Profesii

Trend Consult: „Trainingul a devenit o asigurare pentru angajaţii care se tem că-şi vor pierde jobul“

Marius De­cu­seară-Brandenburg, par­tener şi country ma­nager al firmei de trai­ning Trend Con­sult. Foto: Silviu Matei

Marius De­cu­seară-Brandenburg, par­tener şi country ma­nager al firmei de trai­ning Trend Con­sult. Foto: Silviu Matei

Autor: Corina Mirea

13.10.2014, 00:05 232

Cei mai buni clienţi pentru furnizorii de training din perioada de creştere economică, printre care se aflau băncile sau jucătorii din telecom, trimiteau la cursuri de instruire şi câte 300 de angajaţi într-o singură serie în 2007- 2008.

În prezent însă, într-o singură serie trainerii primesc doar jumătate din numărul de angajaţi care făceau training în acea vreme, angajatorii fiind încă precauţi cu bugetele destinate investiţiilor în resurse umane.

Astfel, pro­gra­mele de training s-au transformat dintr-un „must have“ chiar şi pentru cei care nu le me­ritau într-un sim­bol care le arată salariaţilor că nu trebuie să-şi facă griji pentru siguranţa jobului, sus­ţine Marius De­cu­seară-Brandenburg, par­tener şi country ma­nager al firmei de trai­ning Trend Con­sult.

„În 2007-2008 companiile creşteau foarte mult şi aveau mulţi oameni care trebuia să intre rapid în producţie, aşa că trai­nin­gul era prima soluţie la care apelau. În acelaşi timp, era o me­todă bună de motivare deoa­rece majo­ritatea sesiunilor aveau loc de regulă în afara Capitalei, erau o ocazie de networking şi anga­jatii îl percepeau şi ca pe un plus la CV. Nu era ceva greşit deoarece atunci existau bugete alocate, era bine ca oamenii să se cunoască şi să fie motivaţi, dar această motivaţie s-a schimbat acum. În prezent, angajatul care este trimis la training simte că este dorit de companie şi că riscul să-şi piardă jobul este mai mic“, a explicat Marius Decu­seară-Brandenburg.

În prezent, companiile aleg, spre exemplu, cei mai buni 100 de angajaţi pe care îi au pentru a-i dezvolta, iar ulterior, dacă mai sunt bani şi dacă businessul o cere, trimit alte câteva sute, dar tot în trepte.

„Erau şi oameni în acea perioadă care considerau că nu aveau ce căuta la training, însă veneau în sală pentru că era ciudat dacă un angajat nu trecea prin astfel de programe de dezvoltare. De aceea, mulţi spuneau că le place jobul lor, dar că au venit la training doar pentru că au fost trimişi şi că nu au, de fapt, nevoie de tot ceea ce se întâmplă în acea sală. Astăzi lucrurile s-au schim­bat, nu prea mai întâl­neşti cursanţi care se po­ziţionează astfel.“

Totuşi, există o pro­blemă care s-a perpetuat în ciuda crizei – mulţi dintre angajaţii care merg la training nu ştiu care sunt aşteptările mana­gerului direct de la ei odată ce se întorc de la cursuri.

„Nu am ajuns la nivelul din 2008 în ceea ce priveşte piaţa de  training, dar criza a avut şi efecte bune. I-a făcut pe oamenii de resurse umane să fie mai selectivi, să aleagă ce se potriveşte angajaţilor şi com­paniei şi a mai «scuturat» piaţa furnizorilor de programe de training. S-a investit mai mult ca anul trecut în dezvoltarea şi pregătirea angajaţilor, dar nu numai în training, ci şi în instrumente care îl completează, cum ar fi coaching-ul, workshop-urile sau centrele de evaluare“.

Anul trecut, Trend Consult a avut afaceri de aproximativ 950.000 de euro, iar pentru 2014 repre­zentanţii firmei estimează venituri de 1,2 milioane de euro, în creştere cu 30% faţă de 2013.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO