Ziarul Financiar organizează mâine în Bucureşti cea de-a zecea ediţie a HR Conference, evenimentul anual dedicat profesioniştilor în domeniul resurselor umane, la care va participa şi Rovana Plumb, ministrul muncii. „Salariul, ultimul tabu?“, tema aleasă pentru ediţia din acest an, aduce la aceeaşi masă directori de resurse umane, consultanţi, cercetători, profesori, avocaţi şi directori de companii care vor dezbate cele mai noi tendinţe în ceea ce priveşte salarizarea angajaţilor români, dar şi soluţiile de creştere a salariilor în aşa fel încât România să nu fie doar o destinaţie de investiţii pentru costul scăzut cu forţa de muncă.
Mirka Straathof, director regional în cadrul firmei de consultanţă în management Hay Group, este invitatul special al evenimentului şi va împărtăşi celor 200 de participanţi practicile reale şi tendinţele concrete în materie de recompensare la nivel global, dar şi ce arată studiile salariale ale Hay Group despre piaţa din România. Peste 20 de profesionişti în domeniul resurselor umane vor fi speakeri la cea de-a zecea ediţie a HR Conference, printre ei aflându-se directorii de resurse umane ai BRD-Groupe SocGen, Telekom, Medicover, Scandia sau Cetelem, consultanţi locali sau internaţionali, dar şi directori de companii sau reprezentanţi ai instituţiilor publice. Mai multe detalii despre modalităţile de înscriere, despre temele de discuţie şi despre cine sunt speakerii ZF HR Conference 2015 pot fi consultate pe www.evenimente.zf.ro, secţiunea HR Conference 2015.
Care au fost principalele concluzii ale primelor evenimente HR Conference, organizate de ZF din 2006
„În resurse umane s-a terminat boieria pentru companii“
Companiile se confruntă cu un deficit de forţă de muncă specializată, fenomen care se va amplifica după integrarea României în UE, odată cu dezvoltarea mediului de business local a fost concluzia primei ediţii a conferinţei de HR organizată de ZF
„Managerii de resurse umane cer puteri executive în companii, pentru a lupta cu fluctuaţia de personal”
Fluctuaţiile de personal şi criza forţei de muncă sunt cauzate în mare măsură de managementul deficitar al companiilor, care exclud din sectorul decizional şi executiv specialiştii de resurse umane. „Dacă managerul de resurse umane ar fi inclus în comitetul decizional al companiilor, problemele legate de personal ar fi astfel preîntâmpinate“.
24 martie 2008
Banii nu păstrează oamenii în companie
Există mai multe zone definitorii care transformă o companie într-un loc în care angajaţii să-şi dorească să lucreze. Comunicarea, brandul de angajator, tehnicile de retenţie, substanţa promisiunilor pe care le face o companie şi respectarea acestora sunt elemente care nu numai că aduc oamenii în companii, ci, şi mai important, îi păstrează acolo pentru mult timp, au fost de părere participanţii la conferinţa organizată în 2008 de ZF. „Indiferent de poziţia pe care o are o companie în piaţă, cel mai important este să-şi respecte promisiunile. Acestea reprezintă cei mai importanţi vectori ai companiei tale în exterior. Astfel, dacă percepţia acestora te avantajează, ai câştigat“, spunea Diana Novac, director de recrutare şi selecţie în cadrul Rompetrol.
25 martie 2009
„Întoarceţi-vă la oameni şi creaţi business!”
Toată lumea stă cu ochii pe liderii din organizaţii, care trebuie să adapteze oamenii la un nou ritm de business, au fost de părere participanţii la conferinţa „Cum schimbă criza piaţa muncii“, organizată de ZF în 2009. Executivii din companii şi oamenii de resurse umane se confruntă cu o dublă provocare: pe de o parte încearcă să ajusteze costurile la nivelul vânzărilor, iar, pe de altă parte, trebuie să lupte să-i păstreze pe cei mai buni şi mai motivaţi oameni în companie.
Sfat pentru managerii de HR: Fiţi cu ochii pe angajaţii buni şi nu vă temeţi de schimbare
Directorii de resurse umane ar trebui să ajute businessul să se optimizeze, dar, în acelaşi timp, trebuie să aducă un suflu nou în companii, să determine angajaţii să fie flexibili la schimbare, pentru a obţine rezultatele dorite, fără costuri mari, au fost de părere specialiştii în resurse umane prezenţi la conferinţa „ADN-ul oamenilor pe care trebuie să-i păstrezi în companie pentru a ieşi cu bine din criză“.
24 martie 2011
Şefii din HR: Trebuie să ne reinventăm angajaţii. E timpul să investim în ei. Cei buni vor fi vânaţi
„Am un buget: cum să-l aloc?“, a fost întrebarea care i-a preocupat pe o mare parte dintre cei peste 120 de directori de resurse umane, consultanţi, avocaţi şi manageri generali, prezenţi ieri la conferinţa „Perspective pentru HR în 2011: Ce misiune va avea managerul de HR în dezvoltarea companiilor“, organizată de Ziarul Financiar. Ei s-au arătat mai optimişti în privinţa dezgheţării angajărilor şi a bugetelor de training anul acesta, după doi ani în care dezbaterile erau focalizate pe teme legate de posibilităţile de reducere de costuri cu angajaţii sau pe retenţia performerilor în companie pe bani mai puţini şi cu responsabilităţi mai mari.
HR-ul a obosit să facă restructurări: E timpul să ne reinventăm şi să aducem venituri în companie
Profilul directorului de resurse umane în 2012 este acela al unui executiv obosit să semneze decizii de concediere. Este timpul să se reinventeze şi să găsească noi soluţii de creştere a performanţei şi motivării angajaţilor prin lucruri simple, dar totodată să şi aducă venituri consistente în companie. Aceasta este principala concluzie la care au ajuns specialiştii participanţi la HR Conference, evenimentul dedicat sectorului resurselor umane organizat de ZF.
Criza i-a făcut pe oamenii de HR să înveţe să numere. Se face mai mult cu mai puţine resurse
Directorii de resurse umane au început să măsoare tot mai mult succesul proceselor de HR şi să îmbunătăţească indicatorii de evaluare a angajaţilor, au renunţat la beneficiile „nice to have“ din pachetele oferite angajaţilor şi încearcă să facă mai mult cu resurse mai puţine. A venit timpul ca oamenii de HR să caute agenţii de creştere din companii, să găsească metode flexibile de reducere a costurilor (de exemplu, programele de lucru part-time pentru mame) şi să lucreze mai mult la brandul de angajator. Acestea sunt doar câteva dintre lecţiile de adaptare pe care departamentele de resurse umane le-au învăţat în criză.