Profesii

Timpul de studiu, redus la jumătate prin programe de e-learning

Timpul de studiu, redus la jumătate prin programe de...

Autor: Corina Mirea

14.07.2013, 19:40 939

Constrânşi de nevoia de a reduce costurile şi de cea de a creşte productivitatea salariaţilor, angajatorii încep să redi­rec­ţio­­neze trainingurile „tradiţionale“/„la clasă“ în mediul online, generând astfel un business pentru produ­cătorii din industria de e-learning de circa 0,7-1,2 mil. euro pe an, potrivit in­for­maţiilor din piaţă. Cursurile online sunt cu atât mai eficiente pentru angajatori cu cât oamenii din subordine trebuie să înveţe într-un timp foarte scurt noi produse sau servicii.

„Cursurile de această natură se pretează cel mai bine pentru noi produse şi servicii. Asta însă nu le limitează doar la cursurile tehnice. Am fost la un curs de leadership în varianta originală, în clasă şi apoi am făcut la Microsoft acelaşi curs în varianta online, interactivă. Cursul online a fost net superior celui în clasă, ca să nu mai spun că a durat jumătate din timpul necesar studiului în clasă şi am rămas cu de două ori mai multe cunoştinţe, pe care le aplic şi azi“, spune Vlad Bog, directorul de resurse umane al Microsoft România.

În opinia sa, deşi în ur­mătorii ani cursurile online vor ajunge să aibă o pondere importantă pe piaţa trainin­gurilor dedicate angajaţilor din corporaţii, clasicele cur­suri la clasă vor continua să existe, în special pentru networking. „Cursurile în clasă au avantaje nete, mai ales legate de învăţatul împreună cu alţii, posibilitatea de a pune întrebări, de a interacţiona aşa cum doar fiind fizic prezent se poate. Cred că vorbim doar de o modificare a proporţiilor, normală în contextul evoluţiei tehnologiei“, explică Bog. El mai precizează că o metodă şi mai eficientă de a reduce costurile unor astfel de cursuri este crearea lor de un departament central al unei organizaţii care apoi să le pună la dispoziţia tuturor angajaţilor din subsidiare.

„Economiile rezultate din centralizarea centrului de expertiză pe training sunt folosite pentru generarea unor cursuri de o foarte bună calitate. Astfel, orice angajat din orice colţ al lumii beneficiază de aceleaşi standarde de conţinut şi livrare. Faptul că un departament central creează şi lansează sau achiziţionează aceste cursuri duce la o viteză extrem de mare de reacţie la nevoile companiei şi la schimbările din piaţă“, spune el.

În plus, fiecare angajat poate parcurge tematicile în funcţie de programul pe care îl are şi într-un ritm care să îl avantajeze din punctul de vedere al tehnicii de învăţare.

Şi ZF a lansat luna trecută o platformă de cursuri online, ZFeLEARNING, dezvoltată în parteneriat cu BDO Business School (programul de training al companiei de audit şi consultanţă de business BDO), Expand Health România (firmă de consultanţă în management şi marketing), Nestor Nestor Diculescu Kingston Pedersen (firmă de avocatură) şi The Academy at PwC (centrul de training al firmei de audit şi consultanţă fiscală PwC). Platforma are, deocamdată,  un portofoliu de 10 cursuri de tip e-learning în format video, „predate„ de opt traineri din companiile locale. Cursurile online oferă informaţii din cinci domenii de activitate: financiar-contabil, juridic, medical-farmaceutic, marketing şi comunicare şi fonduri europene.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 15.07.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO