Profesii

Şeful Renault: Structura de capital pe care o avem la Renault şi Nissan este stabilă. Funcţionează bine şi nu există un motiv să o schimbăm

Analiştii au speculat faptul că Nissan ar putea cere modificarea participaţiei de 15%, fără drept de vot, la Renault, după ce guvernul francez şi-a mărit temporar deţinerea la producătorul auto francez la aproape 20%, pentru a bloca o propunere care i-ar fi restrâns influenţa în companie, măsură care a provocat nemulţumirea lui Ghosn, relatează Financial Times.

"Structura de capital pe care o avem la Renault şi Nissan este stabilă. Funcţionează bine şi nu există un motiv să o schimbăm", a spus Ghosn, adăugând că ar fi dificil de modificat această structură fără un motiv strategic sau operaţional solid.

Colaborarea dintre cei doi producători auto la nivel mondial a crescut, companiile profitând de alianţă pentru a reduce costurile şi a se extinde pe noi pieţe.

Astfel de alianţe oferă şi beneficii tehnologice. Săptămâna trecută, Toyota şi Mazda au convenit un parteneriat care include tehnologii în domeniul mediului şi siguranţei.

Alianţa Renault-Nissan datează din 1999, când Ghosn a devenit director operaţional al Nissan, pentru a ajuta la redresarea producătorului auto japonez.

Alianţa s-a extins ulterior, pentru a include şi producătorul rus AvtoVAZ. Renault şi Nissan au convenit în 2010 şi un parteneriat cu grupul german Daimler cu care au dezvoltat recent colaborarea, într-o companie mixtă de producţie auto în Mexic.

Renault-Nissan este considerată unul dintre cele mai de succes parteneriate din industria auto, dar iniţiativa guvernului francez a provocat discuţii despre necesitatea modificării structurii alianţei.

Capacitatea de generare a profiturilor a Renault şi Nissan s-a inversat, faţă de începutul alianţei, acum 16 ani, când grupul Renault era mai puternic.

Din cele 8 milioane de vehicule comercializate anul trecut de alianţă, Nissan a livrat 5,3 milioane. Profitul net anual obţinut de Nissan anul trecut, de 3,8 miliarde de dolari, este mai mare decât câştigul de 2,3 miliarde de dolari al Renault.

Pentru reechilibrarea structurii de capital, una dintre opţiuni ar fi ca Renault să îşi reducă participaţia cu drept de vot de la Nissan de la 43% la sub 40%, ceea ce ar permite Nissan să exercite drepturi de vot la Renault, potrivit analiştilor.

Adunarea generală a acţionarilor grupului auto Renault a acceptat, la sfârşitul lunii aprilie, principiul dreptului de vot dublu al statului, spre nemulţumirea conducerii companiei.

Guvernul de la Paris a anunţat atunci că va investi până la 1,23 miliarde de euro, dar doar temporar, pentru majorarea participaţiei la Renault de la 15% la 20% şi pentru respingerea unei rezoluţii de menţinere a actualului sistem de vot, construit pe modelul "o acţiune, un vot", care la un număr egal de acţiuni oferă un număr egal de voturi în deciziile companiei.

Creşterea drepturilor de vot a fost posibilă în baza aşa-numitei "Legi Florange", pe care autorităţile franceze au adoptat-o anul trecut şi care permite investitorilor care deţin acţiuni la o companie de mai mult de doi ani să îşi dubleze drepturile de vot.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.