Caută doar în titlu
Romania 5%

Încurajaţi producţia pentru a avea creştere de 5%. Dacă ai producţie locală, ai servicii, desfacere şi export, iar economia se mişcă

Industria alimentară a crescut cu 26% în ultimii şase ani şi a ajuns la 40 mld. lei, dar potenţialul de creştere este încă uriaş.

„În momentul în care pro­ducţia locală, atât a producă­torilor români, cât şi a investitorilor străini, va avea din nou locul bine- me­ritat în cadrul economiei locale, atunci România va ajunge la o creştere economică de 5%“, a spus Adri­an Nanulescu, directorul general al La Fântâna, cel mai mare îmbuteliator local de apă în sistem de watercoolere, un business care ar putea ajunge anul acesta la 26 de mili­oane de euro.

În România, primele două sectoare de activitate din economie, raportat la cifra de afaceri totală a companiilor, sunt comerţul cu ridicata (235 mld. lei) şi comerţul cu amănuntul (138 mld. lei).

Abia pe locul trei apare pro­ducţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, o industrie în care compani­ile au avut anul trecut afaceri de 55 mld. lei, după cum arată datele de la Registrul Comerţului. Producţia de maşini adună şi ea în jur de 53 mld. lei, iar companiile din industria alimentară au afaceri de 40 mld. lei.

„Core-ul unei economii poate fi turismul, pot fi serviciile, însă depinde de specificitatea fiecărei ţări. La noi probabil că şi agricultura poate fi un motor puternic de creştere, dar după părerea mea producţia cu siguranţă este de fapt cea care determină o creştere în toate domeniile, de la servicii la desfacere şi mai departe către export“, a subliniat executivul care înainte de a intra în echipa La Fântâ­na a lucrat 12 ani în telecom. În Bucu­reşti, spre exemplu, nu mai există în prezent nicio fabrică în care să lucreze o mie de oameni, iar la nivel naţional cele mai mari fabrici după numă­rul de angajaţi sunt uzina Dacia de la Mioveni sau combinatul siderurgic Mittal Galaţi.

Perioada de dezindustrializare a României a trimis la fier vechi zeci de fabrici cu tradiţie, în locul lor fiind ridicate ansambluri de locuinţe, birouri sau centre comerciale.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

-  opinia lui Adrian Nanulescu despre evoluţia economiei româneşti în următorul an;

- detalii despre businessul La Fântâna ; evoluţia estimată a afacerilor şi a segmentelor de business

- dezvoltarea afacerii cu cafea Lavazza, brand preluat de La Fântâna 

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.