Stefano Albarosa, fondator şi CEO Cefin Trucks: Camioanele sunt vândute către proiecte de infrastructură. Tocmai datorită proiectelor demarate pe timp de pandemie, România are o oportunitate extraordinară.
Vânzările de camioane de construcţii au intrat anul trecut pe plus, iar creşterea continuă şi în 2020, pe măsură ce marile companii care participă la lucrări de infrastructură mare şi-au extins flotele.
Proiectele de infrastructură au accelerat puternic în 2020, fiind accelerate proiectele deja în lucru, precum drumul expres dintre Craiova şi Piteşti sau autostrăzile 3 sau 10 Sebeş-Turda şi au demarat în premieră lucrările la autostrada 1 Sibiu-Piteşti, dar şi la A0, noul inel de centură a Capitalei în regim de autostradă.
„Camioanele sunt vândute către proiecte de infrastructură. Tocmai datorită proiectelor demarate pe timp de pandemie, România are o oportunitate extraordinară. Acum sunt foarte mulţi bani pentru infrastructură şi este un noroc pentru că România are o infrastructură care trebuie să evolueze mult pentru a deveni una europeană, vorbim de autostrăzi, transport feroviar, telematică, iar această pandemie şi toate finanţările puse la dispoziţie pentru dezvoltare vor reprezenta beneficii pentru dezvoltarea României şi prevăd că anii 2020-2022 vor fi la fel de asemănători pentru infrastructură cum au fost anii de boom 2005-2007“, Stefano Albarosa, fondator şi CEO Cefin Trucks, importatorul camioanelor Ford Trucks pe piaţa locală.
La nivelul primelor nouă luni ale acestui an, înmatriculările de camioane de peste 16 tone au scăzut cu 39% faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce camioanele Ford Trucks au scăzut cu 3%. Pe de altă parte, camioanele de construcţii ale Ford Trucks au urcat cu 50% în acelaşi interval la 30 de unităţi. „În segmentul de transport în 2017, vehicule comerciale, vehiculele de construcţii au fost sub 10% din total, anul trecut au reprezentat peste 15%, iar anul acesta vor fi peste 20%. Este foarte mult de construit, de dezvoltat şi sunt şi bani. Într-o ţară matură, procentul vehiculelor de construcţii este de 30%, într-o ţară în dezvoltare agresivă, cum este România în 2004-2007, procentul s-a apropiat de 40%, dar noi suntem mulţumiţi cu 20-25%. Când pornesc pe bune proiecte de infrastructură mare, iar noi suntem în acest prag. Până acum fiecare guvern a avut constrângeri de nivel financiar. Acum nu va mai fi cazul. Dacă până acum fie nu au fost bani, fie banii au fost folosiţi altundeva, acum sunt bani pentru infrastructură“, a subliniat Stefano Albarosa.
El estimează în 2020 o piaţă de 5.200-5.500 de camioane în 2020 vândute în România, în scădere cu 10-15% faţă de 2019. „Nu trebuie să uităm că anul trecut a fost afectat de un trend descendent, cu vânzări care au încetinit mult în a doua jumătate a anului. Practic, în 2020, în primele două trimestre suntem la nivel egal cu T3 şi T4 din 2019, dar nu cred că a doua parte a anului va fi la fel de bună cum a fost prima parte din 2019.“
„Noi ne bazăm planurile pe o piaţă de 5.200 - 5.500 de camioane la care dorim să obţinem peste 10% cotă de piaţă. Obiectivul este mai ambiţios, dar vrem să surprindem cu rezultate nu estimări“, a mai subliniat el.
Cefin Trucks, importatorul şi distribuitorul brandului Ford Trucks în România, a înregistrat afaceri cumulate din activităţile de vânzare şi service de 63 mil. euro în 2019, echivalentul unei creşteri de 45% faţă de anul anterior, în contextul în care segmentul camioanelor de marfă a depăşit 68% cotă de piaţă, iar cel pentru construcţii a deţinut 28,3%.
Vânzările Ford Trucks din 2019 aproape s-au dublat faţă de cele din 2018 - 555 vs. 357, în ciuda unei pieţe în scădere.
În decembrie 2016, Cefin Trucks a fost numit unicul importator şi distribuitor în România al Ford Trucks şi din mai 2017 a început activitatea din acest nou rol, înregistrând vânzări de 157 de unităţi după primul an de activitate, 1% pentru segmentul de transport, 17% pentru segmentul de construcţii şi 7% pentru segmentul de vehicule specializate, cu o cotă de 2,36%.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE