Profesii

Recruiterii isi incearca norocul pe bloguri, LinkedIn si pe grupurile de Yahoo

29.10.2007, 20:01 40

Specialistii in recrutare cauta cele mai inovatoare metode de recrutare si zona cu cea mai mare atractie pare sa fie internetul, care a devenit locul unde oricine poate fi gasit. Blogul personal, retelele de socializare precum LinkedIn sau grupurile de Yahoo sunt cele mai noi surse de recrutare.
"Noutate in ceea ce priveste recrutarea tin de creativitatea surselor precum reteaua sociala LinkedIn sau grupurile de Yahoo ori blogurile. Acestea au devenit surse bune de a atrage candidati", explica Madalina Didea, managing partner la compania de consultanta Hart Human Rescource Consulting.
Iar domeniile in care astfel de metode "neconventionale" dau rezultate sunt cele in care procesul de recrutare este mai dificil. Mai exact in zonele in care exista cea mai mare expansiune in prezent: domeniul bancar, IT sau companiile de call center. Pe de alta parte, in mod traditional se aloca intervale mai indelungate de timp recrutarilor pentru pozitiile de top pentru ca in acest caz vorbim despre un proces mai laborios, atat de recrutare, cat si de selectie.
Si acest lucru se intampla pentru ca abordarea unui manager de nivel superior este un proces care cere rabdare, metoda, eleganta, dar mai ales presupune existenta unui "mediu de cultura" atent construit. "Relatiile care te ajuta sa accesezi aceste talente sunt cultivate cu foarte mare atentie. Trebuie sa activezi retele formale si informale de comunicare si socializare, iar LinkedIn si diverse medii similare existente in mediul on-line sunt resurse excelente", este de parere Rudolf Feodorovici, consultant in cadrul Advice Human Resources, firma specializata in recrutare si executive search.
El specifica faptul ca firma in care lucreaza se diferentiaza in piata tocmai datorita faptului ca este specializata in cautari atipice. Iar inovatia este foarte importanta pentru a avea succes, pentru pozitiile din zona de senior management trebuind sa fie folosite mai ales acele instrumente care actioneaza in sfera de raportare a managerilor.
De asemenea, si specialistii in recrutare de la Aims folosesc in acest moment destul de intens reteaua LinkedIn, atat pentru abdorarea directa a unor candidati, cat si pentru dezvoltarea retelei de contacte sau pentru a verifica informatii din anumite profiluri. "Utilitatea vine din numarul mare de utilizatori ai LinkedIn, nu numai de pe teritoriul Romaniei, si din faptul ca unele profiluri sunt insotite si de recomandari", explica Madalina Uceanu, director executiv al Aims Human Capital Romania. Uceanu mai precizeaza ca in ultimul timp au fost abordati de catre clienti prin intermediul retelei, ceea ce dovedeste, in opinia sa, ca aceasta strategie poate functiona si la nivel business-to-business, nu numai individual.
Desi pentru unii abordarea candidatilor in acest fel poate parea o noutate absoluta, in mediul de recrutare aceasta strategie nu este la inceput. Ba, mai mult, recruiterii spun ca in ultima perioada nu au mai aparut "noutati" in industrie, in adevaratul sens al cuvantului. "Daca o companie nu a lucrat pana acum pe baza unui interviu bazat pe competente, modelul in sine care include verificarea competentelor din profilul unui candidat poate fi o chestiune de noutate, dar luata ca dogma a industriei nu e neaparat o noutate", explica Didea.
Insa cel mai important lucru este sa poti cunoaste cat mai bine candidatii pe care urmeaza sa-i abordezi. "Informatiile trebuie sa fie corecte si cat mai detaliate. Trebuie sa castigi respectul si increderea candidatilor pentru ca altfel nu ai nici cea mai mica sansa", spune Feodorovici, de la Advice, iar procedeul e simplu: trebuie sa construiesti o retea cat mai larga si sa o intretii cat mai atent.
In alta ordine de idei, pe langa platformele de recrutare ca LinkedIn sau grupurile de pe Yahoo, exista o multime de softuri pe care companiile le folosesc pentru a recruta. Un exemplu este Sincron, un software de recrutare dezvoltat de compania SincronHR care permite administrarea facila a CV-urilor candidatilor, stocarea si cautarea rapida a informatiilor in baza de date, precum si accesul simultan si in timp real a mai multor utilizatori.
Germanos, una dintre companiile care folosesc acest soft, l-a ales pentru ca raspunde nevoile de a gestiona mai usor si mai rapid intr-o singura aplicatie candidaturile si informatiile obtinute in procesul de recrutare si selectie.
"Este o aplicatie care respecta logica procesului de recrutare, fapt care o face usor de utilizat atat pentru specialistii HR, cat si pentru candidati. De asemenea, flexibilitatea consultantilor Sincron si dorinta de a veni in intampinarea nevoilor clientilor cu solutiile adecvate au fost elemente importante in alegerea aplicatiei", explica Octavia Oneata, recruitment & development manager la Germanos Telecom Romania.
Ea a mai precizat ca Sincron permite si implicarea managerilor din alte departamente in recrutare intrcuat acestia pot completa direct in aplicatie formularul de interviu.
Printre alte companii care folosesc softwear-ul Sincron se numara Ericsson Telecommunication Romania, IBM Romania sau Rompetrol Grup.

Totul pana la viata "virtuala"!

Un studiu realizat in Marea Britanie de Manpower, jucatorul numarul unu in lume in leasing de personal, arata ca aproape jumatate dintre angajati s-ar simti indignati daca ar afla ca un angajator ar folosi o retea sociala cum e Facebook sau Friends Reunited pentru a afla mai multe despre viata lor personala "virtuala".
Si lucrurile nu se opresc aici. Pe langa acestea, peste 56% dintre respondenti au afirmat ca gasesc astfel de actiuni ca fiind lipsite de etica. De asemenea, mai mult de trei sferturi dintre angajati se gandesc serios sa reduca cantitatea de informatii personale de pe aceste site-uri, de teama ca organizatia in care lucreaza sa nu le citeasca.
Avand in vedere ca din ce in ce mai multi angajati sau manageri folosesc retelele sociale in mod obisnuit, expertii in cariera indeamna de ceva timp angajatii sa aiba grija la "reputatia" pe care o au pe internet. Postarea unor informatii "compromitatoare" te poate "bantui" atunci cand iti cauti un job, spun ei.
Conform studiului Manpower, un numar tot mai mare de utilizatori folosesc site-urile de socializare pentru sarcinile ce tin de serviciu, aproape o cincime dintre angajati folosindu-le pentru a gasi potentiali angajati, o zecime pentru networking si generarea unor noi afaceri si 17% pentru alte motive care tin de slujba.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO