România de calitate

România de calitate, un proiect ZF & Isopan. Ce rol are tehnologia pe şantiere, cum arată clădirile viitorului şi cum se adaptează companiile din construcţii şi real-estate pentru a contribui la protejarea mediului

09.11.2020, 00:05

Ziarul Financiar, în parteneriat cu Isopan, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa producătorilor de panouri termoizolante, cu o experienţă de 40 de ani, demarează proiectul editorial „România de calitate“, o campanie care îşi doreşte să evidenţieze modul în care investiţiile şi inovaţiile din industria construcţiilor şi real-estate pot duce România la un nou nivel în ceea ce priveşte dezvoltarea prin calitate.

„Calitatea nu este un act, este un obicei, spunea Aristotel. Prin tot ceea ce facem la Isopan, acum şi prin intermediul acestui parteneriat, ajutăm România să vadă calitatea ca pe un obicei. Nimeni nu ar trebui să facă rabat de la calitate, nici la nivel personal, nici la nivel de comunitate şi societate, pentru că, la finalul zilei, este acel atribut care poate ajuta performanţa şi evoluţia în tot ceea ce construim. Nu de puţine ori istoria ne arată că tot ce a avut la bază această valoare specifică a rămas în picioare. În rest, totul este muabil. Ne dorim ca prin intermediul acestui parteneriat să readucem pe agenda publică importanţa calităţii în vieţile noastre, mai ales în aceste vremuri instabile. Să avem de partea noastră idei, oameni, companii şi autorităţi care înţeleg şi implementează calitatea în tot ceea ce fac, în fiecare zi“, spune Toni Pera, director general al Isopan.

Parteneriate între companii, implementarea tehnologiei în fabrici, pe şantiere şi în clădiri, dezvoltări sustenabile şi paşi făcuţi către clădirile viitorului - se numără printre subiectele pe care ZF le va aborda în această campanie, pe parcursul următoarelor săptămâni.

Oficiali ai unora dintre cele mai relevante companii din domeniul construcţiilor şi al imobiliarelor vor răspunde provocărilor legate de cum poate fi folosită automatizarea pentru a face faţă crizei de forţă de muncă, ce rol are inovarea în aceste industrii, ce soluţii găsesc jucătorii pentru a avea forţă de muncă pregătită şi cum îşi adaptează ei fluxurile de activitate pentru a fi mai eficienţi şi mai atenţi la protejarea mediului.

Cursurile de pregătire a oamenilor pentru a-i angaja apoi în propriile companii sau doar pentru a mai acoperi din necesarul pieţei sunt soluţia pe care au găsit-o mai mulţi jucători din domeniul construcţiilor, în condiţiile în care piaţa duce lipsă de personal calificat. Această nevoie acută de specialişti vine într-un moment în care piaţa se află pe un trend ascendent. Astfel, cele aproape 78.000 de companii cu activitate în domeniul construcţiilor active în România au avut în 2019 o cifră de afaceri totală de peste 107 mld. lei, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor furnizate de Oficiul Naţional al Re­gistrului Comerţului. Faţă de anul precedent, avansul este de 27%, în vreme ce faţă de 2009, deci într-un deceniu, creşterea este de 14%. Perspectivele sunt ca această industrie să ajungă să valoreze aproape 130 mld. lei la finalul lui 2020, potrivit datelor ZF. Această valoare înseamnă că, în decurs de cinci ani, între 2016 şi 2020, sectorul construcţiilor aproape s-a dublat.

Numărul de angajaţi din domeniul construcţiilor a ajuns în 2019 aproape de 375.000, după o creştere de 9% comparativ cu anul precedent. Acesta este cel mai mare avans din ultimul deceniu, el mai fiind atins în 2008. În şapte din ultimii zece ani, numărul angajaţilor din această industrie a fost în scădere, iar cea mai mare creştere, până în 2019, fusese de 5%, în 2011.

Ce este de făcut pentru a profita de acest trend ascendent al pieţei, dar şi pentru a face din construcţii un contributor important pentru o Românie de calitate, aflaţi din campania ZF & Isopan!

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ISOPAN