Special

Românii care produc telefoanele mobile Allview: brandurile mici câştigă teren

Românii care produc telefoanele mobile Allview: brandurile mici câştigă teren Decizia luată de compania finlandeză Nokia de a-şi închide fabrica din România este una managerială, bazată pe condiţiile de piaţă, şi are în vedere şi faptul că brandurile din categoria „C“ câştigă teren, spun reprezentanţii Televoice (Evolio) şi Visual Fan (Allview), două companii mici româneşti care se luptă cu giganţii pe piaţa de telefoane mobile, GPS-uri şi calculatoare şi tablete.

Lucian Peticilă, directorul firmei braşovene Visual Fan: Sunt multe ţări din lume în care brandurile de categorie «C» au o cotă de 30% din piaţa de telefoane mobile şi există şi pieţe unde acest tip de terminale au o jumătate din vânzări

Autor: Adrian Seceleanu

04.10.2011, 00:03 3206

Decizia luată de compania finlandeză Nokia de a-şi închide fabrica din România este una managerială, bazată pe condiţiile de piaţă, şi are în vedere şi faptul că brandurile din categoria "C" câştigă teren, spun reprezentanţii Televoice (Evolio) şi Visual Fan (Allview), două companii mici româneşti care se luptă cu giganţii pe piaţa de telefoane mobile, GPS-uri şi calculatoare şi tablete.

"E o decizie care ţine cont de condiţiile de piaţă cu care se confruntă Nokia", spune Liviu Nistoran, proprietar şi CEO al Televoice, companie care vinde sub brand propriu tablete PC, sisteme GPS şi alte produse electronice.

"Sunt multe ţări din lume în care brandurile de categorie «C» au o cotă de 30% din piaţa de telefoane mobile şi există şi pieţe unde acest tip de terminale au o jumătate din vânzări", a răspuns Lucian Peticilă, directorul firmei braşovene Visual Fan (Allview), care produce printre altele şi telefoane mobile, la solicitarea ZF de a comenta decizia Nokia de a pleca din România. "În condiţiile în care tehnologia utilizată de brandurile din aceste categorii se apropie atât de mult de cea utilizată de brandurile din categoriile «A» sau «B», atunci decizia cumpărătorilor se bazează pe diferenţele de preţ, servicii. Lumea are această tendinţă de a merge spre aceste categorii de produse. Discutăm în 2-3 ani ce cotă de piaţă vor avea produsele realizate de companii precum Allview", spune managerul firmei braşovene.

Întrebat ce ar trebui să facă politicienii care renunţă în aceste zile la telefoanele lor mobile marca Nokia ca formă de protest faţă de hotărârea companiei finlandeze de a închide fabrica de la Cluj, Lucian Peticilă afirmă că ei ar putea alege să cumpere telefoanele realizate de firma sa dacă vor să sprijine o firmă locală. "Am încercat să oferim o alternativă competitivă cu telefoane noastre mobile", spune Peticilă, insistând asupra faptului că toată partea de IT, software şi design este realizată în România, în timp ce procesoarele sunt realizate în Taiwan, iar asamblarea în China. "Aşa este produs şi iPhone", adaugă şeful Allview.

Compania braşoveană, cu afaceri de 2,2 mil. euro în 2010, vinde mai multe tipuri de telefoane mobile şi tablete PC care rulează sistemul de operare Google Android.

"Ceea ce este important este că aici în România se lucrează la design, la software şi - în unele cazuri - şi la asamblare. Vom lansa în curând pe piaţă şi un telefon mai «smart»." Compania românească a lansat luni şi un notebook sub marca Allview în încercarea de a se extinde pe noi pieţe şi pentru a-şi mări vânzările. Şi produsele vândute de Televoice sub brand propriu sunt asamblate în China, însă partea de software şi design este realizată în România. Televoice a avut anul trecut afaceri de 1,6 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO