Supliment logistica

#trebuiesărepornimbusinessul ZF Logistică & Transporturi. Jucătorii din logistică şi industrial: România poate atrage noi unităţi de producţie dinspre Asia spre Europa, dar are nevoie de infrastructură

28 apr 2020 Autori: Bogdan Alecu , Alexandra Cepăreanu

Proximitatea faţă de Europa Centrală şi de Vest şi industria deja dezvoltată pot reprezenta o bază importantă pentru România în planul său de a atrage noi investiţii atât în depozite, cât şi în noi unităţi de producţie.

Activitatea companiilor de logistică a fost afec­ta­tă de criza deter­mi­nată de pandemia de COVID-19, în condiţi­ile în care la nivelul lunii martie creşterea artificială a cererii a necesitat stocuri mai mari, pentru ca în aprilie aceeaşi cerere să scadă pe fondul stării de urgenţă.

„Companiile de logistică şi trans­port au o responsabilitate în astfel de mo­men­te pentru a continua activitatea. Dacă acestea nu mai sunt active, în­trea­ga eco­nomie se prăbuşeşte. Noi am menţinut activitatea, am luat măsurile necesare de protecţie şi am permis munca de acasă acolo unde a fost po­sibil“, a declarat Albin Budinsky, CEO al DB Schenker România, în cadrul edi­ţiei spe­ciale a ZF Live Logistică & Transporturi.

De partea cealaltă, producţia a fost pu­ternic afectată de închiderile din Europa de Vest, iar uzinele auto şi fa­bricile de componente de pe piaţa lo­ca­lă au intrat în şomaj tehnic. Dez­ghe­ţa­rea deja a început însă, iar săptămâna viitoa­re, în data de 4 mai Dacia şi Ford vor reporni producţia. „Unul dintre sectoarele care vor fi afec­tate nu doar pe termen scurt, ci şi pe termen mai lung va fi sectorul auto. Cu siguranţă nu este uşor nici pentru noi, pentru că suntem concentraţi pe auto­mo­tive. Pe de-o parte unele dintre cele mai mari uzine vor relua producţia în mai, însă în­trebarea rămâne - cum va re­ac­ţiona piaţa, cine va cumpăra maşini acum?“, este de părere CEO-ul DB Schenker.

De partea cealaltă miza acestei pe­rioa­de o reprezintă atragerea de noi investiţii.

Global Vision păstrează toate pro­iectele de dezvoltare începute înainte de criză, atât pe cele în parteneriat cu Globalworth - Chitila şi Constanţa, cât şi pe cele din Oradea, Arad şi parcul de business din proximitatea Aeroportului Otopeni.

Chiar la mijlocul lunii februarie, Global Vision anunţa faptul că a semnat cu doi investitori germani din industria de automotive să îşi extindă şi relocheze producţia în România şi a încheiat un acord cu IWIS şi HUF, ambele re­pre­zentând investiţii de circa 10 mil. euro fiecare.

„Sunt optimist în ceea ce priveşte pro­iectele pe care noi le avem în acest mo­ment, pe de altă parte, consider că ni­velul de incertitudine este foarte ri­di­cat. Cele două fabrici - Arad şi Oradea - îşi continuă parcursul cu o uşoară redu­cere a activităţii în urma măsurilor de distanţare. Am confirmat şi reconfirmat împreună cu companiile germane interesul şi fezabilitatea lor pentru că în această stare de incertitudine toată lumea a avut emoţii în ceea ce priveşte continuitatea proiec­telor“, a spus Sorin Preda, CEO al Global Vision.

Adevărata miză a noii crize o reprezintă atragerea de investiţii noi în Europa, investiţii care vizează relocarea unor unităţi de producţie din Asia.

„Discutăm despre o extindere a capacităţilor de producţie, care are la bază o reducere a producţiei din China. Această decizie este luată de companii în timpul unei crize. Putem discuta despre schimbări importante de strategie a unor producători mari“, a subliniat Sorin Preda.

Pe de altă parte, el a subliniat că România trebuie să accelereze investiţiile în infrastructură, în contextul în care între portul Constanţa şi Ungaria există trei mari blocaje - centura inexistentă a Bucureştiului, Valea Oltului şi vama, în contextul în care România nu este parte a spaţiului Schengen.