Profesii

Tendinţele de pe piaţa de MBA: Cursanţii vor să înveţe cum să se adapteze în situaţii grele, de criză

Pandemia a accelerat digitalizarea, un proces care era deja în desfăşurare, dar a obligat toată piaţa programelor de educaţie managerială să treacă, de nevoie, în online.

Pandemia a accelerat digitalizarea, un proces care era deja în desfăşurare, dar a obligat toată piaţa programelor de educaţie managerială să treacă, de nevoie, în online.

Autor: Adelina Mihai

24.06.2021, 00:02 191

Criza economico-sanitară de anul trecut i-a făcut pe managerii români cursanţi la MBA să-şi schimbe perspectiva atât asupra modului de învăţare, cât şi asupra conţinutului învăţării.

„Ca tendinţe în ultimul an, în ceea ce priveşte motivaţia aplicanţilor la pro­gramul nostru de EMBA, am remarcat mai pregnant decât înainte această dorinţă de a-şi dezvolta cunoştinţele manageriale şi de adaptabilitate în tot felul de situaţii reale, printre care şi cele mai solicitate, de criză, ce ne-au fost date să le trăim în ultima vreme“, a explicat Roxana Farrugia, director al programului Tiffin Executive MBA. În opinia ei, în viitor vor exista în continuare programe doar online, dar şi programe hibride şi programe care pun accent pe studiu şi practica faţă în faţă. Unele se concentrează pe învăţare, altele pe practică, altele pe mixul dintre toate.

„În final, cursantul este cel care alege ce format i se potriveşte, conform cu obiectivele setate odată cu alegerea unui altfel de program de studiu. Noi credem că în România avem nevoie de acel mix, plus experienţa şi viziunea aplicabile local şi global“, a mai spus Roxana Farrugia.

Pandemia a accelerat digitalizarea, un proces care era deja în desfăşurare, dar a obligat toată piaţa programelor de educaţie managerială să treacă, de nevoie, în online.

„Am avut provocări inclusiv pe zona de logistică, tehnologie şi modul de examinare a cursanţilor. Trecerea în online a modificat dramatic peisajul MBA, punând universităţile tradiţionale, care organizau cursuri faţă în faţă, în competiţie directă cu programele care erau în mod tradiţional orientate spre online. În viitor, aşteptările noastre sunt ca programele MBA online să rămână  într-o formă sau alta, iar integrarea celor mai noi tehnologii – cum ar fi realitatea augmentată – să ducă la progrese semnificative în sectorul educaţiei“,  a explicat prof. Leslie Szamosi, director al programului Executive MBA Pan-European CITY College, University of York Europe Campus.

Şi Adriana Georgescu, program manager al WU Executive MBA Bucharest, spune că pandemia a reprezentat o oportunitate pentru şcolile executive să se adapteze şi reinventeze cu ajutorul digitalizării.

„Aceasta a accelerat utilizarea instrumentelor digitale, care oferă mai multe avantaje atât studenţilor, cât şi profesorilor: o învăţare mai independentă, fără timp „pierdut“ pentru deplasări sau costuri de călătorie, precum şi noi formate de predare, cum ar fi jocuri sau discuţii online“, a explicat Adriana Georgescu de la WU Executive MBA Bucharest.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO