Profesii

Simona Vasilescu, directorul general al centrului de servicii Ariston în România: Un candidat aflat la primul job poate câştiga 400 € net/lună

Simona Vasilescu conduce centrul de servicii de contabilitate al grupului italian Ariston de cinci ani

Simona Vasilescu conduce centrul de servicii de contabilitate al grupului italian Ariston de cinci ani

Autor: Corina Mirea

12.01.2015, 00:06 1382
Un tânăr care a studiat în facultate finanţe sau contabilitate, dar care nu are experienţă pe piaţa muncii, poate câştiga în jur de 400- 450 de euro net pe lună la primul său loc de muncă, potrivit Simonei Vasilescu, directorul general al SSC Ariston  România, centrul de servicii specializat în contabilitate al grupului italian Ariston Thermo Group, care produce echipamente şi furnizează servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră.
 
„Salariul este aliniat la piaţă, însă în fiecare an facem revizuiri şi încercăm să-l creş­tem în aşa fel încât să acopere inflaţia. În continuare salariul este un factor motiva­ţional foarte important, mai ales pentru candidaţii tineri, aflaţi la începutul carierei. Pentru ei contează salariul fix, este modul lor de  a măsura valoarea unui contract de mun-că, iar bonusurile nu sunt prea atractive, mai ales dacă sunt anuale. Asta pentru că nu au o strategie pe termen lung, din contră, totul are un orizont de timp scurt“, explică Simona Vasilescu, care conduce centrul de servicii al Ariston de cinci ani.
 
Totuşi, spune ea, cu cât angajaţii au mai multă experienţă, salariul nu mai reprezintă cea mai mare motivaţie, dar asta nu înseamnă că aceştia nu sunt „sensibili“ la bonusuri. De aceea, centrul de servicii are trei tipuri de bonusuri pentru a-şi păstra oamenii-cheie, mai ales în condiţiile în care fluctuaţia de personal anuală în această industrie ajunge şi la circa 25%. Unul dintre bonusuri este deja tradiţional – cel pentru performanţă, care vine o dată pe an, însă acesta este completat de cel de retenţie şi cel de fidelitate, care este distribuit pe trei ani şi care poate ajunge la 25- 30% din salariu. În plus, pentru a reţine oamenii în companie, centrul de servicii finanţează certificări de profil, cum ar fi ACCA, le oferă acestora traininguri de limbă străină sau îi trimite la sediul altor companii din străinătate pentru a participa la proiecte. 
 
În prezent, SSC Ariston România are 50 de angajaţi, care livrează servicii de conta­bilitate pentru toate companiile grupului din Europa de Vest şi nu numai, astfel că salariaţii trebuie să lucreze pentru filiale din Italia, Germania, Olanda, Franţa, Spania, Marea Britanie până la businessuri din Rusia, China sau India. Prin urmare, recrutarea de-vine deseori dificilă, mai ales când centrul de servicii caută candidaţi care să fie bine pre­gătiţi din punct de vedere tehnic, dar să şi aibă un nivel bun de cunoaştere a unei limbi străine mai „exotice“ precum olandeza sau germana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO