Special

Adrian Sârbu, de la ZF în 1998 la noua investiţie în media din 2020: Aleph va fi în final o platformă de social television gen Netflix cu programe diverse

Adrian Sârbu, fondatorul şi proprietarul Ziarului Financiar, a vorbit la Gala ZF2020 despre cei 22 de ani ai ZF şi a făcut trecerea către Aleph, o nouă investiţie pe care o face în media care va fi o platformă de social television cu mai multe canale: „Aleph va fi în final o platformă gen Netflix cu programe diverse.“ (Răzvan Botea)

 

„Nu aş fi crezut vreodată că o să vorbesc singur în faţa unei săli goale. Acum un an eram vreo 700-800, dacă nu 1.000. Sunt obişnuit să vorbesc singur, toată viaţa am vorbit singur. Vorbeşti singur şi te întrebi: «Ce fac azi, cum o scot la capăt, un alt black swan, vine pandemia, a venit pandemia, ce mai vine, ce idei am?» Noi în general trăim pentru că vorbim singuri şi, din fericire, mai şi facem lucruri.

ZF a fost un pariu, Fini (Cristian Hostiuc) a zis nereuşit la început. Nimic nu-i nereuşit când ai o idee clară, chiar dacă ai dificultăţi în a ajunge la profitabilitate.

Si tot aşa, vorbind singur, mi-am spus că ar fi extraordinar să avem şi noi, hai să zicem, un ziar, era foarte departe internetul, deşi îl vedeam. Hai să zicem un ziar pe care să-l citesc cu plăcere. Aş fi foarte ipocrit să vă spun că l-am făcut pentru alt motiv decât motivul de a-l citi singur. Aşa cum faceţi şi voi şi azi, fie că îl citiţi pe hârtie, pe site, pe Facebook, pe oriunde e.

Ziarul Financiar, dintr-un produs pentru mine, a ajuns un produs pentru noi, un produs stimat, un produs cuprinzător. Se numeşte ZF acum, e mai mult decât un ziar.

M-a întrebat Fini astăzi ce simt la 22 de ani de Ziarul Financiar. Nu simt nimic, pentru că am şi uitat această zi, produsul nu îmi mai aparţine mie, vă aparţine vouă, jurnaliştilor care îl fac, şi sunt şi eu unul dintre cititori şi mă simt foarte bine.

Nu a fost uşor, ştim cu toţii, pentru nimeni nu au fost uşori aceşti 22 de ani. Dacă mă uit la ultimii 30 de ani am avut mai mulţi ani de criză decât ani de creştere şi cu toate acestea am supravieţuit. Aţi apărut oameni noi, tineri, cu idei, puternici şi suntem unde suntem.

Comunitatea de business în România încă nu se consideră o comunitate. Sper să trăiesc şi ziua în care mentalitatea aceasta va fi depăşită. Mentalitatea noastră care ne reţine în a ne arăta ce avem cu adevărat – puterea – şi a în a ne promova ceea ce facem cu adevărat în această ţară şi anume numai lucruri bine.

Aducem lucruri extraordinare la viaţă, de la idei, la produse, servicii, angajăm milioane de oameni, creăm bucurie multă şi foarte multor familii.

Produsul Aleph este un proiect al comunităţii pe care o reprezentaţi. Targetul lui este publicul educat şi suficient material, între care oamenii de business evident că sunt un nucleu. Aleph în accepţiunea unora, în accepţiunea istorică, este prima literă din alfabetul antic, aramaic, apoi ebraic şi arab. Noi îl ştim sub denumirea de alfa. Fascinaţia pentru mine a pornit în ziua în care la 16 ani am citit o poveste a lui Borges, în care Aleph-ul era o sferă la care din orice punct te uitai, vedeai Universul în timp şi spaţiu. Astăzi i-am spune simplu internet. M-a urmărit această idee când mijloacele mi-au permis, când  tehnologia a evoluat, mi-am putut permite să îndrăznesc un nou proiect.

Aleph-ul, de fapt, va fi la final o platformă gen Netflix cu programe de diverse categorii pentru acest public pe care îl reprezentaţi. Sunt câteva categorii esenţiale de conţinut care te interesează sau vă interesează – news, business, entertainment, educaţie, lifestyle şi cultură.

Astăzi îl vezi configurat pentru mobil, e o premieră. Îl vezi altfel structurat, programe scurte şi dense, preponderent informative, dar şi programe de stare, care lasă loc gândurilor şi nu îţi mănâncă prea mult timpul şi mai ales nu te enervează.

O să-ţi placă şi Aleph News dacă îţi faci puţin timp să îl vezi. Pentru mine e foarte important ca acest produs să fie cunoscut comunităţii de business, să fie cunoscut comunităţii pe care noi o numim smart, oameni educaţi şi suficienţi material. E un produs complet, un produs care vine către tine pe toate canalele şi toate device-urile şi vine cu conştiinţa că îţi foloseşte ca o oglindă, ca o nouă conştiinţă în care te regăseşti. Reach-ul Aleph-ului astăzi este de 2 milioane pe zi, către un milion în cablu şi, evident, nu am niciun dubiu că va ajunge acolo unde trebuie.

De ce numesc şi Aleph-ul social television? Pentru că aparent e o televiziune, în fapt este o televiziune pentru o comunitate pe care o reprezentaţi fiecare dintre voi şi folosesc şansa pe care mi-o dă Fini, o dată pe an, să vorbesc unora pe care îi cunosc în mare parte şi îi respect şi aceştia sunteţi voi, eşti tu, şi să vă reamintesc că în această ţară, după 30 de ani, singura şansă mai suntem noi. Noi suntem nişte zeci de mii, sute de mii, dar românii sunt nişte milioane.

Aşa cum jurnalistul, ca reprezentant al cititorilor lui, este aşteptat să facă mai mult decât cititorul, aşa şi omul de business, liderul, este aşteptat de către angajatul lui, de către consumatorul lui, clientul lui, partenerul lui, să facă mai mult decât poate face el. Această ţară ne aşteaptă şi vă aşteaptă să facem mai mult pentru ea, pentru că, din nefericire, în ultimii 30 de ani cam toate opţiunile venite dinspre aşa-zisa clasa politică s-au cam epuizat.

Acest an a fost un an de mare, mare, mare radicalizare, de mare evidenţiere a realităţii în care trăim. Dincolo de faptul că e o încercare majoră pentru tot ce înseamnă omenire, a fost şi pentru noi. Ştim cum am reacţionat, ştim cum au reacţionat unii, dar ceea ce vreau să vă reamintesc şi vă spun asta de vreo cinci ani şi, din păcate, nu am văzut multă acţiune, în continuare impostura, minciuna, corupţia prevalează în decizia economică şi politică a acestei ţări.

E grav, pierdem cu toţii, pierd familiile noastre, pierd copiii noştri.

Tot ce pot să vă spun este ceea ce vă spun în fiecare an - contaţi pe mine. Am creat  o nouă, nici pot să-i spun tribună, Aleph este un nou Univers şi sper să am puterea şi şansa să îl duc până la capăt şi nu pot să îl duc până la capăt decât cu participarea fiecăruia dintre voi.

Şi astăzi, în ciuda faptului că vorbesc singur, vorbesc cu fiecare dintre voi, vorbesc cu tine şi evident că nu mă simt singur.“

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.