Supliment logistica

Albin Budinsky, DB Schenker: Orice criză vine şi cu oportunităţi. Menţinem colaborarea strânsă cu toţi partenerii

27 apr 2020 Autor: Bogdan Alecu

DB Schenker România îşi propune ca în 2020 să menţină nivelul de business comparativ cu cel din 2019.

DB Schenker, divizia de logistică a gi­gan­tului german Deutsche Bahn, a finalizat anul 2019 cu afaceri în creştere cu 2% faţă de anul anterior, ritmul de creştere înce­ti­nind uşor, după ce anul 2018 busines­sul creş­tea cu 6% faţă de 2017, potrivit oficia­lilor com­paniei şi calculelor ZF.

Citeşte suplimentul Logistică & Transporturi în format e-paper

„În 2019 compania a realizat o cifră de afaceri de aproximativ 612,5 milioane de lei, iar tar­ge­tul pentru 2020 este de a menţine aceeaşi va­loare, însă directorul companiei a subli­niat că va fi extrem de dificil de realizat acest lu­cru, având în vede­re circum­stanţele“, a spus Albin Budinsky, CEO al DB Schenker România.

Anul 2020 reprezintă unul cu circum­stanţe extraordinare, pe fondul pandemiei care a adus într-un timp de numai câteva săptămâni o recesiune. „Într-adevăr, avem de-a face cu timpuri pline de pro­vocări. Multe companii au oprit pro­ducţia, în special cele din industria auto. Ne confruntăm cu o lipsă a volumelor şi cu siguranţă situaţia va continua şi în perioada ur­mătoare, chiar şi după ce economia se va re­deschide“, a explicat Albin Budinsky. În acest context începând cu sfârşitul lunii mar­tie toate uzinele auto din Europa şi-au în­chis porţile, la fel ca şi cei mai mulţi pro­du­cători de componente. De partea cea­laltă, după data de 21 aprilie constructorii au reluat treptat producţia, însă acum prin­cipala problemă o reprezintă piaţa auto, care la nivel de martie a scăzut cu peste 50% la nivel european.

DB Schenker spune că se concentrează acum pe păstrarea calităţii serviciilor exis­tente. „Trebuie să subliniem faptul că DB Schenker oferă întreaga gamă de servicii logistice şi de transport – transport rutier – grupaje sau încărcături complete, transport aerian, maritim, ferovial, logistică - ma­nagementul lanţului de aprovizionare, târ­guri şi expoziţii, operaţiuni portuare, bro­keraj pentru vamă.

Compania acoperă toate industriile şi sec­toarele de business. Dintre toate însă, industria auto este foarte puternic prezentă în companie, iar directorul DB Schenker România a subliniat că se vor concentra inclu­siv pe atragerea de noi clienţi, însă cu sigu­ranţă vor face tot posibilul pentru a întări parteneriatele şi afacerile existente.

„Toate domeniile de afaceri sunt afec­tate de această criză, însă transportul inter­na­ţional este cu precădere afectat. Suntem mândri să spunem că în ciuda situaţiei difi­cile, toate diviziile europene ale DB Schen­ker încă lucrează la capacitate maximă, cu toate măsurile de precauţie adoptate de către angajaţi“, a spus Albin Budinsky. În plus, dincolo de sectorul automotive, com­pa­nia are inclusiv personal calificat pentru transportul de produse medicale.

În ciuda crizei, pe fondul pandemiei de COVID-19, există şi oportunităţi de afaceri precum noi rute care pot fi deschise.

„Există oportunităţi în orice criză. Şi noi am căutat să ne adaptăm modelul de busi­ness în conformitate cu situaţia din pia­ţă. Avem cerere mai mare pe transport ae­rian, în special pentru echipamente medi­ca­le“, a explicat directorul DB Schenker România.

Dar măsurile adoptate de Executiv pentru transportatori sunt bune? „În opinia mea, Guvernul României a încercat să ajute şi să susţină industria transporturilor de mărfuri, iar în comparaţie cu alte ţări, nu o ducem rău în acest moment“, a explicat Albin Budinsky.