Profesii

Sondaj KPMG: Directorii financiari consideră că tehnologia învechită este o piedică în calea profitabilităţii

Sondaj KPMG: Directorii financiari consideră că...

Autor: Alexandra Cepăreanu

03.04.2018, 19:53 249

71% dintre directorii consultaţi de compania KPMG consideră tehnologia învechită ca fiind o piedică în calea dezvoltării, iar 9 din 10 directori financiari estimează o creştere a costurilor cu tehnologia, arată sondajul realizat de firma de audit şi consultanţă KMPG în România, intitulat „Tendinţe şi priorităţi în anul 2018”.

„Mediul de afaceri din ce în ce mai complex este o provocare pentru directorii financiari, care au ca prioritate stimularea inovaţiei şi luarea unor decizii îndrăzneţe cu privire la viitor”, a spus Cezar Furtună, Partener Coodonator al Departamentului de Audit pentru KPMG în România în comunicatul de presă trimis către ZF.

Tehnologia ocupă un loc prioritar în programele de investiţii ale companiilor din România, 25% dintre respondenţi investind între 100.000 euro şi 500.000 euro, iar 37% peste 500.000 euro.

Integrarea noilor tehnologii în strategiile companiilor are rolul de a eficientiza procesele operaţionale, în condiţiile în care menţinerea rentabilităţii reprezintă una dintre priorităţile principale ale directorilor financiari.

Sondajul arată că 63% dintre directorii financiari estimează o creştere a veniturilor în următoarele 12 luni, 66% dintre respondenţi cred că recrutarea şi retenţia personalului reprezintă o prioritate ridicată în 2018, în timp ce 40% dintre aceştia estimează o creştere majoră a costurilor salariale în următorii 3 ani.

„Potrivit sondajului, rolul directorilor financiari trece prin schimbări semnificative. Activitatea lor nu se mai rezumă la controlul cifrelor, ci presupune abilităţi analitice complexe, abilităţi operaţionale şi implicare în definirea strategiei de afaceri a organizaţiei”, a adăugat Cezar Furtună.

Mai mult, peste jumătate dintre respondenţi consideră că legislaţia fiscală este interpretată arbitrar şi procedurile sunt greu de aplicat, în timp ce 40% reclamă  lipsa dialogului şi o impredictibilitate a mediului fiscal.

Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 76 de directori financiari şi contabili şefi din România, reprezentanţi ai unor companii din sectoare de activitate precum producţie, bănci, industria auto, bunuri de consum şi managementul investiţiilor, din care  80% lucrează în companii cu cifre de afaceri mai mari de 35 de milioane de lei.

KPMG este o reţea internaţională de firme membre care furnizează servicii de audit şi consultanţă fiscală în peste 154 de ţări, având peste 200.000 de angajaţi în toată lumea.

În România şi Moldova, KPMG are 6 birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Chişinău.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO