Profesii

Sefii isi spioneaza din ce in ce mai des angajatii. “Mystery shoppingul” sau metoda “sub acoperire” de a-i depista pe salariatii ineficienti

Autor: inCont.ro

03.02.2012, 09:47 1152

Intr-o perioada in care majoritatea industriilor au inregistrat scaderi, iar companiile au fost nevoite sa renunte la un numar semnificativ de salariati, evaluarea angajatilor precum si pastrarea si atragerea de noi clienti au devenit primele concepte pe care managerii le au in vedere atunci cand vor sa-si cresca din nou afacerea. Iar o metoda din ce in ce mai des intalnita pentru a atinge obiectivele propuse este aceea de "mystery shopping", scrie incont.ro.

Intalnita cu precadere in industriile care lucreaza direct cu clientii, dar nu numai, metoda "clientului misterios" a fost adusa in Romania de companiile multinationale si incepe sa prinda radacini.

Desi nu putem vorbi, inca, de o utilizare la scara larga a acestei metode de evaluare a angajatilor, Romania fiind la coada clasamentului in Europa, companiile de profil au inregistrat o dublare a activitatii in ultimii ani de criza economica.

"Chiar daca Romania inca este codasa Europei la acest capitol, putem spune ca activitatea companiei noastre pe acest segment s-a dublat din 2009 si pana in 2011", a explicat Cosmina Voichita Mesesan, specialist in "mystery shopping".

Aplicata cu precadere in marile lanturi de supermarketuri si farmacii, in clinici, hoteluri si restaurante, dar si in institutiile publice, in vederea obtinerii certificarilor ISO, "mystery shoppingul" este o metoda de evaluare a angajatilor, pentru imbunatatirea serviciilor oferite.

"In ultima perioada s-a observat ca managementul performantei a devenit din ce in ce mai important, 20% dintre companii considerandu-l prioritar pentru bunul mers al afacerii", a spus Monica Bors, specialist HR in evaluari de performanta. Cititi mai multe pe www.incont.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO