Profesii

Viaţa într-un call center: cum se „disciplinează” studenţii după un program corporatist

Aproximativ 15.000 de români lucrează în prezent în call centere, de trei ori mai mulţi decât în 2007

Autor: Loredana VOICULESCU

17.02.2011, 13:20 719

"Avem o cartelă de acces în clădire. Începem de la 9:00. Dacăîntârzii cinci minute, se consideră că ai întârziat o oră întreagăşi nu eşti plătit pentru ora aceea, deşi recuperezi şi îţi facinorma pe care o ai. Doar cei disciplinaţi rezistă", ne povesteşteEmanuela C. , o studentă care lucrează la un call-center.

Aproximativ 15.000 de români lucrează în prezent în call centere,faţă de 5.000 cât erau în 2007. În general, circa 80% dintreangajaţii din acest domeniu sunt studenţi, începătorii primindsalarii cuprise între 700 şi 1.200 lei net, la care se adaugăcomisioane din vânzare - în cazul în care este vorba despre un callcenter ce are ca obiect de activitate vânzarea de produse sau deservicii prin telefon -, plus tichete de masă şi abonamente laclinici medicale

Programul începe dimineaţa la ora 9 şi se încheie după fix 8ore, cronometrate la secundă odată cu logarea la un telefon, timpîn care angajaţii trebuie să dea un anumit număr de telefoane.Există şi ture de noapte pentru cei care trebuie să sune clienţidin SUA, de exemplu. Angajaţii cu normă întreagă au patru pauze decâte 15 minute fiecare, însă nu toţi au pauză în acelaşi timp.Citiţi mai mult despre cum se lucrează în call-center pe www.gandul.info

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO