Profesii

Soluţii la deficitul de şoferi: reducerea vârstei de obţinere a permisului de la 21 la 18 ani pentru şoferii de camion şi importul de şoferi profesionişti din state non-UE

Radu Dinescu, secretar general al UNTRR: E greu de înţeles de ce Guvernul României  nu produce nişte acte normative care să permită importul forţei de muncă din afara UE şi angajarea de la 18 ani a şoferilor de camion, având în vedere că aceste abordări nu solicită bani publici.

Radu Dinescu, secretar general al UNTRR: E greu de înţeles de ce Guvernul României nu produce nişte acte normative care să permită importul forţei de muncă din afara UE şi angajarea de la 18 ani a şoferilor de camion, având în vedere că aceste abordări nu solicită bani publici.

Autor: Adelina Mihai

05.03.2019, 07:14 921

Angajatorii din domeniul transporturilor se confruntă cu un deficit acut de şoferi profesionişti, estimat la 30.000 – 40.000 de persoane. Salariile şoferilor de camion care lucrează în transportul internaţional depăşesc 7.000 de lei net pe lună, aceasta fiind una dintre cele mai căutate meserii din România.

În 2018 în România activau circa 300.000 – 310.000 de şoferi cu atestate profesionale, însă cererea de şoferi din piaţă este mult mai mare, astfel că firmele au 30.000 – 40.000 de poziţii vacante pentru această categorie de an­gajaţi, potrivit datelor Uniunii Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO