Profesii

​ZF Live. Andra Munteanu, cofondator, Narada: Mutarea şcolii în mediul digital schimbă raporturile de putere între elevi şi profesori, profesorul nu mai are aceeaşi autoritate. În mediul preuniversitar, peste 900.000 de elevi nu dispun de un dispozitiv pentru a putea participa la cursurile online

​ZF Live. Andra Munteanu, cofondator, Narada: Mutarea...

Autor: Miruna Diaconu

12.05.2020, 11:59 147

Andra Munteanu, cofondator al ONG-ului Narada, spune că actuala perioadă în care profesorii şi elevi sunt nevoiţi să ţină cursurile online, a schimbat raportul de putere între elevi şi profesori. Autoritatea pe care o aveau profesorii în şcoala clasică şi modul în care reuşeau să medieze anumite situaţii, a fost schimbată cu puterea elevului de a alege printr-un buton dacă participă sau nu la un curs.

“Mutarea şcolii în mediul digital schimbă raporturile de putere între elevi şi profesori. Înainte, elevul era în aceeaşi sală cu profesorul, iar profesorul avea un altfel de putere asupra copilului, putea să regleze ce se întâmplă. Dacă şcoala se mută în mediul digital, atunci în cazul în care unui elev nu îi place o anumită oră poate să invoce motivul că nu îi merge internetul sau să apese pe un buton”, spune  Andra Munteanu, cofondator al ONG-ului Narada, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Narada împreună cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării au lansat o platformă digitală care le oferă posibilitatea profesorilor şi elevilor să îşi listeze resursele materiale necesare pentru a-şi continua educaţia în mediul digital şi, în acelaşi timp, oferă posibilitatea companiilor sau a persoanelor interesate să se implice şi să susţină comunităţile care au nevoie de sprijin.

Pe platforma digitală au fost listate nevoile a peste 1.500 de profesori şi 140.000 de elevi. De la lansare iniţială, platforma a funcţionat sub forma unui model prototip, urmând ca zilele acestea să fie lansată în forma finală. După ce va fi disponibilă formă finală a platformei digitale, sunt aşteptaţi mai mulţi profesori care să îşi listeze nevoile lor, dar şi a elevilor  lor pentru a-şi putea desfăşura cursurile în mediul online.

“Profesorii au putut să îşi înscrie nevoile, unii dintre ei şi-au şi finanţat nevoile. Avem exemple de bună practică, de profesori care în doar câteva zile de la afişarea nevoilor lor pe platformă, au reuşit să aibă resursele de care aveau nevoie pentru ei şi pentru copii. Unii dintre ei şi-au depăşit chiar şi targetul stabilit iniţial şi au putut asigura nevoile şi altor copii din şcoala unde ei predau”, afirmă Andra Munteanu.

Conform unui studiu recent al Institutului Român pentru Evaluare şi Strategie, un procent de 32% din copiii înscrişi în învăţământul preuniversitar din România nu au acces la un dispozitiv dedicat pentru şcoala online. Un număr de peste 900.000 de elevi nu au dispozitivele necesare şcolii online din cei peste 2,8 milioane elevi din România. Aceste cifre contrazic estimările ministrul Educaţiei, Monica Anisie, care în urmă cu câteva zile spunea că în România există 250.000 de copii care au nevoie de echipamente pentru a putea să facă cursurile online.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO