Proprietăţi

Boagiu spune că la vară va fi deschisă Autostrada Soarelui. Exproprierile însă merg greu, probleme sunt şi din cauza siturilor arheologice

Boagiu spune că la vară va fi deschisă Autostrada Soarelui. Exproprierile însă merg greu, probleme sunt şi din cauza siturilor arheologice

Autor: Mediafax

24.02.2011, 18:51 56

Ministrul Transporturilor AncaBoagiu asigură şoferii că vor putea circula la vară pe autostradaBucureşti-Constanţa (Soarelui), însă Guvernul nu a aprobat încăsumele pentru exproprieri, iar singurul loc în care se lucrează maiintens este un pod, potrivit Ştirilor ProTV.

Lucrările laAutostrada Soarelui înaintează lent, iar drumul ar trebui deschisciculaţiei la vară
Muncitorii, care dincauza frigului lucrează într-un cort, mai pot fi găsiţi şi la altecâteva pasaje care traversează drumurile naţionale din zonă, însăexistă porţiuni de teren unde constructorul nici măcar nu a începutsă lucreze.
Potrivit site-ului stirileprotv.ro , ritmul lucrărilor nu este convingător.Constructorii dau vina peexproprieri. Toţi oamenii din zonă aşteaptă cu îngrijorare să aflece sume le va da Guvernul dacă îsi pierd o parte din pământuripentru autostradă. Întrebat dacă îl deranjează construcşiaautostrăzii, Gheorghe Cojocaru, primarul orasului Murfatlar, spunecă nu, însă singura problemă e preţul: "Fiecare metru pătrat faceun pepene. Un euro face 4.26 lei la ora asta, adică preţul unuipepene, cultura pe un an de zile".
Una dintre problemele la care nu s-au găsit soluţii este cea aviilor de pe traseul autostrăzii, care trebuie expropriate. Cei maimulţi dintre proprietari au luat fonduri europene ca să lereplanteze. Acum sunt puşi în situaţia de a-şi bloca afacerilefinanţate cu bani de laBruxelles.
Pe lângă exproprieri, o altă problemă a autostrăzii sunt culturilede vie pentru care proprietarii au accesat fonduri europene ca săle replanteze, iar acum terenul va fi expropriat, existând risculde a-şi pierde o parte din afaceri.

Chiar dacă Ministerul Transporturilor ar rezolva rapidexproprierile, lucrările tot nu ar putea avansa întrucât pe traseulautostrăzii au fost descoperite 67 de situri arheologice, care nupot fi studiate decât după ce terenul din zonă se va usca.

În prezent autostrada este construită doar întreBucureşti-Cernavodă, de unde trebuie continuată până la Constanţa,pe o distanţă de 52 de kilometri.

Lucrările la tronsonul Cernavodă-Medgidia sunt efectuate decătre compania franceză Colas. Contractul are o valoare de 224milioane euro.

Sectorul Medgidia-Constanţa este construit de consorţiulitaliano-german Astaldi-Max Boegl, valoarea contractului fiind de211 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO