Profesii

ZF Live. Ciprian Harabagiu, country manager la Udemy: În prezent există profesori români pe platforma noastră care câştigă zeci de mii de euro pe lună

Autor: Laura Pîrvu

24.08.2018, 15:15 514

În prezent există instructori români care câştigă zeci de mii de euro pe lună din realizarea de cursuri online pe platforma Udemy . Aceştia predau cursuri de Photoshop, de Web Development, Excel şi de Limbi Străine. Sunt în jur de 200 de instructori români publicaţi pe Udemy care ţin cursurile în limba engleză, iar un instructor român care face Photoshop are în momentul de faţă 120.000 de studenţi care i-au accesat cursurile, a spus Ciprian Harabagiu, country manager la Udemy, în cadrul emisiunii ZF Live.

„Noi vindem educaţie accesibilă. Modul în care oamenii învaţă s-a schimbat foarte mult,aceştia nu mai învaţă în modul academic. Acum oamenii vor să înveţe lucruri specifice pe care să le poată aplica.” a declarat Ciprian Harabagiu.

Udemy este cea mai mare platforma de cursuri online din lume cu peste 24 de milioane de studenţi şi 80.000 de cursuri.  Cursurile de pe platforma Udemy sunt video şi pot aparţine oricărui domeniu. În momentul de faţă, în limba română sunt doar câteva zeci de cursuri din domeniile: IT, Personal Branding, Marketing şi Excel. Platforma se va lansa în România în luna septembrie.

Un curs care acoperă photoshop de la A la Z costă 9, 99 euro. Cel care plăteşte are acces oricând la cursul pe care l-a cumpărat. Fiecare material este structurat în capitole şi lecţii.

„Există trei moduri de a câştiga bani: instructorul îşi face propriul marketing şi are 97% din venit. A doua modalitate este ca oamenii să intre pe platformă şi să găsească cursul fără ca noi să facem ceva specific pentru asta şi aici banii se împart 50-50, iar dacă noi funcţionăm ca propria lui agenţie de marketing, profesorul ia 25%, iar noi restul de 75%.”

Udemy a fost evaluată în 2016 la peste 1 miliard de euro şi a vândut până în prezent 150 de milioane de cursuri.

Ce a mai zis Ciprian Harabagiu la ZF Live:

  • În România, motorul tracţiunii Udemy va fi înainte de toate IT-ul, apoi Marketing, Personal Development, Business.
  • Pe Udemy oricine poate fi instructor.Preţurile diferă în funcţie de curs şi fiecare instructor stabileşte preţul pentru materialul său.
  • Clienţii care vor să intre în contact cu aceste cursuri o pot face fie prin parteneriatele pe care Udemy le are pe afiliere, fie prin marketing, fie direct de pe platformă.
  • Până acum două luni de zile, Udemy în România a avut o dezvoltare organică, iar acum dezvoltăm piaţa locală activ.
  • Canalul principalul al majoritatăţii instructorilor care sunt cel puţin de câteva luni pe platformă este cel organic, adică fără un marketing de specialitate.
  • Am terminat Politehnica acum 13 ani şi sunt IT-ist la bază. Timp de 10 ani m-am ocupat cu dezvoltarea business-ului online, iar de două luni şi jumătate am preluat Udemy.
  • Am lucrat în ITArena, Sigma Net, Inotech care se ocupa cu dezvoltarea de business-uri de la platformă şi marketing. În ultimii doi ani am dezvoltat o companie specializată pe recrutare IT şi care livrează cei mai buni specialişti din piaţă. Sunt proiecte unde am livrat 30 de candidaţi pe acelaşi loc, iar pentru altele doar trei.
  • În această lună începem marketingul activ pentru lansarea platformei la noi în ţară. De acum începem să plănuim le spunem oamenilor că Udemy este în România şi că vor putea accesa cursurile în limba română.
  • În România 70% din populaţie câştigă sub 380 de euro, românii îşi pot tripla salariul doar cumpărând un curs de 10 euro.
  • Platforma Udemy oferă educaţie la un preţ accesibil, însă oamenii au nevoie şi de motivaţie.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO