Caută doar în titlu
Supliment retail 2020
ZF Live Retail. Cum va arăta retailul în noua normalitate postpandemie? Comerţul trebuie să se digitalizeze şi să se adapteze noilor condiţii din piaţă pentru că românii îşi vor schimba comportamentul de consum
ZF Live Retail. Cum va arăta retailul în noua normalitate postpandemie? Comerţul trebuie să se digitalizeze şi să se adapteze noilor condiţii din piaţă pentru că românii îşi vor schimba comportamentul de consum 6 apr 2020

„Ştim de la criza precedentă că oamenii când au mai puţini bani la îndemană vor fi mai chibzuiţi. Unele obiceiuri se vor schimba, se va schimba şi comportamentul de cumpărare, se duce spre online“, spune Daniel Gross, CEO al Penny Market Romania, o reţea de tip discount care numără peste 250 de magazine în toată ţara.

citește mai mult
(P) Peste 3.500 de parteneri din Retail şi E-commerce utilizează platformele DocProcess
(P) Peste 3.500 de parteneri din Retail şi E-commerce utilizează platformele DocProcess 6 apr 2020

Continuitatea business-ului şi agilitatea sunt două elemente esenţiale în această perioadă, dar şi pe viitor. Este foarte probabil ca anumite comportamente de consum dar şi modul de a lucra să se stabilizeze şi după criză, iar atunci, transformarea digitală este singura cale prin...

citește mai mult
ZF Live Retail. Cum va arăta retailul în noua normalitate postpandemie? Digitalizarea forţată a comerţului poate avea efecte pozitive. Comerţul alimentar, farma şi benzinăriile au rămas în picioare
ZF Live Retail. Cum va arăta retailul în noua normalitate postpandemie? Digitalizarea forţată a comerţului poate avea efecte pozitive. Comerţul alimentar, farma şi benzinăriile au rămas în picioare 6 apr 2020

Comerţul este principala industrie a României, cu 220.000 de companii active în acest sector şi cu afaceri cumulate de 600 mld. lei în 2018

citește mai mult
Viitorul, o ecuaţie cu N necunoscute
Viitorul, o ecuaţie cu N necunoscute 3 apr 2020

Consumatorul nu va mai fi acelaşi post-pandemie. Comerţul nu va mai fi nici el, implicit, acelaşi.

citește mai mult
Harta comerţului modern, „copia fidelă“ a economiei: Cum şi-au împărţit România reţelele străine din retailul alimentar
Harta comerţului modern, „copia fidelă“ a economiei: Cum şi-au împărţit România reţelele străine din retailul alimentar 3 apr 2020

♦ România adună circa 4.300 de magazine moderne, respectiv hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate modernă şi cash&carry ♦ Unele reţele sunt prezente cu un singur brand precum Kaufland, Lidl, Selgros sau Penny Market, pe când altele au mai multe declinări...

citește mai mult
Retailul în era tehnologiei, faţa văzută şi nevăzută a digitalizării: supermarketuri inteligente, carduri digitale şi inteligenţă artificială
Retailul în era tehnologiei, faţa văzută şi nevăzută a digitalizării: supermarketuri inteligente, carduri digitale şi inteligenţă artificială 3 apr 2020

♦ Comerţul este una dintre industriile care au trecut prin cele mai semnificative schimbări în ultimii ani, magazinele alimentare devenind mai mici şi mai apropiate de consumator, farmaciile fiind tot mai multe şi având un portofoliu tot mai variat, cu produse de îngrijire personală...

citește mai mult
Investiţii neplanificate în vremuri de pandemie. Retailerii alimentari au investit 10-30 milioane de euro în dezinfectant, panouri de protecţie la casele de marcat, măşti şi mănuşi
Investiţii neplanificate în vremuri de pandemie. Retailerii alimentari au investit 10-30 milioane de euro în dezinfectant, panouri de protecţie la casele de marcat, măşti şi mănuşi 3 apr 2020

Lanţurile din comerţul cu dominantă alimentară, în special reţelele străine, dar nu numai, au investit în această perioadă câteva zeci de milioane de euro în dezinfectant, panouri de protecţie la casele de marcat, măşti şi mănuşi pentru salariaţi sau în marcaje pe podea pentru astfel încât clienţii să poată păstra distanţa potrivită unul faţă de altul.

citește mai mult
Comerţul postpandemie: a apus era mallurilor? Redevine stradalul rege? Sau iese câştigător online-ul?
Comerţul postpandemie: a apus era mallurilor? Redevine stradalul rege? Sau iese câştigător online-ul? 3 apr 2020

♦ Criza actuală, cu totul nouă pentru businessuri şi consumatori deopotrivă, a reuşit să facă ceea ce în alt context ar fi sunat doar ca o glumă. Toate mallurile din România, şi nu numai, au fost închise, pentru prima dată în ultimii 20 de ani ♦ Este această situaţie un...

citește mai mult
Efecte pozitive ale pandemiei: relaţia dintre producătorii locali şi retailerii străini s-a consolidat
Efecte pozitive ale pandemiei: relaţia dintre producătorii locali şi retailerii străini s-a consolidat 3 apr 2020

Prezenţa unui număr tot mai mare de mărci private la raft, precum şi importurile de la jucători mai ieftini sau de la grupuri gigantice au scos micii jucători români din magazine sau le-au împiedicat intrarea, au susţinut producătorii locali în mai multe rânduri.

citește mai mult
Comerţul nealimentar, între agonie şi extaz în timpul pandemiei. Comportamentul de consum, evoluţia vânzărilor şi măsurile luate de companii diferă de la un segment la altul al pieţei
Comerţul nealimentar, între agonie şi extaz în timpul pandemiei. Comportamentul de consum, evoluţia vânzărilor şi măsurile luate de companii diferă de la un segment la altul al pieţei 3 apr 2020

Comerţul alimentar este unul dintre puţinele sectoarele din economie care continuă să funcţioneze în prezent cu motoarele turate şi cu toate uşile magazinelor deschise, dat fiind că supermarketurile, hipermarketurile şi toate celelalte unităţi de profil vând bunuri de strictă necesitate chiar şi în timp de pandemie

citește mai mult
Opt ani consecutivi de creştere a consumului privat ar putea fi întrerupţi abrupt de Covid-19
Opt ani consecutivi de creştere a consumului privat ar putea fi întrerupţi abrupt de Covid-19 3 apr 2020

Evoluţia consumului privat este pusă sub semnul întrebării la nivelul anului 2020 din cauza pandemiei, o criză cu totul nouă pentru business. Lipsa de vizibilitate în interiorul crizei face ca estimările şi predicţiile să fie limitate.

citește mai mult
Schimbarea la faţă a comerţului alimentar: magazinele mari ar putea pierde şi mai mult teren, pe când online-ul s-ar putea permanentiza în alegerile consumatorilor
Schimbarea la faţă a comerţului alimentar: magazinele mari ar putea pierde şi mai mult teren, pe când online-ul s-ar putea permanentiza în alegerile consumatorilor 3 apr 2020

Criza actuală, cu implicaţii profunde atât la nivelul sistemului de sănătate, cât şi la nivelul economiei, ar putea schimba radical modul în care românii, dar nu numai, fac cumpărături. Astfel, efectele pandemiei s-ar putea resimţi pe termen lung, mult după ce virusul va fi deja...

citește mai mult
ZF |Analize retail

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.