai multe studii arată cât de mult a crescut popularitatea muncii remote. Pe LinkedIn ponderea ofertelor de locuri de muncă ce permit acest lucru a crescut de 5 ori în ultimul an. Şi chiar dacă working from home are avantajele sale incontestabile atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori, cum readuci echipa la birou atunci când este necesar să o faci? Câteva răspunsuri la această întrebare vin din sfera avantajelor ce nu ţin de fluturaşul de salariu, ci mai degrabă de un trend care transformă semnificativ spaţiile de lucru şi anume îmbinarea a trei elemente: un design centrat pe nevoile reale ale utilizatorilor, ergonomie şi o calitate premium a materialelor folosite.

Deşi un beneficiu considerabil şi esenţial pentru mulţi, munca de acasă aduce provocarea eficienţei într-un spaţiu de lucru mult prea informal. Pentru că work from home nu înseamnă doar evitarea traficului, siguranţa şi confortul spaţiului personal, ci şi o mulţime de provocări. Un studiu recent arată că 40% dintre cei ce lucrează de acasă nu au un spaţiu şi un birou dedicat. Mai mult, 80% dintre afecţiunile de stres repetitiv sunt generate de o postură de lucru incorectă, după cum arată cercetările Herman Miller, lider mondial în ergonomie, reprezentat în România exclusiv prin Workspace Studio.

Studiile în domeniu arată că ergonomia protejează sănătatea fizică, psihică şi, în general, starea de bine a angajatilor.  Cum? Mobilierul şi echipamentele ergonomice pot preveni suprasolicitarea, leziunile repetitive şi durerile cronică cauzate de postura incorectă.

Design human centered

Este nevoie de o abordare holistică, de a oferi valoare reală, o viziune pe termen lung a repartizării spaţiului, astfel încât designul să fie, mai mult ca oricând, human-centered. Pe lângă proiectarea unor spaţii multifuncţionale care să susţină tipurile de muncă realizate mai eficient de la birou decât de acasă, printre cele mai eficiente abordări se află păstrarea principiilor ergonomice de amenajare. Acestea au ca rol creşterea calităţii vieţii de la birou, pentru că angajaţii ce au traversat perioada complicată a pandemiei sunt tot mai preocupaţi de sănătatea lor, fizică şi mentală. Iar atunci când oferi echipei cadrul potrivit -acasă sau la birou - acest lucru se reflectă în motivaţia şi performanţa lor, a precizat Horaţiu Didea, managing partner Workspace Studio, companie specializată în soluţii ergonomice de amenajare a birourilor şi partener unic acreditat al Herman Miller în România.

Ergonomia biroului şi designul de calitate, care creează surpriză şi plăcere a utilizării, se răsfrâng mult mai departe de limita postului de lucru al fiecărui angajat, iar găsirea echilibrului perfect în amenajarea birourilor a devenit o necesitate în felul în care sunt percepute spaţiile de lucru de azi.

Când proiectăm sau dezvoltăm un proiect întotdeauna luăm în considerare paradigma designului de calitate şi a ergonomiei fizice, cognitive şi sociale pentru a oferi o soluţie care îi va face pe oameni mai fericiţi, mai sănătoşi şi mai performanţi. Modul în care oamenii percep activităţile la locul de muncă, comunică cu colegii de muncă, învaţă noi abilităţi, îşi formează obiceiuri şi se adaptează sarcinilor în schimbare influenţează eficacitatea diferitelor echipamente de birou ţin tot de ergonomie, mai explică Horaţiu Didea.

Great design & high quality

Să nu pierdem din vedere că pandemia a schimbat în multe feluri percepţia asupra spaţiului de lucru, dar probabil trendul cel mai puternic, care se va menţine şi în anii ce urmează, este munca hibrid. Biroul devine astfel mai mult decât oricând spaţiul asociat cu colaborarea şi productivitatea echipei.

La nivel de design, fac diferenţa acele spaţii ce reuşesc să ofere confort, dar şi ceva în plus: un spaţiu ce potenţează creativitatea şi încurajează colaborarea, mentoratul şi socializarea. Echipele sunt mai dispuse să colaboreze, să comunice eficient dacă se pot deplasa, dar pot beneficia şi de intimitate atunci când şi-o doresc, având acces la spaţii care le permit şi lucrul în micro-echipe. Prin urmare designul premium, adaptat acestor cerinţe, cu spaţii delimitate, versatile, inserate natural în amenajarea generală devine un punct vital în strategia de revenire la birou.

Spaţiile de lucru amenajate şi reamenajate de Workspace Studio în 2020-2021, ca urmare a revenirii progresive la locul de muncă sunt mai mult decât oricând orientate către ergonomie şi design premium, plecând de la scaunele care oferă suportul necesar şi beneficii demonstrate pentru sănătate, birourile ajustabile pe înălţime ce oferă flexibilitate, la spaţiile colaborative ce se  transformă din simple săli de şedinţă ori zone open space altă dată nefolosite în spaţii versatile, de întâlnire, training şi de lucru deopotrivă, a precizat Horaţiu Didea. 

Amenajarea spaţiului de lucru în 2021 influenţează astfel nu doar revenirea la birou, ci şi retenţia angajaţilor într-o piaţă a muncii unde doar 25% dintre angajaţi îşi doresc să revină la un program de muncă pre-pandemic, după cum arată un sondaj global Ipsos, realizat în urmă cu câteva luni.

Top 3 cele mai comandate produse ergonomice

Ultimul an a contribuit la accelerarea adoptării unui trend ascendent: ergonomia. Indiferent că vorbim de biroul de acasă sau spaţiul de lucru amenajat de angajator, tot mai mulţi români sunt preocupaţi să lucreze într-un mediu ce le protejează sănătatea fizică şi psihică. Iată mai jos 3 dintre cele mai solicitate produse la WorkspaceStudio în 2021:

Scaunul Aeron de la Herman Miller este cea mai populară alegere pentru cei ce lucrează în industrii creative şi IT, fiind complet ajustabil.

Birourile ajustabile pe înălţime sunt o alegere populară pentru cei ce lucrează peste 4 ore la birou, deoarece facilitează o tranziţie fluidă între statul pe scaun şi statul în picioare.

Suportul reglabil pentru monitor Flo este un produs cu adevărat ergonomic care asigură o poziţie de lucru perfectă, indiferent de capacităţile vizuale, chiar şi în cazul celor ce poartă lentile progresive.

Produsele sunt disponibile pe https://shop.workspaces.ro/en şi în showroom-ul Workspace Studio din clărirea Sky Tower, Calea Floreasca nr. 246C etaj 18, Bucureşti.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.